Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Audi konečně vyslyšelo modlitby řidičů. Concept C je příslibem, že na tlačítka ještě není pozdě

Audi Concept C | zdroj: audi-mediacenter.com
Foto: Audi Concept C | zdroj: audi-mediacenter.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Říjen, 2025
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku představila odvážný pohled do své budoucnosti. Audi Concept C není jen další studií, ale jasným signálem, jakým směrem se bude ubírat segment sportovních vozů značky. Tento plně elektrický dvoumístný vůz s odnímatelnou střechou navazuje na odkaz ikonických modelů a zároveň přináší svěží designový jazyk a pokročilou techniku postavenou na nové platformě.

Nový designový směr: Redukce na podstatu

Na první pohled je zřejmé, že Concept C přináší novou éru designu Audi. Pod vedením nového šéfdesignéra Massima Frascelly sází značka na čistotu a redukci forem. Pryč jsou nadbytečné linie a samoúčelné ozdoby. Každý prvek má svou funkci a přispívá k celkové estetice a aerodynamické efektivitě. Dlouhá kapota, nízká silueta a výrazně tvarované blatníky dávají vozu dynamický a svalnatý postoj. Zaujmou také detaily, jako jsou úzké digitální světlomety nebo absence klasického zadního okna, což podtrhuje futuristický charakter konceptu.

Ačkoliv zatím nemáme oficiální fotografie interiéru, podrobnější pohled přinesli redaktoři, kteří si mohli vůz prohlédnout naživo. Například zahraniční server InsideEVs popisuje kabinu jako „osvěžení“. Podle jejich hodnocení se Audi odklání od trendu obřích dotykových obrazovek a vrací se k osvědčené kombinaci digitálního přístrojového štítu a pečlivě zpracovaných fyzických ovladačů na středové konzoli. Ty prý nabízejí prémiovou a uspokojivě „cvakající“ haptickou odezvu. Celé uspořádání je silně orientované na řidiče, což podtrhuje vysoký středový tunel, který odděluje prostor pro řidiče a spolujezdce.

Technika na platformě PPE

Srdcem Audi Concept C je nová modulární platforma Premium Platform Electric (PPE), kterou automobilka vyvinula společně s Porsche. Tato architektura je základem pro novou generaci prémiových elektromobilů koncernu Volkswagen a přináší řadu technologických výhod. Klíčovým prvkem je 800V elektrická soustava, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení. Očekává se, že dobití baterie z 10 na 80 % kapacity by mohlo trvat přibližně 20 minut na dostatečně výkonné stanici s výkonem až 270 kW.

Ačkoliv Audi nezveřejnilo přesné výkonnostní parametry konceptu, platforma PPE je navržena pro vysoce výkonné aplikace. Sestava s jedním nebo dvěma elektromotory (pohon zadních nebo všech kol quattro) může poskytovat působivou dynamiku. V kontextu sportovního vozu je více než pravděpodobné, že sériová verze by mohla nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h hluboko pod 4 sekundy a výkon v řádech stovek kilowatt. Platforma navíc umožňuje optimální rozložení hmotnosti a nízké těžiště, což jsou klíčové předpoklady pro vynikající jízdní vlastnosti.

Nástupce legend nebo nová kapitola?

Představení Conceptu C okamžitě vyvolalo debaty o tom, zda se díváme na budoucího nástupce ikonických modelů jako Audi TT nebo dokonce supersportu R8. Svými kompaktními rozměry a dvoumístným uspořádáním má blíže k modelu TT, jehož výroba byla po čtvrt století ukončena. Concept C ukazuje, jak by mohl vypadat jeho duchovní nástupce pro elektrickou éru – stylový, sportovní a technologicky vyspělý. Zároveň demonstruje, že Audi má v plánu i nadále nabízet emocionálně nabité vozy, které se neztratí ani v segmentu prémiových sportovních aut. Sériová podoba by se na trhu mohla objevit přibližně do dvou let.

Zdroj: audi-mediacenter.com, insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • Audi
  • Zahraničí
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026
Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5, nazvanou Ultra. Tento model slibuje nejen sofistikovanější jízdní...

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč
Dlouho to vypadalo jako sen, teď je to realita. Plnohodnotný elektrický hatchback za cenu pod 600 tisíc korun vstupuje na český trh. MG masivním cenovým zvýhodněním 190 000 Kč posílá model MG4 na 589 ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.