Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW Neue Klasse: co o něm víme? První model iX3 slibuje dojezd 800 km a má českou cenu pod 2 miliony

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Foto: BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Říjen, 2025
Příchod BMW iX3 na platformě Neue Klasse není jen premiérou dalšího elektromobilu. Je to nejvýznamnější strategický obrat automobilky od 60. let, technologický a filozofický restart s cílem znovu získat vedoucí postavení v prémiovém segmentu. S dojezdem přes 800 km, bleskovým nabíjením a cenou startující na 1 725 100 Kč s DPH nemíří na masy. Jde o promyšlenou strategii, která má změnit vnímání značky a ospravedlnit prémiovou cenu pro celou nadcházející generaci vozů.

Tři pilíře restartu: Elektrický, digitální, cirkulární

Projekt Neue Klasse je pro BMW existenční záležitostí, přímou odpovědí na nové hráče, kteří změnili pravidla hry. Platforma stojí na třech základních principech, které definují její směřování.

  • Elektrický: Srdcem je 6. generace technologie eDrive. Nejde jen o nový motor, ale o komplexní systém, který slibuje o 30 % delší dojezd, o 30 % rychlejší nabíjení a o 25 % vyšší účinnost ve srovnání s předchozí generací vozů BMW. Klíčem jsou nové cylindrické bateriové články (formát 46120) s o 20 % vyšší hustotou energie.
  • Digitální: Uvnitř vozu pracují čtyři vysoce výkonné počítače, tzv. „supermozky“, které nahrazují desítky jednotlivých řídicích jednotek. Tato architektura integruje vše od pohonu po infotainment a vytváří softwarově definované vozidlo schopné přijímat komplexní bezdrátové aktualizace (over-the-air), které mohou měnit jeho funkce v průběhu času.
  • Cirkulární: Důležitým odlišujícím prvkem je princip „Design for Circularity“. V interiéru najdeme komponenty vyrobené z recyklovaných rybářských sítí, části podvozku z druhotného hliníku a potahy z jednodruhových PET tkanin pro snazší recyklaci. Samotná výroba v nové maďarské továrně v Debrecínu funguje bez fosilních paliv a klade důraz na snížení emisí CO₂ na každé vyrobené vozidlo.

BMW iX3 v detailech: Více než jen čísla

Nový designový jazyk je popsán jako „redukovaný na to podstatné“. Minimalistické plochy a vertikálně orientovaná maska chladiče odkazují na historické modely Neue Klasse. S rozměry 4 782 mm na délku a 1 895 mm na šířku je vůz o něco větší než jeho předchůdce, což zajišťuje prostornější interiér.

Technologická převaha je zřejmá. Srdcem vozu je baterie s využitelnou kapacitou 108,7 kWh a 800V architekturou. Ta umožňuje špičkový nabíjecí výkon 400 kW (DC), což znamená zisk až 372 km dojezdu za pouhých 10 minut. Vůz navíc podporuje obousměrné nabíjení (V2L, V2H, V2G), takže může sloužit jako mobilní zdroj energie.

O charakteristickou „radost z jízdy“ se stará softwarový balíček „Heart of Joy“, který s milisekundovou přesností koordinuje řízení pohonu a jízdní dynamiku. Zaváděcí model iX3 50 xDrive s pohonem všech kol nabízí výkon 345 kW (469 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Zásadní změnou prošel kokpit. Místo klasických budíků je tu BMW Panoramic Vision, projekce táhnoucí se po celé šířce čelního skla, doplněná centrálním displejem a novým operačním systémem BMW Operating System X. Z hlediska praktičnosti potěší zavazadlový prostor o objemu 520 litrů (1 750 l po sklopení) a přední kufr („frunk“) s objemem 58 litrů. Tažná kapacita činí solidních 2 000 kg.

Obrázek
BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com

Cenová strategie: Proč iX3 stojí tolik?

Zaváděcí cena 1 725 100 Kč bsz DPH za špičkově vybavený model 50 xDrive je záměrná. BMW očividně neútočí na masový trh, ale pozicuje iX3 jako tzv. „halo produkt“ – vlajkovou loď s vysokou marží, která má demonstrovat technologickou nadvládu a ospravedlnit prémiové ceny i pro budoucí, dostupnější modely Neue Klasse.

Srovnání s BMW X3 se spalovacím motorem

Nejzajímavější je přímé srovnání s novou generací spalovacího BMW X3. Zatímco u základních modelů je cenový rozdíl znatelný, u vrcholných výkonných variant se prakticky stírá. Tím BMW motivuje své nejziskovější zákazníky k přechodu na elektřinu bez finanční penalizace za výkon.

ModelPohonVýkon (kW/k)0–100 km/h (s)Cena (Kč s DPH)
BMW iX3 50 xDriveElektrický (AWD)345 / 4694,92 120 742
BMW X3 20d xDriveNaftový (AWD)145 / 1977,71 518 400
BMW X3 M50 xDriveBenzínový (AWD)293 / 3984,62 094 300

Jak si stojí proti elektrické konkurenci?

V porovnání s klíčovými rivaly se iX3 profiluje jako technologický lídr, zejména v rychlosti nabíjení, kde s výkonem 400 kW deklasuje konkurenci. Cenově se staví přímo proti Audi a Porsche, zatímco proti Tesle bojuje prémiovou kvalitou zpracování a inovativním rozhraním.

ModelCena (Kč s DPH)Dojezd WLTP (km)Špičkové DC nabíjení (kW)
BMW iX3 50 xDrive1 725 100720–805400
Tesla Model Y Perf.~1 524 000~580250
Audi Q6 e-tron quattro2 008 900~625270
Porsche Macan 42 165 817~611270

Strategický verdikt: Vstupenka do nové éry?

BMW iX3 je impozantním manifestem záměru. Jeho silnou stránkou je technologické prvenství, hodnota značky a inovativní uživatelský zážitek. Slabinou zůstává vysoká počáteční cena, která omezuje okruh zákazníků. Úspěch celé platformy tak závisí na budoucím uvedení dostupnějších modelů.

Neue Klasse však představuje příležitost, jak se zbavit image opozdilce v elektromobilitě a znovu se etablovat jako lídr. Tento vůz není jen dopravní prostředek. Je to platforma pro budoucí příjmy ze softwaru a digitálních služeb. Konečným verdiktem je, že iX3 úspěšně vrací BMW do čela elektrické transformace. Jeho vysoká cena je vstupenkou k tomu, co je pravděpodobně nejvyspělejší prémiovou platformou pro elektromobily na trhu pro rok 2026.

Zdroj: press.bmwgroup.com, bmw.cz

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
  • Elektromobilita
  • Domácí

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

ChargeLeague spojuje čtyři největší rychlonabíjecí sítě v Evropě
Aliance Atlante, Electra, Fastned a Ionity se přejmenovala na ChargeLeague a chystá revoluci v nabíjení elektromobilů. Zákazníci budou moci od roku 2026 používat své stávající předplatné u všech čtyř ...

Ilustrační foto

Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor
Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla spustila novou vlnu ankety, ve které mohou řidiči přímo rozhodnout o...

Kia EV 5 | kia-express.cz

Jak bezpečná je Kia EV5 pro děti? Euro NCAP testovala 23 aut, odpověď překvapí
Korejské elektrické SUV prošlo nejpřísnějšími bezpečnostními testy v Evropě a ukázalo, kde má skutečně silné stránky. V ochraně dětských pasažérů dosáhlo 85 procent, což je více než v kategorii dospěl...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik

Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich... >>

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů

Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Mogliano Veneto, ItalyMogliano Veneto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hattersheim, GermanyHattersheim am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.