Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD předstihuje Teslu: Nová studie odhaluje lídry v oblasti elektromobility

Novinka

Elektromobilita prochází rychlým vývojem a nová studie společnosti ABI Research přináší zajímavé zjištění o tom, kdo v tomto odvětví skutečně vede. Překvapivě to není Tesla, jak by mnozí očekávali, ale čínský výrobce BYD.

Kdo jsou skuteční lídři trhu s elektromobily?

Studie ABI Research hodnotila 18 výrobců originálního vybavení (OEM) podle devíti kritérií rozdělených do dvou kategorií: inovace a implementace. Mezi hodnocenými aspekty byla technologie baterií, design platformy, pokrytí různých segmentů vozidel a podíl elektrifikovaných prodejů.

Výsledky ukázaly, že na špici se umístily dvě společnosti:

  • BYD
  • Tesla

Zajímavé je, že v žebříčku inovací se vysoko umístily i další čínské značky jako ZEEKR, XPENG a GAC Aion. 

Proč BYD překonal Teslu?

Ačkoli Tesla excelovala v oblasti dojezdu vozidel, inovací platformy a schopností rychlého nabíjení, BYD ji předčil v klíčových oblastech:

  • Vyšší míra vertikální integrace
  • Širší nabídka modelů v různých segmentech

Tyto faktory umožnily BYD dosáhnout vedoucí pozice v celkovém hodnocení.

Co to znamená pro budoucnost automobilového průmyslu?

Dylan Khoo, analytik ABI Research, k tomu říká: "Automobilový průmysl prochází obdobím transformace. Toto hodnocení ukazuje rozdílné schopnosti výrobců OEM, když se snaží tímto obdobím projít a vyjít z něj na vrcholu."

Je zřejmé, že nové značky specializující se na elektromobily jsou v některých oblastech o generaci napřed před tradičními výrobci. To vytváří tlak na zavedené automobilky, aby hledaly nová technologická řešení a zajistily si tak svou pozici v elektrifikované budoucnosti automobilového průmyslu.

Studie ABI Research jasně ukazuje, že trh s elektromobily a nikdo nemá svou pozici jistou a jednoznačnou. Zatímco někteří výrobci plně přijali technologii elektrického pohonu, jiní k ní přistupují s větší opatrností.

Pro spotřebitele to znamená, že můžeme očekávat stále širší nabídku elektrických vozidel s pokročilými technologiemi. Zároveň je jasné, že konkurence v tomto segmentu bude i nadále intenzivní, což by mělo vést k dalším inovacím a zlepšování elektromobilů pro koncové uživatele a v konečném důsledku snad i nižší pořizovací ceně.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 2 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.