Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Část automobilového průmyslu varuje EU před zrušením zákazu spalovacích motorů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Červen, 2024

Evropská unie se rozhodla zakázat prodej nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035, což je součástí její ambiciózní zelené politiky. Tento krok má zásadně přispět ke snížení emisí CO2 a k dosažení cílů stanovených v balíčku Fit for 55, který si klade za cíl snížit emise o 55 % do roku 2030 ve srovnání s úrovní roku 1990.

Rozdělené názory v rámci EU

Ne všichni členové EU jsou s tímto rozhodnutím spokojeni. Německo, které je jedním z hlavních výrobců automobilů v Evropě, se dlouho snažilo prosadit výjimky pro e-paliva, syntetická paliva, která by umožnila pokračovat v prodeji spalovacích motorů i po roce 2035. Nakonec se Německu podařilo vyjednat určité úlevy, které umožní prodej automobilů na e-paliva, pokud budou splňovat přísné emisní normy.

Podpora a opozice

Přestože některé automobilky jako BMW a Volkswagen podporují větší flexibilitu a delší přechodné období, jiné jako Volvo a Ford již přijaly plány na ukončení prodeje spalovacích motorů před rokem 2035. Kritici argumentují, že mandátní přechod na elektromobily může být nákladný a vyžaduje značné investice do infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a do zajištění surovin pro výrobu baterií​.

Výhody a výzvy

Podle odborníků přinese zákaz spalovacích motorů významné environmentální přínosy, ale zároveň představuje velké výzvy. Klíčovou otázkou je, jak zajistit dostatečnou infrastrukturu pro elektromobily, zejména pokud jde o nabíjecí stanice a dostupnost surovin pro výrobu baterií. Kromě toho existují obavy, že vysoké náklady na elektromobily by mohly vést k tzv. "havanskému efektu", kdy by si lidé ponechávali starší spalovací vozy déle, než je běžné.

Přes všechny výzvy a opozici je zákaz spalovacích motorů v roce 2035 považován za klíčový krok k dosažení klimatických cílů EU. Jak ukazují názory odborníků a politiků, je nezbytné pokračovat v rozvoji čistých technologií a přizpůsobit legislativu tak, aby bylo možné dosáhnout ambiciózních ekologických cílů, aniž by došlo k negativním ekonomickým dopadům.

Zdroj: Euractiv

Štítky

  • EU
  • EV novinky
  • Volvo
  • BMW

Mohlo by vás zajímat

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Zvrat v Bruselu: Volkswagen bojuje o záchranu Cupry Tavascan, cla mohou padnout
Měla to být tvrdá rána pro čínskou konkurenci, ale střepina zasáhla i evropského giganta. Koncern Volkswagen se ocitl v pasti obchodní války, která prodražuje a ohrožuje stylové SUV Cupra Tavascan. Te...

Volvo EX30 Cross Country

První jízda s Volvem EX30 Cross Country: Supersport v holínkách dorazil do redakce. Jaká byla reálná spotřeba?
Tohle auto má problém s identitou, ale v tom nejlepším slova smyslu. Na jedné straně světlá výška do terénu, na druhé dynamika srovnatelná s Teslou Performance. Právě jsme převzali k testování Volvo E...

Volvo EX 30 CC | zdroj: volvocars.com

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?
S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se neliší jen vzhledem, ale zásadně i technikou a cenou. Zatímco základ st...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.