Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Výroba aut
Foto: Výroba aut
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Prosinec, 2025

Španělská Zaragoza se stane domovem jedné z největších evropských továren na baterie. Čínský gigant CATL a automobilka Stellantis zde společně postaví továrnu s kapacitou 50 GWh, což představuje investici přesahující 11 miliard korun. Projekt je součástí joint venture obou společností s rovnoměrným 50:50 podílem.

Výroba by měla začít na konci roku 2026 a továrna bude schopna ročně dodat baterie pro až jeden milion elektromobilů. Během životnosti vozidel, která budou vybavena těmito bateriemi, se podaří snížit emise CO₂ o více než 30 milionů tun.

Technologické inovace a udržitelnost

Zaragozská gigafactory se stane první uhlíkově neutrální továrnou na lithiové baterie v Evropě. Výroba bude napájena z více než 80 procent obnovitelnými zdroji energie a továrna bude využívat standardy Průmyslu 4.0 pro inteligentní a udržitelné procesy.

Mezi klíčové technologické novinky patří design Cell-to-Body, který umožňuje integrovat bateriové články přímo do struktury vozidla. Tato technologie zlepšuje jak efektivitu, tak bezpečnost elektromobilů tím, že baterie tvoří součást nosné konstrukce vozu.

Tisíce nových pracovních míst

Projekt významně posílí španělskou ekonomiku. Přímo v továrně vznikne více než 4000 pracovních míst, dalších tisíce pak nepřímo v dodavatelském řetězci a souvisejících službách. Gigafactory tak podpoří nejen místní průmyslový ekosystém, ale celý evropský hodnotový řetězec baterií.

CATL investuje do Evropy celkem více než 270 miliard korun napříč Německem, Maďarskem a Španělskem. Tato investiční strategie odráží posun společnosti od pouhého exportu "do Evropy" přes místní výrobu "v Evropě pro Evropu" až k hlubší integraci jako součást "Evropy".

Uzavřený cyklus baterií

Ambice CATL sahají za pouhé výrobní kapacity. Společnost chce pomoci Evropě vybudovat kompletní uzavřený hodnotový řetězec baterií, který pokryje výrobu materiálů, výrobu článků, repasování i recyklaci. Spolupráce zahrnuje sdílení know-how s místními partnery, kooperaci s recyklačními firmami a podporu vzdělávacích iniciativ.

Strategické partnerství mezi CATL a Stellantisem vzniklo již v roce 2016 a postupně se vyvinulo z dodavatelského vztahu v plnohodnotné průmyslové spojenectví. Zaragozská gigafactory představuje další krok v dlouhodobé vizi obou společností pro elektrifikaci Evropy.

Zdroj: electriccarsreport.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • CATL
  • Stellantis
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?
Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní architektura s pevným elektrolytem slibuje více než dvojnásob...

Ilustrační foto

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut
Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je elektrická náprava, která umožnila umístit více baterií a dosáhnout t...

Tesla Model S | zdroj: tesla.com

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu
GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od roku 2012. Co dělá Tesla jinak?

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu

Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových... >>

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut

Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je... >>

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Honfleur, FranceHonfleur, France
19 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barcelona, Spain - L'Illa DiagonalBarcelona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aldaia, SpainAldaia, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.