Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Cupra Raval v detailech: S cenou pod 700 tisíc a sportovním podvozkem chce ovládnout městské ulice

Cupra Raval | zdroj: cupraofficial.cz
Foto: Cupra Raval | zdroj: cupraofficial.cz
Fotka autora Miriam
Miriam 9 Prosinec, 2025
Dlouhé čekání je u konce. Co začalo jako divoký koncept UrbanRebel, se nyní zhmotňuje do sériové podoby. Cupra Raval finišuje své testovací jízdy a my máme k dispozici detailní informace o tom, co tento španělský "rebel" přinese na silnice. Zapomeňte na nudná městská vozítka, tohle auto má ambice přepsat pravidla hry v segmentu malých elektromobilů.

Když značka Cupra poprvé ukázala koncept malého městského elektromobilu, mnozí pochybovali, zda se agresivní design a sportovní duch přenesou i do sériové výroby. Dnes se však potvrzuje, že Španělé neztratili nic ze své odvahy. Z výrobní linky v Martorellu sice první zákaznické kusy sjedou až v roce 2026, ale finální předsériové testy nám dávají jasný obrázek o tom, s čím máme tu čest.

Více než jen „převlečený“ koncernový sourozenec

Raval není jen další elektromobil na platformě MEB. Inženýři Cupry si dali záležet, aby se vůz choval jinak než jeho chystaní koncernoví sourozenci jako Volkswagen ID.2. Klíčem je platforma MEB+ s pohonem předních kol, která byla specificky naladěna pro sportovnější zážitek. Auto sedí o 15 milimetrů níže než standardní vozy na této platformě a rozchod kol byl rozšířen o 10 milimetrů.

Wayne Griffiths, šéf značky, sliboval emoce, a technické údaje tomu nasvědčují. „Raval je pozvánkou pro novou generaci, která hledá něco odlišného,“ zaznělo již dříve, a nyní vidíme, jak se tato vize promítla do železa a křemíku.

Technika: Výkon, který ve městě pocítíte

Základní verze s označením Dynamic nabídne výkon 155 kW (210 koní) a dojezd okolo 450 km. To jsou hodnoty, které v segmentu malých městských vozů zajišťují více než dostatečnou dynamiku. Nicméně, pravá zábava začíná u verze VZ Extreme.

  • Výkon: 166 kW (226 koní)
  • Zrychlení 0-100 km/h: Očekává se pod 7 sekund
  • Dojezd: Cca 400 km (WLTP)
  • Podvozek: Adaptivní tlumiče DCC Sport a elektronický diferenciál

Právě přítomnost elektronicky řízeného diferenciálu u verze VZ je zásadní. V kombinaci se širšími pneumatikami (235 mm na 19palcových kolech) má Raval potlačit typickou nedotáčivost předokolek a nabídnout ostřejší průjezdy zatáčkami.

Interiér a technologie

Uvnitř Cupra sází na digitalizaci a kvalitní audio. Spolupráce se značkou Sennheiser přináší do verze Dynamic Plus a VZ 12reproduktorový systém, což v této třídě není standardem. Důraz je kladen i na sedadla – sportovní skořepiny mají podržet tělo v zatáčkách, což u elektromobilů s plochou podlahou bývá často slabina.

Cena a konkurence

Jedním z nejdůležitějších aspektů je cena. Cupra cílí na startovací částku okolo 26 000 EUR (v přepočtu zhruba 650 000 Kč dle aktuálního kurzu). Tím se Raval dostává do přímého střetu s vozy jako Renault 5 E-Tech nebo chystanou ostřejší verzí Alpine A290.

Pokud se značce podaří dodržet slibované jízdní vlastnosti a cenu, může Raval znamenat pro evropský trh s elektromobily skutečný evoluční skok. Není to jen o ekologii, ale konečně i o radosti z jízdy v dostupném balení.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Cupra
  • Elektromobilita
  • Domácí

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého
Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s dvouletým čekáním na peníze, které trápilo tisíce španělských záka...

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Nissan | zdroj: nissannews.com

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8
Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům. Jeho joint venture Dongfeng Nissan získal certifikaci pro nový model N...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Jak bezpečná je Kia EV5 pro děti? Euro NCAP testovala 23 aut, odpověď překvapí

Korejské elektrické SUV prošlo nejpřísnějšími bezpečnostními testy v Evropě a ukázalo, kde má skutečně silné stránky. V ochraně... >>

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Guxhagen, GermanyGuxhagen, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cankaya Ankara, TürkiyeÇankaya/Ankara, Turkey
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sallent, SpainSallent, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.