Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Do Česka vstoupila Lynk & Co. Změní nový model prodeje český trh s auty?

Lynk & Co 02| Zdroj: press.lynkco.com

Český automobilový trh má nového, odvážného hráče. Značka Lynk & Co, která je součástí čínského koncernu Geely (vlastnícího i Volvo), přichází s modelem podnikání, který se od tradičního prodeje aut výrazně liší.

Konec klasického vlastnictví?

Lynk & Co se snaží předefinovat, jakým způsobem lidé vnímají a používají automobily. Jejich hlavní zbraní není pouze design nebo technické specifikace, ale především flexibilní model předplatného. Zákazník neplatí za vůz, ale za službu mobility, která zahrnuje vše potřebné: pojištění, pravidelný servis, silniční daň a dokonce i roční dálniční známku. Místo mnohaletého leasingu nabízí Lynk & Co měsíční smlouvu, kterou lze kdykoli ukončit. A co víc, předplatitelé mohou svůj vůz sdílet s ostatními členy komunity a snížit si tak měsíční poplatky.

Lynk & Co 01: Hybrid na míru městu

Prvním modelem, který si čeští zákazníci mohou objednat, je kompaktní SUV Lynk & Co 01. Vůz je postaven na platformě CMA, kterou sdílí s modely jako Volvo XC40 nebo Polestar 2, což zaručuje vyspělou technologii a robustní bezpečnostní prvky. Pod kapotou se skrývá hybridní ústrojí. S bohatou standardní výbavou a jednoduchou nabídkou (prakticky bez příplatkových paketů) cílí vůz na zákazníky, kteří ocení transparentnost a nechtějí se probírat složitými ceníky.

Kdo je cílová skupina?

Značka se zaměřuje na mladou, technologicky zdatnou a městskou populaci, která upřednostňuje sdílenou ekonomiku a flexibilitu před klasickým vlastnictvím majetku. Lynk & Co nevnímá své vozy jako pouhý dopravní prostředek, ale jako digitální platformu pro sdílení a komunitu. I proto zakládá své „kluby“ v centrech měst místo klasických autosalonů. První takový prostor se otevřel v Praze, což podtrhuje důležitost českého trhu pro další evropskou expanzi.

Budoucnost automobilismu v Česku?

Vstup Lynk & Co na český trh představuje zajímavou výzvu pro zavedené automobilky. Služby mobility založené na předplatném jsou stále populárnější. Otázkou zůstává, jak se k této novince postaví konzervativnější část české veřejnosti, která je zvyklá na tradiční formu vlastnictví. Nicméně pro ty, kteří hledají jiné, bezstarostnější řešení osobní dopravy, může být Lynk & Co tou správnou volbou.

Zdroj: lynkco.com/cs-cz/, auto.cz

Štítky

  • EV novinky
  • Lynk & Co
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 12 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD dobývá Evropu: Jak thajská továrna mění hru pro elektromobily

Čínská automobilka BYD poprvý exportovala elektromobily ze své thajské továrny do Evropy. Přes 900 vozů Dolphin míří do Německa, Belgie... >>

AUDI bez 4 kruhů dobývá Čínu: 370 km za 10 minut nabíjení

AUDI E5 Sportback přináší revoluci: 800V architektura, 370 km dojezdu za 10 minut nabíjení a cena od 690 000 Kč. Proč nemá čtyři kruhy?... >>

Tesla Multipass: Revoluce v nabíjení, nebo jen drahé pohodlí?

Tesla spustila službu Multipass, která má zjednodušit nabíjení na stanicích třetích stran. Funguje přes stávající účet a aplikaci, bez... >>

Xpeng Mona za 420 tisíc Kč míří do Evropy. Příjezd v roce 2026

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng potvrdil vstup cenově dostupné řady Mona na evropský trh v roce 2026. Model M03 s cenou od 420 tisíc... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Plattling, GermanyPlattling, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Porto Sant'Elpidio, ItalyPorto Sant'Elpidio, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Moncalieri, Italy - Corso SavonaMoncalieri, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Düsseldorf - Ando CampusDüsseldorf, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach-Ost, AustriaVillach, Austria
6 míst • 200 kW • ne-Tesla
Risør, NorwayRisør, Norway
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Knowsley Earlsfield, UKLiverpool, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rødberg, NorwayRødberg, Norway
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.