Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Do Česka vstoupila Lynk & Co. Změní nový model prodeje český trh s auty?

Lynk & Co 02| Zdroj: press.lynkco.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Září, 2025

Český automobilový trh má nového, odvážného hráče. Značka Lynk & Co, která je součástí čínského koncernu Geely (vlastnícího i Volvo), přichází s modelem podnikání, který se od tradičního prodeje aut výrazně liší.

Konec klasického vlastnictví?

Lynk & Co se snaží předefinovat, jakým způsobem lidé vnímají a používají automobily. Jejich hlavní zbraní není pouze design nebo technické specifikace, ale především flexibilní model předplatného. Zákazník neplatí za vůz, ale za službu mobility, která zahrnuje vše potřebné: pojištění, pravidelný servis, silniční daň a dokonce i roční dálniční známku. Místo mnohaletého leasingu nabízí Lynk & Co měsíční smlouvu, kterou lze kdykoli ukončit. A co víc, předplatitelé mohou svůj vůz sdílet s ostatními členy komunity a snížit si tak měsíční poplatky.

Lynk & Co 01: Hybrid na míru městu

Prvním modelem, který si čeští zákazníci mohou objednat, je kompaktní SUV Lynk & Co 01. Vůz je postaven na platformě CMA, kterou sdílí s modely jako Volvo XC40 nebo Polestar 2, což zaručuje vyspělou technologii a robustní bezpečnostní prvky. Pod kapotou se skrývá hybridní ústrojí. S bohatou standardní výbavou a jednoduchou nabídkou (prakticky bez příplatkových paketů) cílí vůz na zákazníky, kteří ocení transparentnost a nechtějí se probírat složitými ceníky.

Kdo je cílová skupina?

Značka se zaměřuje na mladou, technologicky zdatnou a městskou populaci, která upřednostňuje sdílenou ekonomiku a flexibilitu před klasickým vlastnictvím majetku. Lynk & Co nevnímá své vozy jako pouhý dopravní prostředek, ale jako digitální platformu pro sdílení a komunitu. I proto zakládá své „kluby“ v centrech měst místo klasických autosalonů. První takový prostor se otevřel v Praze, což podtrhuje důležitost českého trhu pro další evropskou expanzi.

Budoucnost automobilismu v Česku?

Vstup Lynk & Co na český trh představuje zajímavou výzvu pro zavedené automobilky. Služby mobility založené na předplatném jsou stále populárnější. Otázkou zůstává, jak se k této novince postaví konzervativnější část české veřejnosti, která je zvyklá na tradiční formu vlastnictví. Nicméně pro ty, kteří hledají jiné, bezstarostnější řešení osobní dopravy, může být Lynk & Co tou správnou volbou.

Zdroj: lynkco.com/cs-cz/, auto.cz

Štítky

  • EV novinky
  • Lynk & Co
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Statistika elektromobilů

Češi kupují elektromobily o 41 % rychleji než loni. A ve Francii se právě stalo něco historického
Zatímco český trh s elektromobily exploduje tempem, které překvapilo i některé analytiky, Francie právě překročila hranici, o které se dosud jen mluvilo: poprvé v historii tam elektromobily předčily b...

Xpeng G6

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1
První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o víc než 200 000 Kč levnější a pocit z interiéru je lepší než v Te...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Hybridy končí. SAP od roku 2026 sází jen na elektřinu

Zatímco jiné firmy stále váhají, softwarový obr SAP udělal tlustou čáru. Jeho strategie pro firemní vozy je nekompromisní – po roce 2025... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Čipová krize 2.0: Obchodní válka USA a Číny zasáhla Volkswagen. Bude mít jak vyrábět auta?

Není to pandemie, je to geopolitika. Volkswagen a další evropské automobilky se octly uprostřed obchodního konfliktu, který může během... >>

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Roye, FranceRoye, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fürstenfeldbruck, GermanyFürstenfeldbruck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.