Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobily v září ovládly švédský trh, dosáhly rekordního podílu

Ilustrační foto

Švédský trh s elektromobily pokračuje ve strmém růstu. V srpnu 2024 dosáhly elektromobily historicky nejvyššího podílu na nových registracích vozidel, když tvořily 56 % všech prodaných vozů. Tento vývoj podtrhuje stálý posun spotřebitelů směrem k udržitelnější mobilitě a odklon od spalovacích motorů. Růst popularity elektromobilů v Evropě se zdaleka netýká jen Švédska. Trend se projevuje po celém kontinentu, a to zejména ve skandinávských zemích, kde jsou státní pobídky a rozvinutá infrastruktura klíčovými faktory pro přijetí elektrických vozidel.

Tesla vede, Volvo a Škoda jsou v čele

V srpnu 2024 zůstává Tesla Model Y neotřesitelným lídrem na švédském trhu s elektromobily, s úctyhodnými 1104 prodanými vozy. Tento výsledek dává Tesle značný náskok před ostatními výrobci. Ovšem švédská značka Volvo se drží těsně v závěsu, což potvrzuje její silnou pozici na domácím trhu. Modely Volvo XC40 a novinka Volvo EX30 zaujaly druhé a třetí místo s počtem 658 a 471 prodaných vozů.

Škoda Enyaq, další evropský zástupce, obsadila páté místo s 376 prodanými vozy, což potvrzuje stabilní zájem o tento model i v zahraničí. Konkurence v oblasti SUV elektromobilů se tak i nadále zostřuje.

Zajímavostí však je úspěch čínských značek. Volvo, které je nyní vlastněno čínskou společností Geely, se dokázalo prosadit nejen na domácím trhu, ale i mezinárodně. MG ZS EV, další model pod křídly čínské automobilky, obsadil osmé místo a předčil i známé elektromobily jako Tesla Model 3 nebo Kia EV6. Tento růst potvrzuje, že čínští výrobci se stále více prosazují v Evropě, a to nejen díky konkurenceschopným cenám, ale i solidnímu výkonu a inovacím.

Podpora elektromobility ve Švédsku

Švédsko dlouhodobě podporuje přechod na čistší formy dopravy prostřednictvím různých státních pobídek a investic do nabíjecí infrastruktury. Země má propracovaný systém dotací na pořízení elektromobilů, což motivuje stále více lidí k přechodu na elektrická vozidla. Kromě toho jsou zde významné investice do rozvoje veřejných i soukromých nabíjecích stanic, což zvyšuje pohodlí a dostupnost elektromobilů pro běžné uživatele. Tato podpora, v kombinaci s rostoucím zájmem spotřebitelů o ekologickou dopravu, dává Švédsku výhodnou pozici v rámci evropského trhu s elektromobily.

Budoucnost elektromobilů v Evropě

Vzhledem k tomu, že evropské vlády zavádějí stále přísnější emisní limity a spotřebitelé upřednostňují udržitelná řešení, očekává se, že elektromobily budou i nadále dominovat trhu. Podobné trendy jako ve Švédsku můžeme v budoucnu očekávat i v dalších zemích, např. v Norsku. Zatímco elektromobily nabízejí ekologičtější alternativu ke spalovacím motorům, budoucí vývoj bude záviset na schopnosti automobilového průmyslu inovovat a nabídnout cenově dostupné modely pro širší spektrum zákazníků.

Švédský trh s elektromobily je ukázkovým příkladem rychlého přechodu k udržitelnější mobilitě. Rekordní podíl elektromobilů na nových registracích a úspěšný vstup nových modelů, jako je Tesla Model Y, signalizuje, že budoucnost dopravy v Evropě bude elektrická. Tento trend bude důležitý i pro český trh, který má před sebou ještě dlouhou cestu, ale s ohledem na vývoj v dalších zemích lze očekávat podobný růst.

Zdroj: cleantechnica

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 13 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.