Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Hyundai Motor Group investuje 21 miliard dolarů do rozvoje elektromobility a infrastruktury v USA

Hyundai Inster - https://www.hyundai.news/cz
Foto: Hyundai Inster - https://www.hyundai.news/cz
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 25 Březen, 2025

Hyundai Motor Group oznámila (o plánech jsme psali zde) rozsáhlý investiční plán pro Spojené státy americké. V letech 2025 až 2028 hodlá skupina investovat celkem 21 miliard amerických dolarů, což představuje přibližně půl bilionu korun. Tento krok reflektuje dlouhodobou strategii korejského koncernu posílit své výrobní kapacity, rozšířit výzkum a vývoj v oblasti autonomního řízení, robotiky a umělé inteligence, a také urychlit budování energetické a dobíjecí infrastruktury v USA.

Výroba vozidel v USA dosáhne 1,2 milionu kusů ročně

Z celkové částky připadne 9 miliard dolarů na rozšíření výroby vozidel v amerických závodech. Hyundai Motor Group plánuje zvýšit výrobní kapacitu v USA na 1,2 milionu vozů ročně. Do této produkce se zapojí značky Hyundai, Kia a prémiová divize Genesis. Investice míří mimo jiné do závodu Hyundai Motor Manufacturing Alabama a Kia Autoland Georgia, kde dojde k modernizaci zařízení a optimalizaci výroby dle požadavků amerických zákazníků.

Silnější lokální dodavatelský řetězec a investice do oceli

Dalších 6 miliard dolarů bude Hyundai investovat do zvýšení lokalizace výroby dílů – tedy výroby komponent přímo v USA. To je klíčové nejen pro elektromobily, jejichž bateriové systémy tvoří zásadní část ceny vozu, ale také pro zajištění nezávislosti na globálních dodavatelských řetězcích, které mohou být ohroženy geopolitickými faktory.

Součástí této strategie je výstavba nové ocelárny s elektrickou obloukovou pecí (Electric Arc Furnace, EAF) v Louisianě, kterou postaví Hyundai Steel. Tento závod bude produkovat až 2,7 milionu tun nízkouhlíkové oceli ročně s využitím místní ocelové šrotové suroviny. Takový přístup pomáhá snižovat uhlíkovou stopu a zároveň zvyšuje flexibilitu koncernu při dodávkách klíčových materiálů.

Budoucnost mobility: autonomní řízení, robotika i létající vozidla

Hyundai nevidí budoucnost pouze v elektromobilitě, ale i v pokročilých technologiích. Do této oblasti investuje další 6 miliard dolarů. Klíčové projekty zahrnují:

  • Rozšíření spolupráce s firmou Boston Dynamics na poli robotiky. Cílem je vytvořit masovou výrobu robotických komponent pro různé průmyslové účely.
  • Partnerství s NVIDIA zaměřené na vývoj umělé inteligence pro autonomní řízení a budoucí mobilitu.
  • Vývoj eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing) vozidel skrze společnost Supernal. Cílem je zahájit jejich komerční provoz do roku 2028.
  • Spolupráce s Waymo na dodávkách robotaxi a vývoji autonomních služeb s firmou Aptiv.

eVTOL vozidla jsou elektrické létající stroje určené pro přepravu osob v městských oblastech. Jejich cílem je odlehčit městské dopravě a snížit ekologickou zátěž.

Energetická infrastruktura: malé reaktory i rozvoj dobíjecí sítě

Součástí plánovaných investic je také energetická infrastruktura. Hyundai podporuje projekty v oblasti obnovitelných zdrojů energie, rozvoje vodíku a také výstavby infrastruktury pro dobíjení elektromobilů. Zásadními iniciativami jsou:

  • Spolupráce s Holtec International na technologii malých modulárních reaktorů (SMR), které slibují bezpečnou a flexibilní výrobu elektřiny s nízkými emisemi.
  • Rozvoj obnovitelných zdrojů energie v rámci americké sítě.
  • Investice do aliance IONNA zaměřené na výstavbu dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.

SMR (Small Modular Reactor) je typ jaderného reaktoru s nižším výkonem, který lze stavět modulárně a blíže spotřebitelům, čímž se snižují náklady a rizika spojená s klasickými jadernými elektrárnami.

Významný dopad na zaměstnanost a ekonomiku USA

Hyundai Motor Group očekává, že tyto investice vytvoří až 14 000 přímých pracovních míst a více než 100 000 pracovních míst nepřímo v návazných odvětvích jako je logistika, stavebnictví, technologie a služby.

Skupina také slavnostně otevře svůj nový výrobní závod Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) v americkém státě Georgia. Jde o největší projekt ekonomického rozvoje v historii státu, který vznikl během pouhých dvou a půl let.

Zdroj: hyundainews.com

Štítky

  • EV novinky
  • hyundai

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého
Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s dvouletým čekáním na peníze, které trápilo tisíce španělských záka...

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Volvo EX 30 CC | zdroj: volvocars.com

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?
S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se neliší jen vzhledem, ale zásadně i technikou a cenou. Zatímco základ st...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.