Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Interiér z luxusní třídy, dojezd na celý týden a cena, která mění pravidla. To by měl být Leapmotor B05

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Filip
Filip 22 Září, 2025
Nový elektrický hatchback Leapmotor B05, který se nedávno představil na mnichovském autosalonu, vstupuje do konkurenčního segmentu C. Ačkoliv finální technické specifikace pro evropský trh ještě nebyly oficiálně potvrzeny, dostupné informace naznačují, že se B05 zaměří na zákazníky hledající moderní technologie a solidní dojezd za konkurenceschopnou cenu. Vůz má ambice postavit se modelům jako Volkswagen ID.3 nebo MG 4.

Podle předběžných zpráv by měl být Leapmotor B05 postaven na stejné platformě jako větší model C10. Očekává se několik variant baterií, pravděpodobně typu LFP (lithium-železo-fosfátová), které by mohly nabídnout dojezd přesahující 450 km dle normy WLTP. Výkon pohonné jednotky zatím nebyl specifikován, ale hovoří se o rychlém DC nabíjení s výkonem až 168 kW, což by umožnilo nabití z 30 % na 80 % za méně než 20 minut.

Interiér: Kombinace luxusu a technologie

Interiér B05 působí minimalisticky a moderně. Dominantou palubní desky je velká centrální obrazovka s úhlopříčkou 14,6 palce, kterou doplňuje menší 10,25palcový displej pro řidiče. Fotografie prototypů odhalily také dvouramenný volant, bezrámová okna a panoramatickou střechu, což jsou prvky často vídané u prémiových vozů. Očekává se vysoká úroveň standardní výbavy.

V oblasti asistenčních systémů by měl B05 nabídnout pokročilý balíček Leapmotor Pilot, který bude pravděpodobně zahrnovat řadu senzorů, kamer a radarů. Funkce jako adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo 360stupňová parkovací kamera by se tak mohly stát součástí standardní výbavy, což by byla v dané třídě významná konkurenční výhoda.

Konkurenční výhoda: Cena a dostupnost

Předprodej modelu Leapmotor B05 by měl být na čínském trhu zahájen během autosalonu v Kantonu (Guangzhou) v listopadu 2025. Odhadovaná cena se na tamním trhu pohybuje kolem 150 000 CNY (přibližně 500 000 Kč). Pro Evropu, kam by měl vůz dorazit v průběhu roku 2026, se spekuluje o startovací ceně okolo 800 000 Kč, což by z něj činilo velmi atraktivní nabídku.

Hlavní předpokládané konkurenční výhody B05 zahrnují:

  • Potenciálně velmi příznivý poměr ceny a užitné hodnoty
  • Moderní technologie baterií LFP s dobrou životností
  • Rychlé, i když dnes spíše průměrné, nabíjení s výkonem až 168 kW
  • Bohatá standardní výbava včetně komplexních asistenčních systémů
  • Atraktivní design interiéru s prémiovými prvky

Strategie Leapmotoru na globálním trhu

Značka Leapmotor, jejíž mezinárodní aktivity spadají pod společný podnik s koncernem Stellantis, plánuje silnou expanzi na evropské trhy. Model B05 bude klíčovou součástí této strategie. Díky partnerství se Stellantisem může Leapmotor využít jeho rozsáhlou distribuční a servisní síť, což by mělo zákazníkům zajistit kvalitní poprodejní péči a snadný přístup k službám.

V dlouhodobějším horizontu se dokonce zvažuje možnost výroby vozů Leapmotor přímo v Evropě, což by mohlo dále snížit jejich cenu a zlepšit dostupnost. Cílem je etablovat se jako významný hráč na poli dostupné elektromobility.

Budoucnost elektromobility: Trendy pro rok 2026

Příchod modelů jako Leapmotor B05 signalizuje zásadní změnu na trhu s elektromobily. Pokles cen baterií a rostoucí konkurence tlačí výrobce k nabídce stále lépe vybavených vozů s delším dojezdem za dostupnější ceny.

Klíčové trendy pro nadcházející období zahrnují:

  • Masovější adopce LFP baterií pro jejich bezpečnost a životnost
  • Integrace technologie V2G (Vehicle-to-Grid) pro optimalizaci energetických sítí
  • Rozvoj ultra-rychlého nabíjení (350 kW a více)
  • Standardizace pokročilých asistenčních systémů i v nižších třídách vozidel

Leapmotor B05 má potenciál stát se aspoň častečným příkladem těchto trendů – kombinuje dostupnost, pokročilou technologii LFP baterie a praktický dojezd. Jeho příchod na evropský trh v roce 2026 bude jistě bedlivě sledován. Dostojí očekávání levného, avšak dobře vybaveného elektromobilu? Uvidíme.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Trh s elektromobily se dělí na dva světy. Zatímco Čína trhá rekordy, Západ čelí nejistotě

Čína v první polovině září 2025 opět potvrzuje svou dominanci v elektromobilitě s 438 000 prodanými vozy. Tento meziroční nárůst o 6 %... >>

Proč Volvo bojuje s softwarem: Elektromobily v srpnu 2025 čelí kritické zkoušce

Volvo přiznává alarmující množství softwarových chyb v elektromobilech EX90. Šéf společnosti Håkan Samuelsson varuje: "Úroveň byla... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arese, ItalyArese, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weiterstadt, GermanyWeiterstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szigetszentmiklós, HungarySzigetszentmiklós, Hungary
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sant Cugat, SpainBarcelona, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.