Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát

Jaké nová EV náš čekají na podzim 2025?

Elektromobilní scéna na podzim 2025 ožívá – přední značky nachystaly zásadní premiéry na IAA Mobility v Mnichově. Kromě očekávaného Hyundai Ioniq 3 a revolučního BMW iX3 se v centru zájmu ocitá nový Polestar 5 – elegantní elektrický GT sedan s výkonem blížícím se superautům.

IAA Mobility 2025: klíčová scéna elektromobility

Mnichovský autosalon (9.–14. září 2025) bude místem, kde se představí nejen Polestar 5, ale i Hyundai Ioniq 3, městský model kombinující dostupnost a praktičnost, a první zástupce nové éry BMW – iX3 – postavený na platformě Neue Klasse s řadou inovací.

Hyundai Ioniq 3: co je oficiálně potvrzeno

Hyundai chystá na září v Mnichově premiéru nového kompaktního elektromobilu s pracovním názvem Ioniq 3. Do okamžiku zveřejnění na IAA ale automobilka nezveřejnila kompletní technické parametry – zejména kapacity baterií, dojezd, výkon ani místo výroby. Abychom nefabulovali, uvádíme jen to, co je k dnešku oficiální: jde o nový model, který rozšíří nabídku elektrických vozů Hyundai v Evropě a zacílí mezi městské a kompaktní EV. Detailní specifikace doplníme po premiéře.

BMW iX3: první z Neue Klasse a technologický přelom

BMW iX3 je prvním modelem postaveným na nové „Neue Klasse“ platformě. Na IAA předvede řadu inovací: bidirekční nabíjení (V2H/V2G), nejnovější infotainment „iDrive X“ a výkonné řídicí jádro „Heart of Joy“. Heart of Joy je nová centrální řídicí jednotka vyvinutá přímo BMW. Funguje jako „mozek“ celého vozu – v reálném čase propojuje výkon motorů, stabilizační systémy i pohon všech kol. Díky zpracování dat v milisekundách dokáže přesně reagovat na každý pohyb volantu, pedálu nebo změnu povrchu vozovky. V kombinaci se systémem Dynamic Performance Control tak řídí rozdělení výkonu mezi kola a udržuje maximální stabilitu i dynamiku. 

Dual-motor AWD systém dosahuje výkonu kolem 400 koní (cca 300 kW) s dojezdem odhadovaným až na 800 km WLTP. Díky 800 V / 85 kWh baterii s 400 kW rychlonabíjením může získat až 350 km dojezdu za přibližně 10 minut. iX3 debutuje v září 2025 v Mnichově a na evropský trh může dorazit už koncem roku.

Polestar 5: výkon a zase výkon

Polestar 5 je plně elektrický čtyřdveřový GT sedan, který navazuje na koncept Precept. Oficiálně míří na výkon až 650 kW a 900 N·m, využívá 800V elektrickou architekturu a novou lepenou hliníkovou platformu vyvíjenou ve Velké Británii. Polestar zároveň na prototypu s partnerem StoreDot demonstroval extrémně rychlé nabíjení – z 10 % na 80 % za 10 minut (technologie XFC). Sériové uvedení je plánováno na rok 2026.

Shrnutí:

  • Hyundai Ioniq 3 – oficiální premiéra v Mnichově; detailní technická data Hyundai zveřejní při odhalení.
  • BMW iX3 – technologický průkopník platformy Neue Klasse (V2H/V2G, iDrive X) s ambicí posunout laťku dojezdu i nabíjení.
  • Polestar 5 – potvrzený výkon až 650 kW, 800V architektura, lepený hliník; plán uvedení na trh v roce 2026; prokázané XFC nabíjení na prototypu.

Časová osa premiér

Září 2025

Premiéry modelů Hyundai Ioniq 3, BMW iX3 a Polestar 5 na IAA Mobility.

Konec 2025 – 2026

Ioniq 3 a iX3 přicházejí na evropský trh; Polestar 5 směřuje k sériovému uvedení v roce 2026.

Proč je tento trojlístek důležitý

  • Dostupnost pro řidiče – Ioniq 3 cílí na mainstream; iX3 a Polestar 5 oslovují vyšší segment s důrazem na technologie.
  • Technologie – BMW iX3 představuje novou EV architekturu; Polestar 5 přináší 800V systém a lehkou konstrukci.
  • Sezónní načasování – podzimní premiéry generují zásadní pozornost před zimou a jarem 2026.

 

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
  • Polestar
  • hyundai
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 23 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.