Dva varianty pro různé potřeby
CATL uvádí na evropský trh baterii Shenxing Pro ve dvou specifických variantách, které mají pokrýt hlavní požadavky evropských uživatelů elektromobilů:
Shenxing Pro Super Long Life & Long Range Battery
Shenxing Pro Super-Fast Charging Battery
Průlomová bezpečnostní technologie NP 3.0
Obě varianty baterie Shenxing Pro využívají proprietární technologii NP 3.0 (No Propagation 3.0), kterou CATL vyvíjel sedm let. Tato technologie představuje zásadní pokrok v oblasti bezpečnosti baterií.
Klíčové vlastnosti NP 3.0:
✓ Udržení vysokého napětí po více než hodinu po tepelném úniku
✓ Žádný oheň ani kouř při selhání baterie
✓ Možnost bezpečné jízdy i po poruše baterie
✓ Kritické pro autonomní řízení úrovně L3 a L4
Podle CATL je Shenxing Pro první LFP baterie na světě, která nabízí technologii NP 3.0 na systémové úrovni.
Inovativní Wave články a konstrukce
Shenxing Pro využívá revoluční Wave články s vyvýšeným designem a technologií sdílení prostoru. Jedná se o první baterii na světě, která umožňuje aplikaci chladicích systémů a upevnění z jakéhokoli směru.
Technické výhody:
- 25% vyšší tuhost bateriového paketu
- Dvojnásobná odolnost proti vibracím
- 76% objemová účinnost paketu
- Cell-to-Body konstrukce bez modulů
Strategie "V Evropě, pro Evropu"
CATL výrazně rozšiřuje svou přítomnost v Evropě prostřednictvím strategicky umístěných výrobních závodů:
Aktuální a plánované závody:
Erfurt, Německo – První evropský závod v provozu od 2022, kapacita 14 GWh
Debrecen, Maďarsko – Investice 7,34 miliardy eur, kapacita 100 GWh, zahájení výroby na začátku roku 2026
Zaragoza, Španělsko – Joint venture se Stellantis za 4,1 miliardy eur, kapacita 50 GWh, spuštění do konce roku 2026
Maďarský závod bude největší investicí v historii Maďarska a zaměstná více než 9 000 lidí. Španělský projekt vytvoří přibližně 3 000 pracovních míst.
Růst evropského trhu s elektromobily
Podle dat společností SNE a MarkLines vzrostla penetrace elektromobilů v Evropě z 23 % na 26 % v první polovině roku 2025. Mezinárodní energetická agentura (IEA) očekává prodej 4 milionů elektromobilů v Evropě letos, oproti 3,2 milionu v roce 2024.
"Energetická transformace nemůže být dosažena jediným produktem nebo jedinou společností. Vyžaduje to spolupráci napříč sektory a regiony," uvedl J.B. Zalmanski, generální ředitel CATL pro Evropu.
Studie McKinsey z roku 2025 identifikovala hlavní překážky přechodu na elektromobily: vysoké náklady, životnost baterií, omezený dojezd, nedostatečná nabíjecí infrastruktura a bezpečnost baterií. Shenxing Pro přímo řeší tyto problémy.
Pozice CATL na světovém trhu
CATL je největším výrobcem baterií pro elektromobily na světě s globálním tržním podílem 37,5 % v roce 2025. V Číně má dokonce 43,5% podíl na trhu. Společnost již dodala baterie pro více než 20 milionů elektromobilů, které najely přes 300 miliard kilometrů.
Mezi klíčové evropské partnery CATL patří BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Stellantis, Volvo a další. Shenxing Pro má být klíčovým produktem pro další expanzi na evropském trhu.
Často kladené otázky
Zdroj: electrive.com, prnewswire.com, carnewschina.com, cnevpost.com