Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Konec úzkosti z dojezdu: Nová baterie nabije elektromobil za 10 minut na 478 km

Baterie CATL - novinky | ilustrační foto
Čínský gigant CATL představil na veletrhu IAA Mobility v Mnichově baterii Shenxing Pro – první LFP baterii na světě s rekordní životností 12 let a dojezdem až 758 kilometrů podle standardu WLTP. Tato technologie může zásadně změnit evropský trh s elektromobily.

Dva varianty pro různé potřeby

CATL uvádí na evropský trh baterii Shenxing Pro ve dvou specifických variantách, které mají pokrýt hlavní požadavky evropských uživatelů elektromobilů:

Shenxing Pro Super Long Life & Long Range Battery

Dojezd 758 km podle standardu WLTP
Životnost 12 let nebo 1 milion kilometrů
Degradace pouze 9 % po prvních 200 000 km
Ideální pro leasingové společnosti

Shenxing Pro Super-Fast Charging Battery

Nabití 478 km dojezdu za pouhých 10 minut
Špičkový nabíjecí výkon 12C
Výkon 830 kW i při 20% stavu nabití
Zrychlení 0-100 km/h za 2,5 sekundy
Funguje i při teplotě -20°C
Záruka 10 let nebo 240 000 km

Průlomová bezpečnostní technologie NP 3.0

Obě varianty baterie Shenxing Pro využívají proprietární technologii NP 3.0 (No Propagation 3.0), kterou CATL vyvíjel sedm let. Tato technologie představuje zásadní pokrok v oblasti bezpečnosti baterií.

Klíčové vlastnosti NP 3.0:

✓ Udržení vysokého napětí po více než hodinu po tepelném úniku

✓ Žádný oheň ani kouř při selhání baterie

✓ Možnost bezpečné jízdy i po poruše baterie

✓ Kritické pro autonomní řízení úrovně L3 a L4

Podle CATL je Shenxing Pro první LFP baterie na světě, která nabízí technologii NP 3.0 na systémové úrovni.

Inovativní Wave články a konstrukce

Shenxing Pro využívá revoluční Wave články s vyvýšeným designem a technologií sdílení prostoru. Jedná se o první baterii na světě, která umožňuje aplikaci chladicích systémů a upevnění z jakéhokoli směru.

Technické výhody:

  • 25% vyšší tuhost bateriového paketu
  • Dvojnásobná odolnost proti vibracím
  • 76% objemová účinnost paketu
  • Cell-to-Body konstrukce bez modulů

Strategie "V Evropě, pro Evropu"

CATL výrazně rozšiřuje svou přítomnost v Evropě prostřednictvím strategicky umístěných výrobních závodů:

Aktuální a plánované závody:

Erfurt, Německo – První evropský závod v provozu od 2022, kapacita 14 GWh

Debrecen, Maďarsko – Investice 7,34 miliardy eur, kapacita 100 GWh, zahájení výroby na začátku roku 2026

Zaragoza, Španělsko – Joint venture se Stellantis za 4,1 miliardy eur, kapacita 50 GWh, spuštění do konce roku 2026

Maďarský závod bude největší investicí v historii Maďarska a zaměstná více než 9 000 lidí. Španělský projekt vytvoří přibližně 3 000 pracovních míst.

Růst evropského trhu s elektromobily

Podle dat společností SNE a MarkLines vzrostla penetrace elektromobilů v Evropě z 23 % na 26 % v první polovině roku 2025. Mezinárodní energetická agentura (IEA) očekává prodej 4 milionů elektromobilů v Evropě letos, oproti 3,2 milionu v roce 2024.

"Energetická transformace nemůže být dosažena jediným produktem nebo jedinou společností. Vyžaduje to spolupráci napříč sektory a regiony," uvedl J.B. Zalmanski, generální ředitel CATL pro Evropu.

Studie McKinsey z roku 2025 identifikovala hlavní překážky přechodu na elektromobily: vysoké náklady, životnost baterií, omezený dojezd, nedostatečná nabíjecí infrastruktura a bezpečnost baterií. Shenxing Pro přímo řeší tyto problémy.

Pozice CATL na světovém trhu

CATL je největším výrobcem baterií pro elektromobily na světě s globálním tržním podílem 37,5 % v roce 2025. V Číně má dokonce 43,5% podíl na trhu. Společnost již dodala baterie pro více než 20 milionů elektromobilů, které najely přes 300 miliard kilometrů.

Mezi klíčové evropské partnery CATL patří BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Stellantis, Volvo a další. Shenxing Pro má být klíčovým produktem pro další expanzi na evropském trhu.

Často kladené otázky

Co znamená označení Shenxing Pro?
Shenxing Pro je pokročilá verze baterie Shenxing druhé generace, speciálně přizpůsobená pro evropský trh s důrazem na dlouhou životnost a rychlé nabíjení.
Jak rychle se baterie Shenxing Pro nabíjí?
Rychlonabíjecí verze dokáže nabít 478 km dojezdu za pouhých 10 minut při špičkovém výkonu 12C, což odpovídá 0,8 km dojezdu za sekundu.
Jaká je životnost baterie Shenxing Pro?
Dlouhozživotní verze má rekordní životnost 12 let nebo 1 milion kilometrů s degradací pouze 9 % po prvních 200 000 km.
Co je technologie NP 3.0?
NP 3.0 (No Propagation 3.0) je bezpečnostní technologie, která umožňuje udržet vysoké napětí více než hodinu po tepelném úniku bez ohně a kouře.
Kde bude CATL vyrábět baterie v Evropě?
CATL má tři evropské závody: v Erfurtu (Německo) již v provozu, v Debrečíně (Maďarsko) začne výroba na začátku 2026 a v Zaragoze (Španělsko) do konce 2026.

Zdroj: electrive.com, prnewswire.com, carnewschina.com, cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • CATL
  • nabíjení
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 8 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

AUDI bez 4 kruhů dobývá Čínu: 370 km za 10 minut nabíjení

AUDI E5 Sportback přináší revoluci: 800V architektura, 370 km dojezdu za 10 minut nabíjení a cena od 690 000 Kč. Proč nemá čtyři kruhy?... >>

Zásadní změna ve Fordu? Proč 5 miliard USD změní budoucnost elektrických pick-upů!

Ford sází miliardy na revoluci v elektromobilitě! Americký gigant oznámil investici 5 miliard USD, která má zcela přepsat pravidla hry.... >>

Budíček, Teslo, je čas zrychlit nabíjení. Konkurence tě předbíhá

Tesla, kdysi suverénní lídr v rychlosti nabíjení, čelí dosud největší výzvě. Zatímco její nabíječky Supercharger nebo modely EV... >>

Tesla Model 3 s delším dojezdem 830 km vstupuje na čínský trh

Tesla představila v Číně novou variantu Modelu 3 s dojezdem 830 km, což je dosud nejvyšší hodnota v nabídce značky. Vozidlo s cenou od 269... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zagreb, CroatiaZagreb, Croatia
6 míst • 110 kW
Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Schwandorf, GermanySchwandorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden - Äppelallee, GermanyWiesbaden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Périgueux, FranceBoulazac Isle Manoire, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Florence, Italy - Campi BisenzioCampi Bisenzio, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Haverslev, DenmarkNørager, Denmark
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.