Čínská automobilka Leapmotor oficiálně vstupuje na český trh. Výhradní distribuci jejích elektromobilů zajistí renomovaná skupina Emil Frey, která pokrývá nejen Českou republiku, ale i další čtyři země střední Evropy – konkrétně Rakousko, Maďarsko, Polsko a Slovensko. Tento krok je součástí širší evropské expanze Leapmotoru, která probíhá ve spolupráci s koncernem Stellantis.
Evropská expanze s podporou Stellantis
Společnost Leapmotor byla založena v roce 2015 a patří mezi technologicky orientované čínské výrobce elektromobilů. V roce 2023 oznámila strategické partnerství se skupinou Stellantis, která do podniku investovala 1,5 miliardy eur. Výsledkem je vznik společného podniku Leapmotor International, jehož cílem je uvést čínské modely na trhy v Evropě, Latinské Americe a jihovýchodní Asii. Stellantis v tomto podniku drží 51% podíl a zajišťuje pro Leapmotor distribuci, marketing i poprodejní služby.
Silné zázemí distributora Emil Frey
Skupina Emil Frey působí na českém trhu od roku 1993 a patří k největším evropským importérům a prodejcům automobilů. V České republice zajišťuje distribuci pro značky jako Kia, Subaru, Lexus nebo Toyota. Vstup Leapmotoru rozšiřuje její portfolio o další elektrickou značku, která cílí na zákazníky hledající cenově dostupná a technologicky vyspělá vozidla.

Věděli jste, že
Lidl v současné době patří k těm s nejnižší cenou za dobíjení u nás, ale ještě do léta roku 2022 poskytoval nabíjení zdarma.
Nabídka vozů Leapmotor v Česku
Leapmotor T03 – dostupný městský elektromobil
Model T03 je kompaktní hatchback segmentu A s délkou 3620 mm a pětidveřovou karoserií. Elektromotor o výkonu 80 kW (109 koní) zajišťuje svižný pohyb ve městě, zatímco baterie o kapacitě 37,3 kWh umožňuje dojezd až 265 km podle WLTP. V základní výbavě nechybí tempomat, zadní parkovací kamera ani digitální přístrojový štít. Cena vozu začíná na 18 900 eur, což odpovídá přibližně 470 000 Kč.
Leapmotor C10 – rodinné SUV s moderní výbavou
Model C10 je prostorné SUV segmentu D postavené na nové platformě LEAP 3.0, která podporuje vysokou míru integrace hardwaru a softwaru. Elektromotor o výkonu 170 kW (231 koní) a baterie s kapacitou 69,9 kWh zajišťují dojezd až 420 km podle WLTP. Vůz nabízí moderní asistenční systémy včetně adaptivního tempomatu, automatického nouzového brzdění a systému udržování jízdního pruhu. Cena začíná na 36 400 eur, tedy přibližně 900 000 Kč.
Technologické zázemí a výroba
Leapmotor se odlišuje od konkurence vysokým stupněm vertikální integrace – většinu komponent, včetně baterií, elektromotorů, infotainmentu nebo softwarových systémů, si vyvíjí a vyrábí sama. Díky tomu má lepší kontrolu nad kvalitou, cenovou politikou i rychlostí inovací. Výrobní kapacita firmy v Číně činí přes 300 000 vozů ročně a zahrnuje několik závodů včetně nejmodernější továrny v Chang-čou.
Ambiciózní plány pro Evropu
Leapmotor už zahájil prodej svých vozů v zemích jako Francie, Belgie, Nizozemsko nebo Německo a do roku 2025 plánuje prodej až 500 000 vozidel ročně po celém světě. Na evropském trhu chce oslovit zejména zákazníky, kteří hledají cenově dostupné, ale kvalitní alternativy ke známým značkám.
Dopad na český trh
Vstup Leapmotoru přináší na český trh nové možnosti v oblasti cenově dostupnějších elektromobilů. S podporou zkušeného distributora Emil Frey lze očekávat kvalitní síť prodejen, školený personál a odpovídající servisní zázemí. Díky agresivní cenové politice se modely Leapmotor mohou stát konkurencí pro vozy značek jako Dacia, MG či BYD.