Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Mazda hlásí růst prodejů o 5,6 % navzdory poklesu výroby v červenci 2025

Mazda CX5 | zdroj: newsroom.mazda.com
Foto: Mazda CX5 | zdroj: newsroom.mazda.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Srpen, 2025
Shrnutí: Japonská automobilka Mazda Motor Corporation zveřejnila smíšené výsledky za červenec 2025. Zatímco globální prodeje vzrostly o 5,6 %, výroba poklesla o více než pětinu kvůli sníženému objemu domácí produkce.

+5,6%

Růst globálních prodejů v červenci

-22,6%

Pokles globální výroby

3,1%

Podíl na japonském trhu

Pozitivní vývoj prodejů kontrastuje s výrobními problémy

Mazda Motor Corporation zveřejnila výsledky za červenec 2025, které odhalují zajímavý rozpor mezi vývojem prodejů a výroby. Zatímco globální prodeje vzrostly o solidních 5,6 % na 111 269 vozů, celková světová výroba poklesla dramaticky o 22,6 % na pouhých 86 551 jednotek. Tento nesoulad poukazuje na efektivní řízení zásob a silnou poptávku po vozech japonské značky v klíčových trzích.

Nejsilnější růst zaznamenala Mazda na americkém trhu, kde prodeje vzrostly o 13 % na 45 057 vozů. Pozitivní trend pokračuje i na domácím japonském trhu s nárůstem o 7,5 % na 12 296 vozů. Naopak, problémy přetrvávají v Číně, kde prodeje klesly o 15,8 %, a v Evropě s poklesem o 14,6 %.

Dramatický pokles domácí výroby ovlivnil celkové číslice

Domácí japonská výroba se propadla o téměř 28 % na 56 637 vozů, což představuje nejvýznamnější faktor ovlivňující celkové výrobní statistiky. Tento pokles částečně kompenzovala zahraniční výroba, která klesla o mírnějších 10 % na 29 914 vozů.

Modelová analýza: CX-5 zůstává lídrem portfolia

Mezi jednotlivými modely dominuje osvědčené SUV CX-5, které si udrželo pozici nejprodávanějšího modelu značky s 29 877 prodanými kusy globálně (+4,7 %). Významný úspěch zaznamenal také model CX-50, jehož prodeje vzrostly o impozantních 52,5 % na 15 232 vozů.

Nejprodávanější modely (červenec 2025)

  • CX-5: 29 877 vozů (+4,7 %)
  • CX-30: 16 937 vozů (-16,6 %)
  • CX-50: 15 232 vozů (+52,5 %)
  • MAZDA3: 8 455 vozů (-22,1 %)

Regionální výkonnost

  • USA: +13,0 % (45 057 vozů)
  • Japonsko: +7,5 % (12 296 vozů)
  • Ostatní trhy: +6,3 % (39 568 vozů)
  • Evropa: -14,6 % (10 295 vozů)
  • Čína: -15,8 % (4 053 vozů)

Výzvy na klíčových trzích a jejich dopady

Americký trh: Motor růstu

Severoamerický trh se stal jasným motorem růstu pro Mazdu v červenci 2025. Prodeje v USA vzrostly o 13 % a tento trend pokračuje i v celoročním měřítku s nárůstem o 5,4 % za sedm měsíců roku 2025. Klíčovou roli hraje úspěch modelu CX-50, který byl specificky navržen pro americké preference.

Problémy v Číně a Evropě

Čínský trh nadále představuje výzvu s poklesem prodejů o 15,8 % v červenci a o 18,4 % za celý letošní rok. Podobně problematická je situace v Evropě, kde prodeje klesly o 14,6 % měsíčně a o 12,4 % meziročně za sedm měsíců.

Q1 2025

Silný start roku
Mazda zahájila rok 2025 s pozitivním trendem, který pokračuje i v letních měsících navzdory sezónním výzvám.

Červenec 2025

Smíšené signály
Růst prodejů kontrastuje s poklesem výroby, což naznačuje optimalizaci skladových zásob a efektivní řízení dodavatelského řetězce.

Podzim 2025

Očekávání do budoucna
Trh očekává stabilizaci výroby a pokračování pozitivního trendu v prodejích, zejména na americkém trhu.

Analýza tržních podílů a konkurenční pozice

Na domácím japonském trhu si Mazda udržela stabilní pozici s celkovým tržním podílem 3,1 %, což představuje nárůst o 0,3 procentního bodu. Zvláště silná je pozice v segmentu registrovaných vozidel, kde dosáhla 3,8% podílu s nárůstem o 0,6 procentního bodu.

Klíčové faktory úspěchu

  • Modelová diverzifikace: Úspěch různých modelů v různých regionech
  • Kvalitní SUV portfolio: CX-5, CX-30 a CX-50 tvoří pevný základ
  • Regionální adaptace: CX-50 speciálně pro americký trh
  • Efektivní řízení zásob: Udržení prodejního růstu navzdory poklesu výroby

Výhled do konce roku 2025

Současné výsledky naznačují, že Mazda úspěšně naviguje složitým globálním automobilovým prostředím. Růst prodejů o 3,1 % za prvních sedm měsíců roku 2025 při celkovém objemu 748 304 vozů ukazuje na zdravou poptávku po vozech značky.

Klíčové výzvy do konce roku: Stabilizace výroby, udržení růstového trendu v USA a řešení poklesu na čínském a evropském trhu budou určovat celkové roční výsledky Mazdy za rok 2025.

Zdroj: newsroom.mazda.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Mazda

Mohlo by vás zajímat

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?
Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou kůži a osmiletou záruku na baterie. Jenže základní verze ujede jen ...

Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com

Fenomén Elroq: Za necelý rok 100 000 aut. Škoda vládne prodejům v klíčových zemích
Mladoboleslavská automobilka má v rukou skutečný hit. Necelý rok po zahájení výroby sjel z linky jubilejní Elroq s pořadovým číslem 100 000. Elektrické SUV se stalo prodejním fenoménem, který překvapi...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem
Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla úrovně 4. První piloty startují v roce 2026, plně bezřidičový provoz...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Záchrana softwaru Volkswagenu: spolupráce s Rivianem funguje po roce lépe než kdokoli čekal

Majitelé prvních elektrických Volkswagenů to znají: zamrzající displeje, nefunkční prvky, frustrující chyby. Za tím stála softwarová... >>

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech

Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident... >>

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl

oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj... >>

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kirchheim, GermanyKirchheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brno, Czech RepublicBrno, Czech Republic
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.