Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Mercedes-Benz odhalil budoucnost: 1000 kW nabíjení už v roce 2026

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Září, 2025
Mercedes-Benz výrazně posiluje svou nabíjecí infrastrukturu. Od roku 2026 začne německá automobilka instalovat megawattové nabíjecí stanice Alpitronic HYC1000, které dokážou nabíjet elektromobily výkonem až 600 kW. Tato technologie zkrátí čas nabíjení na minimum a přiblíží elektrickou mobilitu komfortu tankování benzínu.

Revoluční technologie HYC1000

Srdcem nového systému je nabíjecí platforma Alpitronic HYC1000, která představuje zásadní technologický skok v oblasti nabíjení elektromobilů. Systém využívá externí napájecí jednotku poskytující až 1000 kilowattů při 800 ampérech, kterou lze distribuovat mezi několik nabíjecích bodů.

Jednotlivé nabíjecí stojany dokážou dodat připojenému elektromobilu až 600 kW při napětí 1000 voltů a proudu 600 ampérů. To představuje výrazné zvýšení oproti dnešním nejrychlejším nabíječkám s výkonem 350 kW. Podle údajů Alpitronic může jedna napájecí skříň obsloužit až čtyři nabíjecí stojany, každý vybavený dvěma kapalinou chlazenými kabely.

Klíčová výhoda: Při nabíjení výkonem 600 kW může Mercedes-Benz CLA získat až 325 kilometrů dojezdu za pouhých 10 minut nabíjení. To je srovnatelné s časem stráveným na běžné zastávce při cestování.

Inteligentní správa výkonu

Systém HYC1000 se vyznačuje dynamickou alokací výkonu mezi nabíjecími body. Pokud nabíjí pouze jedno vozidlo, může využít plných 600 kW, pokud to jeho baterie umožňuje. Při současném nabíjení více vozidel systém inteligentně rozděluje dostupný výkon podle potřeby jednotlivých elektromobilů.

Tato flexibilita je klíčová, protože různé elektromobily mají různé nabíjecí schopnosti. Zatímco nový Mercedes-Benz GLC s technologií EQ zvládne až 330 kW, jiné modely jako Hyundai Ioniq 5 dosahují přes 200 kW a MG4 maximálně 150 kW. Systém dokáže efektivně obsloužit až osm vozidel současně, pokud jejich celkový příkon nepřesáhne 1000 kW.

Rekordní výkon s konceptem AMG GT XX

Mercedes-Benz a Alpitronic již demonstrovaly potenciál megawattového nabíjení na konceptu Mercedes-AMG GT XX. Tento experimentální vůz dosáhl nabíjecího výkonu přes 1000 kW pomocí speciálně upraveného prototypu nabíjecí stanice. Systém dokázal přenést až 1176 ampérů proudu přes kapalinou chlazený CCS kabel.

Během testu dosáhl koncept maximálního nabíjecího výkonu 1041 kW, přičemž megawattové hranice dosáhl již půl sekundy po zahájení nabíjení a udržel ji po dobu dvou a půl minuty. Za jednu minutu systém přenesl 17,3 kWh energie, což odpovídá přibližně 125 kilometrům dojezdu podle cyklu WLTP.

Technické specifikace HYC1000

  • Maximální výkon systému: 1000 kW (1 MW)
  • Výkon na nabíjecí bod: až 600 kW pro CCS
  • Napěťový rozsah: 150 - 1000 V
  • Počet obsluhovaných vozidel: až 8 současně
  • Účinnost: přes 97,5 %
  • Technologie: SiC-Stack GEN2 s výkonem 125 kW na modul
  • Granularita výkonu: 62,5 kW

Rozšíření nabíjecí sítě Mercedes-Benz

Mercedes-Benz v současnosti provozuje přibližně 80 nabíjecích hubů v Německu, Rakousku, Japonsku, Číně a Spojených státech. Automobilka plánuje expanzi do dalších osmi zemí s cílem instalovat více než 10 000 rychlonabíjecích stanic do konce této dekády.

Síť Mercedes-Benz Charging Network je součástí širší strategie elektrifikace značky. Do roku 2030 chce Mercedes-Benz vybudovat globálně přes 2000 nabíjecích hubů s více než 10 000 nabíjecími body. V Severní Americe plánuje minimálně 400 stanic s více než 2500 nabíječkami.

Spolupráce s dalšími operátory

Mercedes-Benz není jediným operátorem, který vsadil na technologii Alpitronic HYC1000. Společnost Ionity, jeden z největších provozovatelů rychlého nabíjení v Evropě, oznámila, že začne instalovat systém HYC1000 na svých stanicích rovněž od roku 2026. Mercedes-Benz je přitom součástí konsorcia Ionity.

První testování systému HYC1000 začne Ionity provádět již v květnu 2025 na svém testovacím stanovišti poblíž Mnichova. Cílem je zajistit plnou kompatibilitu s širokou škálou elektromobilů a optimalizovat hardwarové i softwarové aspekty systému.

Technologický vývoj pro budoucnost

Vývoj megawattového nabíjení není jen o rychlosti, ale také o efektivitě a udržitelnosti. Nová generace nabíjecích modulů SiC-Stack GEN2 nabízí o 25 procent vyšší hustotu výkonu oproti předchozí generaci při zachování vysoké účinnosti přes 97,5 procenta.

Modulární design HYC1000 s oddělenou napájecí jednotkou a satelitními dispensery přináší výhody v podobě lepšího využití prostoru a flexibility instalace. Systém může být konfigurován s CCS i MCS konektory, což umožňuje nabíjení osobních vozů i nákladních automobilů.

Dostupnost a časový harmonogram

Dodávky systému HYC1000 byly naplánovány na červenec 2025, přičemž první instalace v síti Mercedes-Benz jsou očekávány od roku 2026. Nové nabíjecí stanice budou instalovány jak v Evropě, tak v Severní Americe, kde Mercedes-Benz již spolupracuje s Alpitronic na dodávkách stávajících modelů HYC400.

V USA Mercedes-Benz využívá nabíječky Alpitronic vyráběné lokálně ve Wisconsinu. Společnost Alpitronic otevřela své americké ústředí v Charlotte v Severní Karolíně a plánuje vytvořit přes 300 pracovních míst.

Význam pro českou elektromobilitu

Ačkoli Mercedes-Benz zatím neoznámil konkrétní plány pro Českou republiku, rozšíření ultrarychlého nabíjení v Evropě bude mít pozitivní dopad i na český trh. S rostoucím počtem elektromobilů schopných přijímat vysoké nabíjecí výkony bude poptávka po podobné infrastruktuře růst i u nás.

Technologie megawattového nabíjení představuje důležitý milník na cestě k plné elektrifikaci dopravy. Zkrácení času nabíjení na úroveň srovnatelnou s tankováním pohonných hmot odstraňuje jednu z posledních významných bariér masového přijetí elektromobility.

Zdroje: InsideEVs, Electrek, Electrive, Mercedes-AMG, Alpitronic

Štítky

  • EV novinky
  • nabíjení
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?
Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském trhu. Přesto německá automobilka zmrazuje mzdy, ruší bonusy a ...

Elektromobil a baterie

Studie překvapila odborníky. Baterie elektromobilů vydrží mnohem déle. Kdo má nejlepší?
Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme překvapeni, že jich bylo tolik v tak dobrém stavu," přiznává vedouc...

Ilustrační foto

GM jde do války s Apple a Googlem. Kvůli miliardám z dat ruší milovaný CarPlay a Android Auto
Je to oficiální. General Motors jde do čelního střetu s technologickými giganty a potvrdil, že z budoucích aut zmizí CarPlay i Android Auto. Zatímco CEO Mary Barra mluví o „neohrabaném“ systému a bezp...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Omoda odhalila čtyřku s designem z budoucnosti: Menší crossover míří do Evropy, ale dorazí i do Česka?

Čínská značka Omoda, která teprve letos v březnu vstoupila na český trh, představila svůj nejnovější model. Omoda 4 je kompaktní... >>

Noční můra pro majitele Tesly v Koreji: Auta přestávají nabíjet. Vláda zvažuje zastavení dotací

Představte si, že váš elektromobil přestane nabíjet. Pro tisíce majitelů Tesly v Jižní Koreji je to realita. Systémová chyba baterie... >>

Evropa v pozoru? Čínský dravec Leapmotor B05 Ultra míří na evropské silnice a sází na emoce

Zapomeňte na nudné elektromobily. Z Číny přijíždí sportovně střižený hot-hatch Leapmotor B05 Ultra a má obrovské ambice. S podporou... >>

Prodeje elektromobilů v Česku: Škoda má krále, o překvapení se ale postaral úplně jiný nováček

Škoda Elroq dobývá nejen Česko, ale i celou Evropu. Přesto se na domácím trhu odehrává drama, které by čekal málokdo. Zatímco o... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Ostrava, Czech RepublicOstrava-jih-Zábřeh, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.