Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

NIO ES8: 600 kW nabíjení a levnější než Tesla Model Y?

Nio ES8

21. srpna 2025 – Čínský výrobce elektromobilů NIO představil třetí generaci svého vlajkového SUV ES8, které kombinuje špičkové technologie, prostorný design a atraktivní cenu. Díky inovativní službě Battery as a Service (BaaS) a agresivní cenové strategii se nové ES8 staví do přímé konkurence s Teslou Model Y Long Range na čínském trhu.

Cena a BaaS: Revoluce v dostupnosti

Třetí generace NIO ES8 začíná na 416 800 čínských juanů (cca 1,35 milionu Kč) s baterií o kapacitě 102 kWh. Při využití služby Battery as a Service (BaaS) klesá cena na 308 800 juanů (cca 1 milion Kč) bez baterie, s měsíčním poplatkem za pronájem baterie. To je o něco méně než Tesla Model Y Long Range, která začíná na 339 000 juanů v Číně (včetně baterie).

Služba BaaS snižuje počáteční náklady a umožňuje přístup k více než 1 300 stanicím pro výměnu baterií v Číně, kde lze baterii vyměnit za méně než pět minut. Otázkou je, zda je rozdíl ceny dostatečný.

Výkon a dojezd: Síla i praktičnost

Nové ES8 je vybaveno dvěma elektromotory s pohonem všech kol, které poskytují 520 kW (707 koní) a točivý moment 700 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 3,97 sekundy, což ho řadí mezi nejrychlejší SUV ve své třídě. Standardní baterie o kapacitě 102 kWh nabízí dojezd 635 km podle čínského standardu CLTC.

Podle globálně uznávaného standardu WLTP se dojezd odhaduje na přibližně 450–500 km, což je v souladu s očekáváním pro vozidlo této velikosti a výkonu. Pro srovnání, Tesla Model Y Long Range s baterií 78,4 kWh dosahuje dojezdu 830 km (CLTC) nebo přibližně 600–629 km (WLTP). Větší baterie ES8 zajišťuje solidní dojezd, ale jeho vyšší hmotnost (2 630 kg) a výkon snižují efektivitu.

ES8 podporuje ultra-rychlé nabíjení až 600 kW díky 900voltové architektuře, což umožňuje nabít 250 km dojezdu za 5 minut za optimálních podmínek.

Klíčové vlastnosti NIO ES8

  • Konkurenční cena: Od 308 800 juanů s BaaS, levnější než Tesla Model Y Long Range.
  • Prostorný design: Délka 5 280 mm, rozvor 3 130 mm, konfigurace pro 6 nebo 7 míst a až 3 230 litrů zavazadlového prostoru.
  • Pokročilé technologie: Čip Shenji NX9031, tři LiDAR jednotky a systém Aquila Super Sensing pro autonomní řízení.
  • Prémiový komfort: 48palcový Skyline displej, 16,4palcový AMOLED středový displej a nastavitelné vzduchové odpružení.
  • Výměna baterií: Přístup k rozsáhlé síti stanic pro výměnu baterií.

Konkurenční prostředí

NIO ES8 míří na prémiové elektromobily, jako jsou Tesla Model Y, BMW iX nebo Audi e-tron. Díky větším rozměrům a možnosti 7místného uspořádání je ideální pro rodiny. Agresivní cenová politika odráží intenzivní cenovou válku na čínském trhu elektromobilů. Na rozdíl od Tesly Model Y, která zahrnuje baterii v ceně, nabízí NIO flexibilitu díky BaaS a výměně baterií, což může být výhodné pro městské řidiče.

Proč je dojezd nižší, než by se čekalo?

Přestože má ES8 baterii o kapacitě 102 kWh, jeho dojezd 635 km (CLTC) může působit skromněji. Důvodem je vyšší hmotnost vozidla a zaměření na vysoký výkon, což snižuje efektivitu. Tesla Model Y s menší baterií (78,4 kWh) dosahuje delšího dojezdu díky nižší hmotnosti a optimalizované aerodynamice. Přesto je dojezd ES8 v reálných podmínkách (WLTP) dostatečný pro většinu uživatelů.

Budoucnost elektromobility v roce 2025

Start nového ES8 ukazuje na pokračující trend snižování cen elektromobilů díky ekonomii škály a klesajícím cenám baterií. Analytici očekávají pokles cen elektromobilů o 15–20 % do konce roku 2025. Důvěru v růst odvětví potvrzují i kroky lídrů, jako je navýšení podílu generálního ředitele Xpeng He Xiaopenga ve své společnosti.

Závěr

Třetí generace NIO ES8 přináší kombinaci prémiového výkonu, pokročilých technologií a dostupné ceny, zejména s BaaS. I když jeho dojezd není nejvyšší ve třídě, nabízí jedinečnou flexibilitu díky výměně baterií. Pro zájemce o porovnání s Teslou Model Y záleží na prioritách: vlastnictví baterie versus inovativní ekosystém NIO.

Zdroj: CnEVPost

Štítky

  • EV novinky
  • nio
  • Nio ES8
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 21 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.