Elektromobil Nio Firefly, představený jako prémiový malý vůz, zahájí první dodávky v Evropě 14. srpna. Počáteční trhy zahrnují Norsko a Nizozemsko, což navazuje na desetiletou přítomnost společnosti v pěti evropských zemích. Tento krok představuje významný milník v globální strategii značky.
Konkurence a pozice na trhu
Firefly je cíleně konkurentem prémiových kompaktů jako BMW Mini nebo Mercedes-Benz Smart. Na rozdíl od jiné dceřiné značky Nio, Onvo, která má vlastní prodejní kanály, Firefly využívá stejné distribuční sítě jako hlavní značka Nio. To umožňuje efektivnější logistiku a servisní pokrytí.
Bezpečnostní výhody potvrzené testy
Model Firefly dosáhl nejvyššího hodnocení v čínských nezávislých crash testech C-IASI, které hodnotí odolnost vozidel při nárazu. Tento standard, podobný evropskému Euro NCAP, prokázal vynikající ochranu posádky, což řadí Firefly mezi nejbezpečnější malé vozy na trhu.
Expanze a prodejní strategie
Do konce roku 2025 plánuje Nio rozšířit Firefly na zhruba 20 mezinárodních trhů. Verze s pravostranným řízením, určená například pro Velkou Británii, bude připravena nejpozději v říjnu. Pro evropskou expanzi využívá Nio distribuční model s lokálními partnery, což snižuje náklady oproti přímému prodeji.
Prodejní výsledky a kontext
V červenci 2025 dodala společnost Nio celkem 21 017 elektromobilů, z čehož Firefly tvořil 2 366 kusů. Zbývající prodeje rozdělily hlavní značka Nio (12 675 vozů) a model Onvo L60 (5 976 vozů). Tato čísla ilustrují rostoucí význam Firefly v portfoliu společnosti.