Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Noční můra pro majitele Tesly v Koreji: Auta přestávají nabíjet. Vláda zvažuje zastavení dotací

Tesla model Y - www.tesla.com
Foto: Tesla model Y - www.tesla.com
Fotka autora Miriam
Miriam 14 Říjen, 2025
Jihokorejský trh s elektromobily zažívá vážné otřesy. Téměř 4500 vozů Tesla, především Modelů 3 a Y, postihla závažná systémová chyba baterie, která v mnoha případech znemožňuje nabíjení. Rostoucí hněv majitelů, kteří na opravy čekají týdny a často dostávají jen repasované díly, donutil k bezprecedentnímu kroku i korejskou vládu. Ta nyní otevřeně hrozí, že pokud Tesla nezajistí nápravu, může přijít o klíčové státní dotace

Chybová hláška, která ochromí vůz

Problém, který se šíří mezi korejskými majiteli vozů Tesla, se projevuje chybovou hláškou BMS_a079. Ta signalizuje poruchu v systému řízení baterie (BMS) a v praxi omezuje maximální úroveň nabití na přibližně 50 %, v některých případech nabíjení znemožní úplně. Podle exkluzivních dat, která získal deník Korea JoongAng Daily od poslance Parka Sang-hyuka, bylo v Jižní Koreji zaznamenáno již 4 637 případů této závady u celkem 4 351 vozidel.

Statistiky jsou znepokojivé. Zhruba 65 % všech případů se týká modelů vyrobených v roce 2021. Některá vozidla přitom závada postihla opakovaně – u 245 vozů se objevila dvakrát a u jednoho dokonce čtyřikrát. Nejde tedy o ojedinělý incident, ale o systémový problém, který eskaloval do té míry, že se jím začaly zabývat nejvyšší autority.

Nekonečné opravy a kontroverzní repasované baterie

Hněv zákazníků podněcuje nejen samotná závada, ale i přístup automobilky k jejímu řešení. Průměrná doba opravy tohoto problému v Koreji je 23,4 dne. Pro srovnání, u konkurenčních vozů Hyundai a Kia trvala oprava jejich známého problému s jednotkou ICCU v průměru 13 dní. Majitelé Tesel tak zůstávají týdny bez funkčního vozu.

Největší kontroverzi však vzbuzuje praxe, kdy Tesla více než polovinu vadných baterií nenahrazuje novými, ale takzvanými „repasovanými“ (remanufactured) bateriemi. Jde o akumulátory sestavené z funkčních článků ze starších, dříve poškozených bateriových sad. Zákazníci si stěžují, že takové baterie mají často horší parametry a nižší životnost než původní díl, což vnímají jako neadekvátní řešení v rámci záruky.

„Identifikovali jsme hlavní příčinu v nerovnováze stavu nabití jednotlivých článků baterie,“ uvedla v jednom z mála vyjádření společnost Tesla Korea. „Požádali jsme o nové bateriové sady z naší severoamerické centrály a plánujeme personálně posílit naše centrum pro repasi, abychom navýšili kapacitu dodávek.“

Vládě došla trpělivost, ve hře jsou dotace

Mlčení a pomalé reakce automobilky přiměly k akci i korejské Ministerstvo životního prostředí, které spravuje program dotací na elektromobily. Vzhledem k tomu, že tisíce majitelů podepsaly veřejnou petici adresovanou Národnímu shromáždění, úřad formálně vyzval Teslu k předložení jasného plánu nápravy.

„Požádali jsme společnost Tesla Korea o jasnou odpověď ohledně tohoto problému, ale dosud jsme žádnou neobdrželi,“ citoval deník Korea JoongAng Daily úředníka odpovědného za dotační program. „Pokud bude společnost i nadále nereagovat, nebudeme mít jinou možnost než zvážit pozastavení dotací. Nemůžeme ospravedlnit poskytování veřejných prostředků na vozidla, která znevýhodňují spotřebitele.“

Ztráta dotací by pro Teslu na vysoce konkurenčním korejském trhu, kde soupeří s domácími giganty Hyundai a Kia, znamenala citelnou ránu. Problém navíc přichází v době, kdy Jižní Korea od února 2025 zavedla přísnější, vládou řízený systém certifikace bezpečnosti baterií, což signalizuje zvýšený tlak na všechny výrobce.

Zdroj: koreajoongangdaily.joins.com, azernews.az

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
  • Zahraničí
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?
Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný dojezd jim běžně překračuje 340 kilometrů. Přesto existuje jedna věc, která ...

Slevy elektromobilů - ilustrační foto

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.
Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4, nové SUV Leapmotor B10 startuje na 690 000 Kč. Podívali jsme se, ...

Ilustrační foto

GWM Ora 5: Nové elektro-SUV za 390 tisíc korun míří na čínský trh
Čínská značka Ora představila svůj první elektrický SUV model Ora 5 s cenou od 390 tisíc korun. Kompaktní elektromobil nabízí dojezd až 580 kilometrů a pokročilé asistenční systémy pro městskou i dáln...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.