Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové Volvo za miliony a zlobí jako levný telefon? Automobilka přiznává chyby a sype si popel na hlavu

Volvo EX90 2026 | zdroj: media.volvocars.com
Foto: Volvo EX90 2026 | zdroj: media.volvocars.com
Fotka autora Miriam
Miriam 29 Září, 2025
Švédská automobilka Volvo, dlouhodobě vnímaná jako synonymum bezpečnosti a spolehlivosti, čelí jedné z největších výzev své moderní historie. Problémy se softwarem u klíčových elektrických modelů, jako jsou EX90 a EX30, vedly k odkladům dodávek, nespokojenosti zákazníků a veřejné omluvě nejvyššího vedení. Společnost nyní usilovně pracuje na obnovení své pošramocené pověsti v digitálním věku.

Přechod na novou éru automobilismu není jen o bateriích a elektromotorech. Stále více se ukazuje, že klíčovým bojištěm se stává software, který řídí veškeré funkce moderních vozů. A právě zde Volvo narazilo. Ambiciózní přechod na centralizovanou výpočetní architekturu, označovanou jako Volvo Cars.OS, se ukázal být komplikovanější, než se původně předpokládalo. Výsledkem jsou softwarové chyby, které trápí majitele nových vozů a které donutily generálního ředitele Jima Rowana k nezvykle upřímnému kroku.

„Omlouváme se zákazníkům, kteří ztratili důvěru,“ přiznal Jim Rowan a otevřeně tak pojmenoval jádro problému. Nejde jen o technické potíže, ale o narušení základního pilíře, na kterém značka Volvo po desetiletí stavěla – důvěry svých zákazníků. Problémy se projevovaly širokou škálou nepříjemností: od selhávajících digitálních klíčů, přes zamrzající a restartující se obrazovky infotainmentu až po chybové hlášky klimatizace.

Vlajková loď, velké elektrické SUV Volvo EX90, které mělo definovat novou technologickou éru značky, se stalo symbolem těchto potíží. Jeho uvedení na trh muselo být o několik měsíců odloženo právě kvůli ladění komplexního softwaru. Podobné, i když méně závažné, problémy postihly i menší a velmi populární model EX30. U něj byla dokonce svolána servisní akce na téměř 72 000 vozů kvůli chybě, kdy se na centrálním displeji nezobrazovaly klíčové informace, jako je rychlost.

Srdcem nové platformy je přechod od desítek samostatných řídicích jednotek (ECU) k jedinému výkonnému centrálnímu počítači. Tento krok, který Volvo vyvíjí ve spolupráci s technologickými giganty jako NVIDIA a Google (pro systém Android Automotive), má do budoucna přinést obrovské výhody. Umožní rychlejší vývoj, flexibilitu a především pravidelné online aktualizace (OTA – Over-the-Air), které mohou vůz vylepšovat po celou dobu jeho životnosti. Krátkodobě se však tento masivní technologický skok ukázal jako zdroj značných problémů.

Volvo nyní investuje obrovské prostředky a lidské zdroje do stabilizace systému. Inženýři pracují na opravných balíčcích a aktualizacích, které mají chyby odstranit. Automobilka dokonce majitelům starších modelů EX90 nabídla bezplatnou výměnu centrálního počítače za novější, výkonnější verzi. Tento krok je jasným signálem, že si je vědoma závažnosti situace a je odhodlána získat zpět ztracenou důvěru. Cesta k plně funkčnímu a spolehlivému softwaru je však náročná a pro Volvo klíčová pro jeho budoucí úspěch na vysoce konkurenčním trhu s elektromobily.

Zdroj: insideevs.com, media.volvocars.com, driving.ca

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo
  • Zahraničí
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Tesla Model 3 | ilustrační foto

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu
Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz, nulové emise a rostoucí síť dobíjecích stanic – to jsou jen některé z dů...

Tesla

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce
Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění. Místo za mřížemi by odsouzení dostali robotického "průvodce"...

Dálnice

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů
Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí nepříjemné změně. Programové prohlášení vlády Andreje Babiše jasně říká...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Porsche v šoku: Ztráta 1,1 miliardy dolarů. Značku potopil kolaps v Číně a skrytá účetní bomba

To je rána. Provozní ztráta Porsche ve výši 966 milionů eur šokovala investory. Bylo by snadné svést to na elektromobily, ale realita je... >>

1000 kilometrů na jedno nabití: Baterie, na kterou svět čekal, je opravdu tady?

Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším... >>

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Li Auto čelí propadu EREV modelů, čisté elektromobily i-série nabírají na síle

<div class="highlight-box">Čínská automobilka Li Auto v říjnu 2025 zaznamenala meziroční pokles dodávek o 38,25 %, což je pátý měsíc v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lesquin, FranceLesquin, France
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Bergamo Dalmine, ItalyDalmine, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rønde, DenmarkRønde, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.