Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Novinky ve světě elektromobilů: Audi Q6 e-tron a extrémně rychlé nabíjení

Ilustrační foto

Německá automobilka Audi oznámila novinku ve své řadě Q6 e-tron. Nový model, nazvaný Q6 SUV e-tron performance, disponuje bateriovým balíčkem s kapacitou 94,9 kWh (netto), což mu poskytuje dojezd dle WLTP něco přes 700 km.

V reálných podmínkách by měl tento vůz pohodlně dosáhnout dojezdu přes 480 km, možná až k 500 km. Pod kabinou se nachází pohon na zadní kola se synchronním motorem s permanentními magnety (PSM) o výkonu 306 PS, což je výrazně méně než u dvou současných variant. Audi však vyvažuje výkon s dojezdem a tento Q6 e-tron je prvním modelem bez pohonu všech čtyř kol. Audi také plánuje novou základní variantu s pohonem zadních kol, která by měla být uvedena na trh koncem roku 2024.

Tento Q6 e-tron si zachovává schopnost ultra-rychlého DC nabíjení, takže pro dlouhé dálniční cesty může vůz přijmout až 250 kW DC energie. To znamená, že za příznivých podmínek a při připojení k ultra-rychlé nabíječce o výkonu 350 kW může elektromobil přidat 250 km dojezdu za pouhých 10 minut.

Zdroj: drive-electric.co.uk

Štítky

  • Elektromobilita
  • Audi q6
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 5 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

CATL uvádí novou generaci baterií pro energetická úložiště s rekordní kapacitou

Čínský gigant CATL představil nový 587 Ah bateriový článek určený pro energetická úložiště, dosahující hustoty energie 434 Wh/L,... >>

BASF zahájil recyklaci baterií pro elektromobily v Německu

Společnost BASF spustila komerční provoz závodu na recyklaci baterií v německém Schwarzheide. Zařízení s roční kapacitou 15 000 tun... >>

Koupit ojeté elektroauto? Prodeje rostou o desítky procent

Český trh s ojetými elektromobily prochází obdobím dynamického růstu. Zatímco ještě před rokem činil podíl elektromobilů na prodejích... >>

Nový Nissan Leaf: Kapalinové chlazení baterie a vylepšený komfort

Třetí generace Nissan Leaf přináší zásadní technologické změny, včetně přechodu na kapalinové chlazení baterie, které zlepšuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.