Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Recenze: Renault Scenic E-Tech a naše první zkušenost s tímto rodinným elektromobilem

Renault Scénic E-Tech

Trh s elektromobily v Česku nabízí čím dál více zajímavých modelů. Mezi nimi zaujme i Renault Scenic. Mnohé možná překvapí, že Renault byl – společně s Teslou a Nissanem – jedním z prvních výrobců, kteří se výrazně zaměřili na elektromobilitu. Už v roce 2011 uvedl model Kangoo Z.E., o rok později následoval známější model Zoe. Od té doby uplynulo hodně času a Renault dnes nabízí hned několik elektrických vozů. Kromě modelu Scenic se nedávno objevil také Renault 5 E-Tech. Ale o tom třeba příště.

Prodejce značky Renault v Mělníku, společnost MK-Rent, spol. s r.o., nám umožnila krátce se seznámit s modelem Scenic E-Tech, který byl evropskou porotou zvolen Autem roku 2024. V showroomu byl k vidění také nový elektromobil Renault 5 a samozřejmě i řada vozů se spalovacími motory.

Obrázek
MK-Rent Renault Mělník
Renault prodejna v Mělníku

Scenic E-Tech: skutečně rodinný elektromobil

Už před samotnou testovací jízdou a letmým pohledem na parametry vozu je zřejmé, na koho Renault cílí – především na rodiny. A skutečně, v interiéru je dostatek prostoru. Zavazadlový prostor o objemu 545 litrů by měl běžné rodině plně vyhovovat. Příjemným překvapením je – na rozdíl od některých čínských značek – sklopná středová zadní sedačka, kterou lze využít například pro převoz lyží.

Přední pohon – nevýhoda?

Elektrická verze Renaultu Scenic nabízí pouze pohon předních kol. Není dostupná varianta s pohonem zadních ani všech kol. U elektromobilů s pohonem přední nápravy bývá častým problémem protáčení kol při prudkém rozjezdu. Byli jsme proto zvědaví, jak si s tím Renault poradí – a musíme říct, že velmi dobře. Za sucha se nám kola prakticky nepodařilo protočit. Dle našeho názoru je to vykoupeno mírně pomalejší akcelerací z 0 na 100 km/h – konkrétně 7,9 sekundy. Auto záměrně zrychluje plynuleji, aby nedocházelo k prokluzu.

Infotainment

Pokud si zakládáte na technických detailech, možná vás Scenic zklame. Nabízí sice základní informace, jako je průměrná spotřeba, ale chybí detailnější data o nabíjení, průběhu dobíjení nebo stavu baterie – alespoň během našeho testování jsme je nenašli.

Naopak velkým plusem je jednoduché ovládání bezpečnostních asistentů. Můžete si předem nastavit svůj uživatelský profil, deaktivovat zvolené asistenty a nastavení uložit. Při dalších jízdách pak stačí dvojitě stisknout tlačítko u volantu a asistenti se deaktivují dle vašeho nastavení. Praktické řešení. 

Renault se rozhodl vsadit na Android Auto a nemá vlastní infotainment. Upřímně – možná je to dobře. Víme, že vlastní systémy některých konkurenčních značek stále způsobují problémy. Nevýhodou však je, že Scenic nemá vlastní SIM kartu a tedy ani stálé připojení k internetu. Bez připojení přes telefon řidiče nebo spolujezdce tak nejsou dostupné funkce jako vzdálené spuštění topení. Aplikace také neumožňuje vůz vzdáleně uzamknout či nastartovat. Možná se to v budoucnu změní, pokud Renault přidá datové připojení.

Jízdní dojmy

Scenic E-Tech je velmi tichý – jak se od elektromobilu očekává. Jízda je pohodlná i na horších silnicích, vůz dobře tlumí nerovnosti a působí komfortně. V nastavení lze měnit i umělý zvuk vozu. Na výběr jsme viděli tři možnosti. Co se týče dynamiky, nejde o sportovní vůz – zrychlení 7,9 s je v segmentu elektromobilů spíše podprůměrné. Nám to ale nevadilo. I tak nabízí dostatečnou akceleraci pro běžné situace.

Interiér

V námi testované verzi byla přední sedačka u řidiče elektricky nastavitelná, u spolujezdce však nikoliv. Obě byly vyhřívané, vyhřívání zadních sedadel ale chybělo – a podle dostupných informací není dostupné ani v jiných verzích. To je škoda. Na druhou stranu je interiér prostorný a cestující na zadních sedadlech mají k dispozici USB porty pro nabíjení telefonů či tabletů.

Nevýhodou je, že po sklopení zadních sedadel nevznikne rovná plocha s kufrem, což znemožňuje například pohodlné přespání v autě.

Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Světlý interiér se nám líbil, palubní deska také. 

Design zaujme

Hodnotit design je vždy trochu ošemetné, protože jde o silně subjektivní záležitost. Dá se však očekávat, že velké části zákazníků přijde vzhled vozu atraktivní. Nám osobně se Scenic velmi líbil – jeho moderní, až lehce futuristický a technický vzhled působí svěže a zároveň vyváženě.

V námi testované verzi byl interiér laděn do světlých odstínů, což působilo vzdušně a elegantně. K dispozici je ale i tmavší varianta, která může být praktičtější zejména pro rodiny s dětmi. Z vizuálního hlediska však pravděpodobně zaujme více právě světlý interiér.

Elektromobil ve své základní výbavě nabízí pouze tři základní barvy karoserie. Pokud však zvolíte vyšší výbavový stupeň, dostanete na výběr až ze 13 barevných variant – což potěší každého, kdo si chce vůz přizpůsobit svému vkusu.

Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Přední pohled

Nabíjení a další specifikace

Rychlost nabíjení jsme bohužel neměli možnost ověřit. Papírově by měl Scenic E-Tech zvládnout až 150 kW, nicméně je třeba počítat s tím, že této hodnoty dosahuje pouze krátkodobě. Pozice nabíjecího portu je na straně spolujezdce vpředu. Což z našeho pohledu není ideální. Lépe je tomu vzadu nebo v čele vozu. Udávaný dojezd přes 600 km je velmi slušný – jízda z Prahy do Ostravy by tedy měla být možná bez nutnosti nabíjení. V zimních podmínkách se dá očekávat kratší reálný dojezd, nicméně i tak by měl vůz tuto trasu zvládnout.

Co si ještě zaslouží zmínit – i když to většině z vás zřejmě v praxi nepomůže – je hmotnost vozu. Patří totiž k nejlehčím elektromobilům ve své třídě: váha 1 842 kg je rozhodně zajímavá. Nižší hmotnost znamená nejen lepší dojezd, ale i nižší ekologickou zátěž.

A nakonec cena – kolik vlastně nový Scenic E-Tech stojí? Renault stanovil v Česku základní cenu na 1 085 000 Kč. Dobrá zpráva ale je, že už za tuto částku dostanete elektromobil s dojezdem WLTP přes 600 km. Nižší výbava tu neznamená menší baterii ani horší parametry. Konkurence přitom často začíná na úplně jiné cenové hladině.

 

Obrázek
Dan
Dan

Závěrečné hodnocení elektromobilu Scenic je spíše pozitivní. Byl jsem překvapen, že Renault myslí na neduhy současné doby – a možnost vypnout asistenty jediným tlačítkem je velké plus. Elektromobil je levnější než konkurence a nižší cena není vykoupena kratším dojezdem ani slabším motorem, ale nižší výbavou. Pokud někdo hledá hlavně automobil, a ne počítač na kolech, může to být dobrá volba. Jako rodinné auto se neztratí a dokázal bych si jej představit i v té naší. Osobně mi však chybí možnost vzdáleného ovládání vozu.

Fotografie

Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Ostré rysy dávají vozu moderní design
Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Pohled z boku
Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Zadní strana vozu nezklame
Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Kufr na první pohled působí menší, ale je hluboký
Obrázek
Renault Scenic E-Tech
Motor vozu – milovníci frunku si na své nepřijdou

 

Štítky

  • EV novinky
  • Testování elektromobilů
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 21 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Tesla vyvrací spekulace o změně vedení a chystá spuštění Robotaxi

Předsedkyně představenstva Tesly Robyn Denholm ostře vyvrátila zprávy o hledání nového generálního ředitele, které označila za lživé.... >>

NIO představuje aktualizované modely elektromobilů. Předprodej startuje 10. května

Čínský výrobce NIO oznámil aktualizace svých klíčových modelů ES6, EC6, ET5 a ET5T. Nové verze postavené na platformě NT2.5... >>

Leapmotor C10 (2026) s technologií 800V: Překvapivě výkonné SUV za cenu pod 400 tisíc

Nový Leapmotor C10 pro modelový rok 2026 zaujal čínský trh atraktivní cenou a pokročilou technikou, jako je 800V architektura a dojezd až 605... >>

Česko otevírá cestu autonomním vozidlům úrovně 3: Co přináší nová legislativa od roku 2026?

Od roku 2026 se Česká republika zařadí mezi první země EU, které umožní provoz vozidel s automatizovaným řízením úrovně SAE Level 3.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.