Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Foto: elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Prosinec, 2025
Volkswagen odhalil finální technické specifikace elektrického ID. Polo, který na jaře 2026 vstoupí na trh s cenovou nabídkou od 25 000 eur. První ze čtyř nových elektrických modelů německé značky nabídne tři úrovně výkonu, dva typy baterií a dojezd až 450 kilometrů. Model využívá novou platformu MEB+ a stává se prvním vozem z rodiny ID, který nese klasické jméno Volkswagenu.

Závěrečná fáze testování před premiérou

Pouhých několik měsíců před světovou premiérou projíždějí téměř sériově připravené prototypy ID. Polo finální testovací kilometry v různých regionech celého světa. Německá automobilka se zaměřuje na dosažení nejvyšší kvality, doladění detailů a optimalizaci jízdních vlastností, jak informuje oficiální tisková zpráva Volkswagenu.

"ID. Polo představuje začátek nové generace Volkswagenu: s čerstvým designem, intuitivním ovládáním, špičkovou kvalitou a prvotřídními jízdními vlastnostmi – a konečně opět s pořádným jménem," uvedl Thomas Schäfer, člen představenstva Volkswagen AG a výkonný ředitel značky Volkswagen. "Se vstupní cenou od 25 000 eur zpřístupňujeme elektromobilitu mnoha lidem v Evropě. A to je teprve začátek: v roce 2026 uvedeme šest nových elektrických modelů – všechny stoprocentně Volkswagen!"

Nástupce po 50 letech: První ID s klasickým názvem

ID. Polo se stává prvním modelem elektrické rodiny ID, který nese zavedené jméno Volkswagenu. Návrat ke klasické nomenklatuře přichází téměř 50 let po představení prvního Pola a má za cíl posílit vazbu zákazníků na značku. Model přináší nový designový jazyk "Pure Positive" od šéfdesignéra Andrease Mindta.

Přestože má ID. Polo rozměry srovnatelné s klasickým Polem postaveným na platformě MQB (délka 4 053 mm, šířka 1 816 mm, výška 1 530 mm), díky kompaktním elektromotorům platformy MEB+ nabízí výrazně více prostoru. Cestující v interiéru získají extra 19 mm prostoru na délku, což je obzvláště znatelné vzadu. Zavazadlový prostor narostl o 24 procent – z původních 351 na 435 litrů, po sklopení zadních sedadel pak na 1 243 litrů.

Čtyři úrovně výkonu a dvě chemie baterií

Při jarním debutu v roce 2026 bude ID. Polo k dispozici ve třech výkonových úrovních: 85 kW (116 k), 99 kW (135 k) a 155 kW (211 k). Sportovní verze ID. Polo GTI s výkonem 166 kW (226 k) dorazí později v průběhu roku.

Slabší verze 85 kW a 99 kW budou standardně osazeny 37kWh (netto) LFP baterií (lithium-železo-fosfát), která podporuje nabíjení až 90 kW na stejnosměrných rychlonabíječkách. Vyšší výkonové verze 155 kW a 166 kW budou poháněny 52kWh (netto) NMC baterií (nikl-mangan-kobalt) s PowerCo unifikovaným článkem, která umožní dojezd až 450 kilometrů a nabíjení rychlostí až 130 kW DC, uvádí portál Electrive.

Nová platforma MEB+ snižuje náklady

ID. Polo je prvním modelem, který využívá vylepšenou platformu MEB+ s čistě předním náhonem. Zcela nový, vysoce účinný elektrický pohon snižuje složitost, počet komponent i hmotnost – parametry, které umožňují Volkswagenu snížit výrobní náklady i spotřebu.

Klíčové moduly zahrnují vysoce účinný elektromotor Volkswagenu nejnovější generace označený jako APP 290 (podle jmenovitého točivého momentu 290 Nm). Ploše do podvozku je integrována nová generace baterie PowerCo s technologií cell-to-pack. Ta eliminuje mezikrok přes modulová pouzdra a kombinuje články přímo do akumulátorového paketu – čímž snižuje cenu, instalační prostor a hmotnost a zároveň zvyšuje hustotu energie přibližně o 10 procent.

Pokročilé asistenční systémy nové generace

S platformou MEB+ se do ID. Polo dostávají nejen nejnovější technologie elektrického pohonu, ale také asistenční systémy nové generace. Patří mezi ně výrazně vylepšený Travel Assist: systém může umožnit asistované bočné a podélné vedení a asistované změny jízdního pruhu na dálnicích. Travel Assist v ID. Polo poprvé nabídne také rozpoznávání světelných signálů a značek stop.

Konkurenční boj o cenově dostupné elektromobily

ID. Polo vstupuje na trh v době, kdy se segment cenově dostupných elektromobilů pod 25 000 eur významně rozrůstá. Hlavním konkurentem se stává Renault 5 E-Tech, který se od uvedení na trh v roce 2024 stal jedním z nejúspěšnějších elektromobilů v Evropě a získal titul Auto roku 2025.

Francouzský model nabízí vstupní cenu od 24 990 eur a podle dat z prvního pololetí 2025 se stal nejprodávanějším elektromobilem pro soukromé kupce v Evropě s více než 15 000 prodanými kusy pouze v prvních pěti měsících roku 2025.

Mezi další konkurenty patří Hyundai Inster, který se stal nejprodávanějším elektromobilem v Německu v kategorii pod 25 000 eur, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda nebo nadcházející Škoda Epiq a Cupra Raval, které rovněž využijí platformu MEB+.

Evropská výroba a široká ofenziva elektromobilů

Vývoj ID. Polo je kolaborativním projektem v rámci Brand Group Core: vedení projektu se ujala divize SEAT & CUPRA, design vznikl v designovém centru Volkswagenu ve Wolfsburgu. Klíčové technologie – jako software, asistenční systémy, pohon, podvozek a řízení – pocházejí z platformy MEB+ od Volkswagenu. ID. Polo se bude vyrábět v závodě SEAT & CUPRA v Martorellu ve Španělsku.

Model je prvním ze čtyř nových elektrických vozů Volkswagenu v segmentu malých a kompaktních elektromobilů, které dorazí od roku 2026. Následovat budou elektrické SUV ID. Cross a menší ID.1. Celkem plánuje Volkswagen v roce 2026 uvést šest nových elektrických modelů.

Obrázek
elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com
VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Demokratizace elektromobility

S cenovou hladinou 25 000 eur se ID. Polo řadí mezi klíčové modely pro demokratizaci elektromobility v Evropě. Podle analýzy Mezinárodní energetické agentury (IEA) se v roce 2024 cenové rozdíly mezi elektromobily a spalovacími vozy v segmentu malých aut v Evropě pohybovaly kolem 45 procent. Příchod nové vlny cenově dostupných modelů od Volkswagenu, Renaultu, Hyundai a dalších výrobců má tento rozdíl dále snížit.

"Do konce roku 2026 se očekává uvedení téměř deseti modelů bateriových elektromobilů s cenou pod 25 000 eur na evropský trh," uvádí zpráva IEA. Standardizace platforem, sdílení baterií a zjednodušení komponent jsou klíčovými faktory pro snižování výrobních nákladů.

Světová premiéra na jaře 2026

Oficiální světovou premiéru absolvuje ID. Polo na jaře 2026, s následným začátkem prodeje v evropských zemích. Ceny pro jednotlivé trhy budou upřesněny před samotným uvedením na trh. V České republice lze vzhledem k evropské cenové hladině a historickým cenovým poměrům očekávat vstupní cenu kolem 625 000 Kč bez dotací.

Volkswagen tak vsadil na kombinaci osvědčeného jména, moderních technologií a konkurenceschopné ceny. Zda se strategie německé automobilky osvědčí, ukáže reakce zákazníků po zahájení prodeje v prvním pololetí příštího roku.

Štítky

  • EV novinky
  • VW
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců
První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18 měsíců trvajícího vývoje, který vedl čínský tým. Tento model je...

Volvo EX-30 Cross Country

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu
Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň. Po týdnu testování a 600 ujetých kilometrech ale víme, že katalog...

Cupra Raval | zdroj: cupraofficial.cz

Cupra Raval v detailech: S cenou pod 700 tisíc a sportovním podvozkem chce ovládnout městské ulice
Dlouho očekávaný vstup značky Cupra do segmentu malých elektromobilů se blíží do finále. Právě probíhající testy modelu Raval odhalují techniku, která má potenciál zatopit konkurenci. S platformou vyl...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zvrat v Bruselu: Volkswagen bojuje o záchranu Cupry Tavascan, cla mohou padnout

Měla to být tvrdá rána pro čínskou konkurenci, ale střepina zasáhla i evropského giganta. Koncern Volkswagen se ocitl v pasti obchodní... >>

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních... >>

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu

GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od... >>

Nissan útočí na Teslu: AI asistent za třetinovou cenu dorazí už v roce 2027

Japonská automobilka vsadila na londýnský startup místo vlastního vývoje. Výsledek? Asistenční systém, který se učí jako člověk,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vicolungo, ItalyVicolungo, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Busdorf, GermanyBusdorf, Germany
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Pierre-d'Irube, FranceSaint-Pierre-d'Irube, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, France - Val de l'ArcAix-en-Provence, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.