Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský Leapmotor B10 přijíždí do Evropy za 29 900 eur: Dokáže ohrozit konkurenci svou výbavou a cenou?

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Shrnutí: Čínsko-evropský elektrický crossover Leapmotor B10 oficiálně vstupuje na evropský trh 8. září 2025 na autosalonu IAA Mobility v Mnichově. S cenou od 29 900 eur (730 000 Kč) a dojezdem až 434 km podle WLTP se chystá konkurovat zavedeným značkám v nejpopulárnějším segmentu kompaktních SUV.

29 900 €

Základní cena v Evropě

434 km

Maximální dojezd WLTP

168 kW

Rychlost nabíjení DC

Strategický krok Stellantisu na evropský trh elektromobilů

Leapmotor B10 představuje klíčový milník v expanzi čínské značky Leapmotor na evropské trhy. Díky strategickému partnerství se Stellantisem, který vlastní 51% podíl v joint venture Leapmotor International, získává tento kompaktní elektrický crossover přístup k rozsáhlé prodejní síti více než 550 dealerství napříč Evropou. Model B10 je prvním vozem postavený na nové platformě LEAP 3.5, která nabízí pokročilé technologie za konkurenceschopnou cenu.

Na začátku září 2025 dorazila do Evropy první loď s vozy B10, které budou představeny veřejnosti na mnichovském autosalonu IAA Mobility. Stellantis plánuje do konce roku 2025 rozšířit prodejní síť na 500 prodejních míst, což zajistí širokou dostupnost tohoto modelu napříč kontinentem.

B10 ztělesňuje naši vizi elektrické budoucnosti – nabízí nejen vynikající výkon a chytré propojení, ale také činí tuto budoucnost dostupnou spotřebitelům po celém světě. Je to kompaktní SUV, které předefinovává očekávání od dostupných inovací.

— Zhu Jiangming, zakladatel a CEO Leapmotor

Technické parametry evropské verze

Leapmotor B10 přichází na evropský trh ve dvou bateriových verzích. Základní model je vybaven LFP baterií o kapacitě 56,2 kWh, která nabízí dojezd 361 km podle WLTP. Vyšší verze disponuje baterií o kapacitě 67,1 kWh s dojezdem až 434 km. WLTP údaje nejsou ještě zcela potvrzeny a mohou se mírně lišit. Obě varianty  podporují rychlé DC nabíjení výkonem až 168 kW, což umožňuje nabití z 30 na 80 % za slušných 20 minut. Podle serveru ev-database.org, vůz nabije z dojezdu 36 km na 292 (256 km) za 26 min. Dále uvádí reálnou spotřebu 17,8 kWh/100 km.

Pohon

Zadní náhon s elektromotorem
Výkon: 160 kW (218 koní)
Točivý moment: 240 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8 sekund
Maximální rychlost: 170 km/h

Nabíjení

Rychlé a flexibilní možnosti
DC nabíjení: až 168 kW
AC nabíjení: 11 kW
Čas nabíjení 30-80%: 20 minut
Kompatibilita: CCS Combo 2 standard

Rozměry

Ideální pro evropské silnice
Délka: 4 515 mm
Šířka: 1 885 mm
Výška: 1 655 mm
Rozvor: 2 735 mm

Bohatá výbava již v základu

Evropská specifikace modelu B10 překvapuje bohatou standardní výbavou. Základní verze "Life" zahrnuje panoramatickou prosklenou střechu o ploše 1,8 m² s elektricky ovládanou sluneční clonou, 18palcová litá kola, 360stupňovou parkovací kameru a kompletní balíček 17 asistenčních systémů ADAS. Vyšší výbava "Design" přidává sedadla z ekologické kůže, ambientní osvětlení a vyhřívané, ventilované a elektricky nastavitelné přední sedadla.

Interiér a technologie

  • Displej: 14,6" dotykový s 2.5K rozlišením
  • Procesor: Qualcomm Snapdragon 8155
  • Systém: LEAP OS 4.0 Plus
  • Konektivita: Apple CarPlay a Android Auto (OTA od 12/2025)

Prostornost

  • Prostor vzadu: 2 390 mm od opěradla k podlaze
  • Šířka vzadu: 1 400 mm
  • Výška vpředu/vzadu: 1 027/1 005 mm
  • Úložné prostory: 22 praktických přihrádek

Bezpečnost a asistence

  • Cíl hodnocení: 5 hvězdiček Euro NCAP
  • ADAS funkce: 17 asistenčních systémů
  • Kamerový systém: 360° zobrazení
  • Konstrukce: Vysokopevnostní ocelová klec

Cenová strategie a konkurence

S cenou od 29 900 eur (zhruba 730 000 Kč za verzi s menší baterií) se Leapmotor B10 stává jedním z nejdostupnějších elektrických SUV v segmentu C na evropském trhu. Pro srovnání – konkurenční BYD Atto 3 začíná na ceně přes 35 000 eur, zatímco Opel Grandland Electric startuje dokonce nad 46 000 eur. Tato agresivní cenová politika je možná díky efektivní výrobě v Číně a strategickému partnerství se Stellantisem.

Postupný vstup na evropské trhy

Objednávky modelu B10 byly zahájeny 30. července 2025 ve vybraných evropských zemích. Na podzim 2025 se očekává rozšíření dostupnosti do všech klíčových trhů a možná i do České republiky. Stellantis plánuje v budoucnu zahájit lokální výrobu v Evropě, pravděpodobně ve španělském závodě v Zaragoze počátkem roku 2026, což by mohlo dále snížit cenu díky úspoře cel a dopravních nákladů.

Globální ambice Leapmotor

Model B10 není určen pouze pro Evropu. Leapmotor plánuje postupné uvedení tohoto crossoveru na více než 20 trzích po celém světě včetně Středního východu, Afriky, Asie-Pacifiku a Jižní Ameriky. V Číně, kde již model od dubna 2025 sbírá úspěchy s více než 10 000 objednávkami během první hodiny prodeje, je k dispozici ve verzích s pokročilým LiDAR senzorem pro autonomní řízení.

Výhled do budoucna: Leapmotor B10 představuje pouze začátek ambiciózní expanze značky. V roce 2025 plánuje společnost uvést další dva modely řady B, které budou sdílet platformu LEAP 3.5 a cílit na mladé, technologicky orientované zákazníky hledající dostupnou elektromobilitu.

Závěr: Nová éra dostupné elektromobility?

Leapmotor B10 vstupuje na evropský trh v pravý čas, kdy spotřebitelé hledají cenově dostupné elektrické alternativy. Kombinace konkurenceschopné ceny, solidního dojezdu, rychlého nabíjení a bohaté výbavy z něj dělá zajímavou volbu pro široké spektrum zákazníků. Úspěch tohoto modelu bude záviset na kvalitě zpracování, spolehlivosti a schopnosti Stellantisu zajistit kvalitní servisní podporu napříč Evropou.

Související články: Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát | Nio ES8: Nová generace vlajkového SUV s větší kapacitou baterie

Zdroje: CnEVPost, Stellantis Media, Electrive

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • leapmotor
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 26 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Zeekr 7X: Nejprodávanější elektromobil léta 2025 s 40% podílem trhu!

Letošní léto 2025 patří elektromobilu Zeekr 7X, který dobývá světové trhy s dojezdem přes 600 km a revolučním nabíjením. Pro české... >>

LG Energy Solution získává rekordní zakázku 4,3 miliardy dolarů na baterie pro Teslu

Jihokorejský výrobce baterií LG Energy Solution podepsal historickou smlouvu v hodnotě 4,3 miliardy dolarů na dodávky... >>

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Přerušení těžby lithia společností CATL kvůli vypršenému povolení

Čínská společnost CATL, klíčový světový dodavatel baterií, dočasně zastavila těžbu v jednom ze svých lithiových dolů. Důvodem je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Čestlice, Czech RepublicŘíčany u Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aldaia, SpainAldaia, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zella-Mehlis, GermanyZella-Mehlis, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cankaya Ankara, TürkiyeÇankaya/Ankara, Turkey
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dortmund-Nord, GermanyDortmund, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lutterberg, GermanyStaufenberg-Lutterberg, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.