Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektrická Octavia na SSP platformě bude úplně jiná. Připravte se na šok

Ilustrační foto
Shrnutí: Na mnichovském autosalonu v září představí Škoda revoluční koncept elektrické Octavie postavené na platformě SSP. Nová architektura slibuje rychlejší nabíjení, autonomní funkce a výraznou designovou změnu, která by měla "vyvolat velký rozruch".

2027

Plánovaný rok uvedení na trh

800V

Napětí nové SSP platformy

12 min

Čas nabíjení 10-80% u SSP

SSP platforma: Technologická revoluce Volkswagen Group

Scalable Systems Platform, zkráceně SSP, představuje novou generaci mechatronické platformy koncernu Volkswagen, která má od roku 2026 postupně nahradit současné platformy MEB, PPE i všechny platformy pro spalovací motory. Jde o ambiciózní projekt, na němž má vzniknout více než 40 milionů vozidel během celého životního cyklu.

V září v Mnichově představíme koncept, který naznačí, jaký bude nový designový jazyk modelu Octavia a jakou techniku bude tento vůz schopen nabídnout. Bude to dalším krokem, který vyvolá velký rozruch a kontroverzní diskuzi.

— Klaus Zellmer, generální ředitel Škody Auto

Co přinese SSP platforma

Rychlé nabíjení

800V architektura s podporou až 350kW
Nabíjení z 10 na 80 % kapacity baterie za pouhých 12 minut oproti současným 35 minutám u MEB platformy. Systém podporuje různé typy baterií včetně LFP článků.

Výkon

Škálovatelný výkon od 115 do 1700 koní
Modulární systém umožní vytváření vozů od městských kompaktů až po supersportovní modely. Jednotné pohonné jednotky se budou vyrábět v závodě Kassel.

Autonomie

Připravenost pro autonomní řízení úrovně 4
Integrovaná softwarová platforma CARIAD 2.0 umožní bezdrátové aktualizace a postupné zavádění pokročilých asistenčních systémů.

Efektivita

Snížení nákladů až o 30 %
Sdílené komponenty napříč všemi značkami koncernu vedou k významným úsporám při zachování možnosti diferenciace jednotlivých modelů.

Budoucí Škoda Octavia na SSP platformě

Pátá generace Škody Octavia se výrazně odchýlí od dosavadní designové filozofie. Podle dostupných informací bude koncept prezentovaný v září značně kontroverzní a vyvolá diskuze mezi zákazníky i médii. Nová architektura SSP je pro kompaktní vozy mnohem vhodnější než současná MEB platforma, která byla původně navržena pro SUV a crossovery.

Designová revoluce

  • Výrazná změna: Radikální odklon od současného stylu
  • LED světla: Charakteristický podpis ve tvaru písmene T
  • Aerodynamika: Uzavřená maska a aerodynamické prvky

Technické novinky

  • Baterie: Unifikované články s různými chemickými složeními
  • Dobíjení: Podpora rychlonabíjení až 350 kW
  • Software: Průběžné bezdrátové aktualizace

Praktické prvky

  • Simply Clever: Zachování praktických inovací Škody
  • Prostor: Optimalizace vnitřního prostoru díky SSP
  • Varianta: Pravděpodobně pouze jako kombi

Rozdělení rolí ve vývoji SSP

Koncern Volkswagen přijal strategický přístup k vývoju SSP platformy, kdy jednotlivé značky vedou vývoj komponentů podle svých klíčových segmentů. Toto rozdělení má urychlit vývoj a zároveň využít specializace jednotlivých značek.

Specializace podle segmentů

Značka Volkswagen povede vývoj komponentů pro městské a malé vozy, které budou využívat také Cupra, Škoda a Audi. Audi se zaměří na kompaktní a střední segment pro VW, Porsche a Škodu. Porsche bude odpovědné za velkých vozy pro sebe, Audi, Bentley a Lamborghini.

  • Volkswagen - městské a malé vozy (ID.1, budoucí elektrický Polo)
  • Audi - kompaktní a střední segment (elektrický Golf, Octavia)
  • Porsche - prémiové a luxusní modely (sporťáky, limuzíny)
  • Společné - baterie, pohony, software CARIAD 2.0

Časový harmonogram a strategie

První vozidla na SSP platformě se objeví již v roce 2026, konkrétně v projektu Artemis od Audi. Škoda představí svůj koncept v září 2025 a sériová výroba je plánována na konec dekády. Zajímavostí je, že automobilka uvažuje o strategii "Octavia Classic", kdy by vedle nové elektrické generace pokračoval prodej modernizovaných spalovacích verzí i po roce 2030.

Strategie dvojí nabídky: Škoda plánuje nabízet současně elektrickou Octaviu na SSP platformě i modernizovanou spalovací verzi, čímž reaguje na různé tempo adopce elektromobility v jednotlivých trzích.

Výzvy a očekávání

Přechod na SSP platformu představuje pro Škodu zásadní krok. Nová architektura má konečně dosáhnout cenové parity s elektromobily a zároveň nabídnout technologie, které současná MEB platforma neumožňuje. Mezi klíčové výhody patří podpora autonomního řízení, rychlejší nabíjení a lepší integrace softwaru.

Generální ředitel Oliver Blume zdůraznil, že koncern si nemůže dovolit opakovat chyby z počátků MEB platformy, kdy byly první vozy dodávány s nedodělanými softwarovými systémy. U SSP platformy je kladen důraz na kompletní vyzrálost již od prvních vozů.

Tento článek vychází z oficiálních prohlášení vedení Škody Auto a informací o vývoji SSP platformy koncernu Volkswagen. Všechny uvedené technické parametry a časové harmonogramy odpovídají současně dostupným informacím.

Zdroje: fDrive.cz, Autocar

Štítky

  • EV novinky
  • Škoda
  • VW
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 28 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Oficiálně: Tesla Model Y Performance s 510 koňmi a adaptivním podvozkem už míří do Evropy

Tesla oficiálně uvedla na trh očekávanou verzi Model Y Performance, která přináší zásadní technologické pokroky a designové změny.... >>

3019 koní a 472 km/h: Čínský elektromobil předstihl Rimac i Bugatti

Svět automobilů má nového krále rychlosti. Čínský elektrosupersport YANGWANG U9 Track Edition dosáhl na německém okruhu ATP rekordní... >>

MG4 s inovativní baterií za 14 000 USD? Jak čínský elektromobil s pokročilou technologií ovlivní trh

Čínská automobilka SAIC-MG právě představila modernizovanou verzi svého globálně úspěšného elektromobilu MG4. Kromě přepracovaného... >>

Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát

Na podzim 2025 se Mnichov stane epicentrem elektromobility. Autosalon IAA Mobility přinese premiéry tří zásadních novinek: dostupného... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Pitesti, RomaniaPitești, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Quimper, FranceQuimper, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Laucha, GermanyLaucha, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trieben, AustriaTrieben, Austria
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Honfleur, FranceHonfleur, France
19 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.