Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Elektrické Porsche dostalo legendární značku GTS. A je výkonnější než benzínová verze

Porsche Macan | zdroj: newsroom.porsche.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 22 Říjen, 2025
Porsche rozšiřuje nabídku elektrického Macanu o pátou verzi s označením GTS. Tři legendární písmena, která mají mezi fanoušky značky zvláštní postavení od roku 1963, se poprvé v historii objevují na čistě elektrickém vozu. Nový Macan GTS 2026 přináší výkon až 563 koní, sportovně laděný podvozek a označení, které u Porsche tradičně znamená nejlepší poměr mezi výkonem a ovladatelností.

GTS: Značka s šedesátiletou tradicí

Zkratka GTS (Gran Turismo Sport) vstoupila do povědomí automobilových nadšenců v roce 1963 s modelem 904 Carrera GTS, který zaznamenal úspěchy v závodech Le Mans a Targa Florio. Od té doby Porsche toto označení používá pro modely, které nejsou nutně nejrychlejší v nabídce, ale nabízejí optimální kombinaci výkonu a sportovních jízdních vlastností. Macan GTS se tak řadí do rodiny, která zahrnuje legendy jako 928 GTS, 911 GTS či nedávno představený Taycan GTS.

Technické parametry: Mezi modelemi 4S a Turbo

Nový Macan GTS zaujímá strategické místo v nabídce elektrických Macanů. Nachází se mezi verzemi 4S a Turbo jak výkonem, tak cenou. Pohonná soustava využívá dva elektromotory – jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Zajímavostí je, že zadní elektromotor je totožný s tím, který používá top model Turbo, a jedná se o největší a nejvýkonnější motor v celé řadě.

V běžném provozu poskytuje Macan GTS výkon 380 kW (509 koní). Při aktivaci systému Launch Control a funkce Overboost se však výkon zvyšuje na 420 kW (563 koní) s maximálním točivým momentem 955 Nm. Pro srovnání: Macan 4S nabízí maximálně 509 koní, zatímco Turbo dosahuje až 630 koní.

Výkonnostní charakteristiky

Díky impozantním hodnotám výkonu a točivého momentu dosahuje Macan GTS pozoruhodných výkonů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,8 sekundy. Čtvrtmíli (402 metry) zvládne za 12 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Tyto hodnoty řadí elektrický Macan GTS mezi nejrychlejší kompaktní luxusní SUV na trhu. Pro představu: základní Macan 4S dosahuje stovky za 3,9 sekundy a má maximální rychlost 240 km/h, zatímco Turbo zvládne sprint za 3,1 sekundy při maximálce 261 km/h.

Baterie a nabíjení

Stejně jako ostatní verze elektrického Macanu, i GTS využívá baterii o kapacitě 100 kWh (95 kWh použitelných). Systém podporuje rychlonabíjení výkonem až 270 kW, což umožňuje dobití z 10 na 80 procent za pouhých 21 minut za ideálních podmínek na vhodné rychlonabíjecí stanici.

Podle normy WLTP dosahuje Macan GTS kombinovaného dojezdu až 586 kilometrů na jedno nabití. V americkém měřícím cyklu EPA, který je obvykle konzervativnější, se očekává hodnota kolem 460 kilometrů (288 mil), podobně jako u verzí 4S a Turbo.

Sportovní podvozek a jízdní dynamika

Klíčem k typicky sportovnímu charakteru GTS je precizně naladěný podvozek. Macan GTS má nejnižší těžiště ze všech elektrických Macanů a rozvržení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadní nápravy, což přispívá ke sportovnímu chování při průjezdu zatáček.

Výbava zahrnuje:

  • Vzduchové sportovní odpružení s aktivním řízením tlumiče (PASM) a o 10 mm nižší světlou výškou
  • Elektronicky řízený samosvorný diferenciál zadní nápravy pro optimální trakci
  • Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) pro lepší ovladatelnost
  • Paket Sport Chrono včetně režimu Track Endurance Mode
  • Volitelné řízení zadních kol pro ještě vyšší agilitu

Track Endurance Mode, který Porsche poprvé představilo u modelu Taycan, aktivně chladí baterii před a během sportovní jízdy, čímž minimalizuje pokles výkonu způsobený přehřátím. To umožňuje řidičům využívat plný výkon vozu po delší dobu, což oceníte zejména na okruhu.

Designové odlišnosti

Podle tradice všech modelů GTS se i Macan vyznačuje charakteristickými černými akcenty na karoserii. Najdete je na přední části, bocích i zádi vozu. Mezi výrazné prvky patří zatmavená LED Matrix světlomety a zadní světla, výrazně tvarované okraje nad větracími otvory (air blades) a nově navržené prahy, které se směrem k zádi rozšiřují.

Macan GTS je prvním modelem, který dostává nový Sport Design Package (od léta 2026 bude dostupný i pro ostatní verze). Tento paket zahrnuje upravené přední a zadní nárazníky, černé kontrastní prvky, postranní lišty, rozšíření blatníků a černý okraj adaptivního zadního spoileru.

Standardní výbavou jsou 21palcová kola Macan Design v barvě Anthracite Grey, volitelně lze objednat 22palcová kola RS Spyder Design. K dispozici jsou tři nové barvy karoserie: Chalk (krémově bílá), Carmine Red (typická barva GTS) a Lugano Blue (poprvé u Macanu).

Interiér s Race-Tex čalouněním

Kabina Macanu GTS pokračuje ve sportovním tématu. Dominuje zde čalounění Race-Tex (materiál podobný Alcantaře) s prvky z černé hladké kůže. Race-Tex najdete na vyhřívaném multifunkčním GT sportovním volantu, loketních opěrkách, dveřních panelech a přístrojové desce.

Sedadla jsou nastavitelná v 18 směrech, přičemž střední části jsou čalouněny Race-Texem a boční vedení s opěrkami hlavy hladkou kůží. GTS Interior Package poprvé u elektrického Macanu umožňuje barevné sladění interiéru s exteriérem. Při volbě barev Carmine Red, Slate Grey Neo nebo Lugano Blue budou kontrastní prošívání na sedadlech, volantu, dveřních panelech a horní části palubní desky, stejně jako bezpečnostní pásy a nápisy „GTS", v odpovídající barvě.

Nové technologie pro modelový rok 2026

Spolu s představením verze GTS přichází Porsche s řadou vylepšení pro celou řadu Macan Electric. Mezi novinky patří:

  • Porsche Digital Key – digitální klíč jako doplněk fyzického
  • Nové funkce parkovacího asistenta
  • Hlasový asistent s podporou AI
  • Rozšířená nabídka her v automobilu
  • Zvýšená maximální tažná kapacita na 2500 kg

Zvukový systém Porsche Electric Sport Sound (PESS) nabízí dva exkluzivní zvukové profily specifické pro GTS, každý s odlišným charakterem v režimech Sport a Sport Plus.

Cena a dostupnost

Porsche Macan GTS Electric je již dostupný k objednávce s prvními dodávkami očekávanými na jaře 2026. V USA začíná cena na 105 350 dolarech (přibližně 2,4 milionu korun bez daní a poplatků), zatímco ve Velké Británii se cena pohybuje od 89 000 liber, opět okolo 2,4 mil. Kč.

Pro srovnání: verze 4S začíná na 69 900 dolarech, zatímco vrcholný Turbo stojí 111 900 dolarů. Macan GTS se tak cenově i výkonově skutečně nachází přesně uprostřed nabídky, což odpovídá filozofii modelů GTS.

Spolužití se spalovací verzí

Zajímavostí je, že elektrický Macan GTS nebude nahrazovat spalovací verzi se stejným označením. Porsche plánuje nabízet obě varianty vedle sebe, přičemž spalovací Macan s motorem V6 biturbo o výkonu 324 kW (434 koní) zůstává v nabídce. Tento model zrychlí z 0 na 100 za 4,3 s. Tato strategie odráží přístup značky k elektrifikaci, kdy Porsche reaguje na různé preference zákazníků a regulatorní požadavky v jednotlivých trzích.

Porsche Macan GTS Electric představuje důležitý milník v historii značky. Poprvé v historii nese legendární označení GTS plně elektrický vůz, což signalizuje, že značka bere elektrickou mobilitu vážně a nepovažuje ji za kompromis. S výkonem 563 koní, dojezdem přes 580 kilometrů a precizně naladěným podvozkem nabízí Macan GTS přesně to, co od tohoto označení zákazníci očekávají – sportovní zážitek z jízdy bez zbytečných kompromisů.

Rozšíření nabídky elektrického Macanu na pět variant ukazuje, že Porsche dokáže přenést svou filozofii sportovních vozů i do éry elektrické mobility. Pro ty, kdo hledají kompromis mezi výkonem verze Turbo a dostupnější cenou verze 4S, je nový Macan GTS ideální volbou.

Zdroj: insideevs.com, electriccarsreport.com, ev.com, newsroom.porsche.com

Štítky

  • Porsche
  • Elektromobilita
  • Zahraničí
  • Domácí
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Na co se zapomíná? Že díky recyklaci budou elektromobily ještě ekologičtější
Kritici elektromobilů často zdůrazňují vysoké emise při výrobě baterií. Nová čísla z Číny a studie Stanfordovy univerzity však ukazují, že účinná recyklace dokáže zhodnotit 99,6 % klíčových materiálů ...

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Uvězněn v hořícím elektromobilu: Smrt řidiče Xiaomi SU7 srazila akcie o 9 % a mění pravidla bezpečnosti
Ranní nehoda v čínském Chengdu se během hodin změnila v globální bezpečnostní krizi. Třicetiletý řidič zemřel uvězněn v hořícím Xiaomi SU7 poté, co elektronické kliky dveří nereagovali. Přihlížející m...

BYD | zdroj: byd.com

Španělsko se zdrželo hlasování o clech. Teď může získat továrnu BYD
Čínský automobilový gigant BYD hledá místo pro svůj třetí evropský závod a podle zdrojů agentury Reuters vede žebříček kandidátů Španělsko. Ne Německo s jeho automobilovou tradicí, ale iberský poloost...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Staré auto, nové srdce a cena pod 700 tisíc. Tohle je nový Chevrolet Bolt

General Motors se rozhodl jít proti proudu. Místo drahých novinek vrací na scénu legendární jméno Chevrolet Bolt, ale s tajnou zbraní: novou... >>

Revoluce v umělé inteligenci na čtyřech kolech? Tesla FSD v14 přichází v pondělí, očekávání jsou obrovská

Nervozita i nadšení. Svět fanoušků Tesly, ale i odborníků na technologie, je v pozoru. Elon Musk oznámil, že dlouho očekávaná verze... >>

Jak se staví sen? Xiaomi přiznalo, že rozebralo tři Tesly do posledního šroubku

V automobilovém světě, kde se tajemství běžně střeží víc než zlato, působí krok šéfa Xiaomi jako blesk z čistého nebe. Lei Jun bez... >>

Porsche dělá vrásky na čele Volkswagenu. Zatímco Čína láme rekordy, německý klenot ztrácí lesk

Německá pýcha v potížích. Zatímco se nad klenotem koncernu VW, automobilkou Porsche, stahují mračna a z Wolfsburgu zní varování před... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carcassonne, FranceCarcassonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - EEZHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Giessen, GermanyGiessen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.