Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Evropa v pozoru? Čínský dravec Leapmotor B05 Ultra míří na evropské silnice a sází na emoce

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Říjen, 2025
Čínská automobilka Leapmotor, podporovaná koncernem Stellantis, odhalila svůj první výkonný elektrický hatchback, model B05 Ultra. Tento sportovně laděný vůz, který se na domácím trhu bude prodávat pod názvem Lafa 5 Ultra, má za cíl oslovit mladé řidiče a přinést dynamiku do segmentu kompaktních elektromobilů. Jeho příchod na trh je naplánován na rok 2026 a očekává se, že bude silnou konkurencí pro zavedené modely jako Volkswagen ID.3 nebo MG 4.

Agresivní design a aerodynamika v hlavní roli

Model B05 Ultra se od své standardní verze odlišuje především dedikovaným aerodynamickým paketem. Na první pohled zaujme přepracovaný přední splitter, větší zadní spoiler a řada detailů v leskle černém provedení, které podtrhují sportovní charakter vozu. Ačkoliv obě verze budou standardně dodávány s 19palcovými koly z lehkých slitin, verze Ultra nabídne unikátní design předního nárazníku, difuzoru a spoileru. Zástupci automobilky zdůrazňují, že každý designový prvek plní nejen estetickou, ale i funkční úlohu pro zlepšení aerodynamiky a jízdní stability.

Výkon a podvozek vyladěný v Evropě

Leapmotor B05 je postaven na moderní modulární platformě LEAP 3.5. Klíčovou informací je, že na ladění podvozku se podílel evropský inženýrský tým koncernu Stellantis. Výsledkem má být ideální rozložení hmotnosti 50:50, které je příslibem vynikající ovladatelnosti a stability v zatáčkách. Ačkoliv přesné technické specifikace ještě nebyly zveřejněny, odborníci očekávají, že vrcholná verze Ultra bude vybavena dvěma elektromotory a pohonem všech kol, což by jí zajistilo působivou dynamiku.

Zatímco se čeká na oficiální potvrzení, spekuluje se o několika variantách baterií, pravděpodobně typu LFP (lithium-železo-fosfátová), které by mohly nabídnout dojezd přesahující 450 km dle normy WLTP.

Obrázek
Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com
Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Interiér se sportovním duchem

Kompletní podoba interiéru B05 Ultra je zatím tajemstvím, které automobilka odhalí později v tomto roce. Už nyní je však jisté, že kabina bude navržena s důrazem na sportovní atmosféru. Leapmotor slibuje rozsáhlé použití materiálů připomínajících semiš, které mají navodit "silný pocit výkonu". Očekávat lze také moderní digitální kokpit s velkým centrálním displejem a pokročilé asistenční systémy, které se již objevily v jiných modelech značky.

Vstup na evropský trh a očekávání

Leapmotor B05 Ultra nejprve zamíří k zákazníkům v Číně v první polovině roku 2026, následovat bude postupný vstup na mezinárodní trhy, včetně Evropy. Díky silnému zázemí a distribuční síti Stellantisu má Leapmotor velký potenciál uspět. Cílem je nabídnout atraktivní a dobře vybavený elektromobil za konkurenceschopnou cenu. Podle předběžných odhadů by se cena v Evropě mohla pohybovat okolo 800 000 Kč, což by z B05 Ultra učinilo velmi lákavou nabídku v segmentu elektrických hot-hatchů.

Obrázek
Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com
Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Vůz se tak stane přímým konkurentem nejen pro Volkswagen ID.3 a MG 4, ale také pro další modely, jako je Cupra Born nebo připravované elektrické verze Peugeotu 308. Bude zajímavé sledovat, jak se tomuto ambicióznímu nováčkovi podaří prosadit na náročném evropském trhu.

Zdroj: carnewschina.com, media.stellantis.com

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor
  • Elektromobilita
  • Svět
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Sedm minut a jedeme dál. Nový Zeekr 001 boří mýty o pomalém nabíjení elektromobilů

Ještě před měsícem se zdálo 12 minut jako technologický zázrak. Nyní čínská automobilka Zeekr posouvá laťku na zcela novou úroveň.... >>

Když je design nebezpečný - Tesla mění design klik u dveří. Proč?

Automobilka Tesla čelí ve Spojených státech sílící kritice a oficiálnímu vyšetřování kvůli svým zapuštěným elektronickým klikám... >>

Představte si: Z Prahy až téměř do Říma bez jediné zastávky na nabíjení. Mercedes to dokázal

Mercedes-Benz právě splnil sen každého řidiče elektromobilu. Model EQS ujel 1 205 km - víc než z Prahy do Říma - na jedno nabití. S... >>

Nio strhlo lavinu zájmu. Nové ES8 eviduje 100 000 objednávek, potvrzují bankéři

Čínská automobilka Nio zasáhla jackpot. Podle čerstvé analýzy Deutsche Bank nasbírala její nová vlajková loď, model ES8, ohromujících... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Langkampfen, AustriaLangkampfen, Austria
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dinan, FranceDinan, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bialystok, PolandBiałystok, Poland
6 míst • 250 kW
Berlin, Germany - Märkische SpitzeBerlin, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaunas, LithuaniaBiruliškės, Lithuania
8 míst • 250 kW
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo – Bogstadveien, NorwayOslo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ankara, TürkiyeAnkara, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.