Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Strategické partnerství mezi čínskou automobilkou Leapmotor a gigantem Stellantis nabírá jasnější obrysy. Po krátké výrobní epizodě v Polsku se novým domovem pro evropskou produkci cenově dostupných elektromobilů stane Španělsko. Tento krok má zásadní význam pro konkurenceschopnost značky na starém kontinentu.

Změna plánu: Z Tychy do Zaragozy

Původní zprávy hovořily jasně – malý městský elektromobil Leapmotor T03 se pro Evropu začal vyrábět v polském závodě koncernu Stellantis v Tychy. Produkce zde byla zahájena v polovině roku 2024. Nicméně, na jaře 2025 byla výroba v Polsku nečekaně ukončena. Nyní je již potvrzeno, že další výrobní plány společného podniku Leapmotor International směřují na Pyrenejský poloostrov.

Ačkoliv finální rozhodnutí o konkrétním závodu ještě nepadlo, nejčastěji se v této souvislosti hovoří o továrně koncernu Stellantis ve městě Zaragoza. Tento krok je vnímán jako strategická reakce na měnící se obchodní a politické prostředí v Evropské unii, zejména v otázce cel na dovoz čínských elektromobilů.

Proč právě Španělsko?

Důvodem pro přesun výroby je podle informací z automobilového průmyslu především postoj k zavedení cel na čínská vozidla. Zatímco Polsko patřilo mezi země podporující ochranná opatření EU, Španělsko zaujalo zdrženlivější postoj. Pro společný podnik, v němž má Stellantis majoritní podíl 51 %, je tak Španělsko bezpečnější a stabilnější půdou pro miliardové investice.

„Využití existující výrobní kapacity v Evropě je klíčem k rychlému a efektivnímu vstupu na trh,“ uvedl dříve Carlos Tavares, CEO koncernu Stellantis. Výroba přímo v EU umožní společnosti Leapmotor International vyhnout se potenciálním vysokým clům a nabídnout zákazníkům konkurenceschopné ceny, což je hlavní zbraní značky.

Modely pro evropské zákazníky

V první vlně se evropští, a tedy i čeští zákazníci, setkají se dvěma klíčovými modely. Prvním je již zmíněný malý městský hatchback Leapmotor T03, který cílí na segment cenově nejdostupnějších elektromobilů, kde bude konkurovat například Dacii Spring. Druhým je prostorné rodinné SUV Leapmotor C10, které sází na moderní technologie, bohatou výbavu a inteligentní jízdní asistenty.

Ve Španělsku by se pak měla rozběhnout výroba novějších modelů, především z chystané platformy 'B', jako je crossover Leapmotor B10. Cílem je nabízet technologicky vyspělé a zároveň cenově dostupné elektromobily širokému spektru zákazníků, k čemuž má dopomoci rozsáhlá prodejní a servisní síť značek koncernu Stellantis po celé Evropě.

Co to znamená pro český trh?

Společný podnik Leapmotor International má ambiciózní cíle – prodat půl milionu vozů mimo Čínu do roku 2030. Pro českého zákazníka to znamená příchod nové, silné konkurence v oblasti elektromobility. Vozy Leapmotor, podpořené zázemím zavedeného koncernu Stellantis, by mohly výrazně zatraktivnit přechod na elektrický pohon pro širší vrstvy obyvatelstva díky příznivé cenové politice.

Zdroj: autocar.co.uk, stellantis.com, just-auto.com

Štítky

  • EV novinky
  • Stellantis
  • leapmotor
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 16 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Po pěti letech vývoje je tu Polestar 5 – elektrický sedan vyšší třídy s revoluční hliníkovou platformou, špičkovou technologií a... >>

Čína možná zakáže skryté kliky u elektromobilů: Ale proč?

Skryté doorhandles mohou být minulostí. Čínské úřady zvažují zákaz těchto kontroverzních prvků po tragických nehodách, kde hasiči... >>

Neomezený dojezd elektromobilů bez nabíjení: Revoluční technologie nebo příliš krásné na to, aby to byla pravda?

Kanadský vynálezce Thane C. Heins tvrdí, že vyvinul průlomovou technologii, která by mohla umožnit elektromobilům nabíjet se během jízdy a... >>

100MW stanice láme rekordy: Kamion získá 100 km dojezdu za 5 minut

Huawei zprovoznil první 100megawattovou nabíjecí stanici pro kamiony na světě. Za pouhých 5 minut nabíjení získá řidič energii pro 100 km... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wuppertal, GermanyWuppertal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bardonecchia, ItalyBardonecchia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Ashton New RoadManchester, United Kingdom
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Malsfeld, GermanyMalsfeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.