Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Září, 2025
Strategické partnerství mezi čínskou automobilkou Leapmotor a gigantem Stellantis nabírá jasnější obrysy. Po krátké výrobní epizodě v Polsku se novým domovem pro evropskou produkci cenově dostupných elektromobilů stane Španělsko. Tento krok má zásadní význam pro konkurenceschopnost značky na starém kontinentu.

Změna plánu: Z Tychy do Zaragozy

Původní zprávy hovořily jasně – malý městský elektromobil Leapmotor T03 se pro Evropu začal vyrábět v polském závodě koncernu Stellantis v Tychy. Produkce zde byla zahájena v polovině roku 2024. Nicméně, na jaře 2025 byla výroba v Polsku nečekaně ukončena. Nyní je již potvrzeno, že další výrobní plány společného podniku Leapmotor International směřují na Pyrenejský poloostrov.

Ačkoliv finální rozhodnutí o konkrétním závodu ještě nepadlo, nejčastěji se v této souvislosti hovoří o továrně koncernu Stellantis ve městě Zaragoza. Tento krok je vnímán jako strategická reakce na měnící se obchodní a politické prostředí v Evropské unii, zejména v otázce cel na dovoz čínských elektromobilů.

Proč právě Španělsko?

Důvodem pro přesun výroby je podle informací z automobilového průmyslu především postoj k zavedení cel na čínská vozidla. Zatímco Polsko patřilo mezi země podporující ochranná opatření EU, Španělsko zaujalo zdrženlivější postoj. Pro společný podnik, v němž má Stellantis majoritní podíl 51 %, je tak Španělsko bezpečnější a stabilnější půdou pro miliardové investice.

„Využití existující výrobní kapacity v Evropě je klíčem k rychlému a efektivnímu vstupu na trh,“ uvedl dříve Carlos Tavares, CEO koncernu Stellantis. Výroba přímo v EU umožní společnosti Leapmotor International vyhnout se potenciálním vysokým clům a nabídnout zákazníkům konkurenceschopné ceny, což je hlavní zbraní značky.

Modely pro evropské zákazníky

V první vlně se evropští, a tedy i čeští zákazníci, setkají se dvěma klíčovými modely. Prvním je již zmíněný malý městský hatchback Leapmotor T03, který cílí na segment cenově nejdostupnějších elektromobilů, kde bude konkurovat například Dacii Spring. Druhým je prostorné rodinné SUV Leapmotor C10, které sází na moderní technologie, bohatou výbavu a inteligentní jízdní asistenty.

Ve Španělsku by se pak měla rozběhnout výroba novějších modelů, především z chystané platformy 'B', jako je crossover Leapmotor B10. Cílem je nabízet technologicky vyspělé a zároveň cenově dostupné elektromobily širokému spektru zákazníků, k čemuž má dopomoci rozsáhlá prodejní a servisní síť značek koncernu Stellantis po celé Evropě.

Co to znamená pro český trh?

Společný podnik Leapmotor International má ambiciózní cíle – prodat půl milionu vozů mimo Čínu do roku 2030. Pro českého zákazníka to znamená příchod nové, silné konkurence v oblasti elektromobility. Vozy Leapmotor, podpořené zázemím zavedeného koncernu Stellantis, by mohly výrazně zatraktivnit přechod na elektrický pohon pro širší vrstvy obyvatelstva díky příznivé cenové politice.

Zdroj: autocar.co.uk, stellantis.com, just-auto.com

Štítky

  • EV novinky
  • Stellantis
  • leapmotor
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Strach z dojezdu? Co řeknete na 1300 km a 210 km dobitých za 10 minut?
Největší obavy z elektromobilů se možná právě rozplynuly. Představte si, že ujedete přes 1300 kilometrů bez nutnosti hledat nabíječku. A když už zastavíte, získáte energii na dalších 210 km jízdy za p...

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Elektromobil v Římě - ilustrační foto

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo
22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur slevy na nový elektromobil. Server ministerstva okamžitě zkola...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

Automobilový gigant Stellantis, majitel značek Jeep, Dodge a Ram, se nachází v nejhlubší krizi od svého vzniku. Prodeje v USA propadly o 15... >>

Elektrický Macan zachraňuje Porsche před propadem

Z každých 100 prodaných Macanů je 56 elektrických – nová generace na platformě PPE překonává spalovací předchůdce, který už v EU... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

GAC Aion i60 vstoupí na čínský trh v listopadu jako dostupnější alternativa k Toyotě bZ3X

Čínský automobilový trh přináší překvapivý zvrat. GAC, partner Toyoty v joint venture, chystá na listopad uvedení modelu Aion i60 –... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
(EV OTM) - Warton, UKWarton, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.