Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor D16: Velké SUV s duálním mozkem od Qualcommu má stát pod milion korun

EV novinky
Čínská automobilka Leapmotor, která se díky strategickému partnerství s koncernem Stellantis stále silněji etabluje na evropském trhu, se chystá vstoupit do segmentu velkých SUV. Nový model D16 má podle zpráv nabídnout špičkový výpočetní výkon díky nasazení dvou čipů Qualcomm Snapdragon a udržet si přitom velmi konkurenceschopnou cenu.

Zprávy z čínských médií, konkrétně ze serveru CarNewsChina, odhalují první detaily o chystaném modelu D16. Půjde o velké, plnohodnotné SUV, které se zařadí na vrchol nabídky značky. Hlavním technologickým lákadlem má být použití dvou samostatných čipových sad Qualcomm Snapdragon 8797, což představuje zajímavý přístup k palubní architektuře.

Dva čipy pro palubní systémy a řízení

Použití duální čipové sady není samoúčelné. Podle dostupných informací bude jeden z výkonných čipů Snapdragon 8797 plně vyhrazen pro funkce inteligentního kokpitu. To zahrnuje plynulý chod infotainmentu, digitálního přístrojového štítu, konektivitu a veškeré uživatelské rozhraní. Tento krok by měl zajistit okamžitou odezvu systému a možnost budoucích aktualizací bez hardwarových omezení.

Druhý, identický čip bude sloužit jako mozek pro pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS). Oddělení těchto dvou klíčových systémů zajišťuje nejen maximální výkon pro každý z nich, ale také zvyšuje bezpečnost a spolehlivost. Zatímco jeden čip se stará o komfort a zábavu posádky, druhý se plně soustředí na zpracování dat ze senzorů, kamer a radarů pro zajištění bezpečné jízdy.

Cena a dostupnost v Evropě

Nejatraktivnější informací je však odhadovaná cena. Model D16 by se měl na čínském trhu zařadit do cenového rozpětí 200 000 až 300 000 jüanů. Horní hranice této částky odpovídá přibližně 42 100 americkým dolarům. V přepočtu na české koruny by se tak cena pohybovala okolo 970 000 Kč (při kurzu 23 Kč/USD), a to bez započtení DPH a dalších poplatků spojených s dovozem do EU. Odhadujeme, že cena by se mohla pohybovat okolo 1,5 mil. Kč.

I s těmito náklady by se však mohlo jednat o velmi zajímavou nabídku v segmentu velkých elektrických SUV. Klíčovou roli zde sehraje právě koncern Stellantis, který v Leapmotoru drží významný podíl a zajišťuje distribuci a servis vozů této značky v Evropě, včetně České republiky. Díky síle a zázemí Stellantisu je téměř jisté, že se s modelem D16 v budoucnu setkáme i na našich silnicích. Masová výroba vozu je plánována na první čtvrtletí roku 2026 s prvními dodávkami v první polovině téhož roku.

Leapmotor se tak po menších modelech T03 a C10 pouští do dalšího, vyššího segmentu trhu. Sázka na vysoký technologický standard a agresivní cenovou politiku, podpořená silným evropským partnerem, dává modelu D16 velký potenciál zaujmout zákazníky, kteří hledají prostorné a technologicky vyspělé rodinné auto.

Zdroj: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Stellantis
  • leapmotor
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 14 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát

Na podzim 2025 se Mnichov stane epicentrem elektromobility. Autosalon IAA Mobility přinese premiéry tří zásadních novinek: dostupného... >>

Proč Li Auto propadlo o 40 %? Elektromobily v roce 2025 čelí tvrdé konkurenci

Čínský výrobce Li Auto zažívá turbulentní léto 2025. Prodeje jeho elektromobilů prudce klesly, bateriové modely bojují s konkurencí a... >>

NIO ES8: 600 kW nabíjení a levnější než Tesla Model Y?

Nové NIO ES8 třetí generace ohromí s 600 kW ultra-rychlým nabíjením, dojezdem 635 km (CLTC) a službou BaaS, díky níž je levnější než... >>

Salon Elektromobilů 2025 v Ostravě: Zažijte budoucnost dopravy na vlastní kůži

Salon Elektromobilů 2025 zavítá poprvé do Ostravy a nabídne návštěvníkům možnost vyzkoušet nejnovější elektromobily, setkat se s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Törökbálint, HungaryTörökbálint, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Modena, ItalyModena, Italy
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
La Jonquera, SpainLa Jonquera, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bardonecchia, ItalyBardonecchia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fürstenfeldbruck, GermanyFürstenfeldbruck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.