Představení soupeřů
Pro naše srovnání jsme vybrali tři vozy tak, jak jsou aktuálně v nabídce k 24. říjnu 2025. U elektromobilů cílíme na verze s reálně použitelným dojezdem přes 400 km.
- Škoda Karoq Classic: Zástupce spalovací klasiky. Vůz v námi analyzované konfiguraci je vybaven dieselovým motorem 2,0 TDI o výkonu 85 kW s 6° manuální převodovkou a doplněný o metalízu.
- Škoda Elroq Essence 60: Zcela nový elektrický model značky Škoda. Konfigurace představuje základní verzi Essence s 60kWh baterií (využitelná 59,0 kWh), výkonem 150 kW a dojezdem 429 km.
- Leapmotor B10 Life Batterie Promax: Čínský vyzyvatel ve verzi s delším dojezdem. Zaměřili jsme se na model Life s větší baterií "Promax" (67,1 kWh), který nabízí motor o výkonu 160 kW a dojezd 434 km. Ceník zmiňuje i levnější verzi "Pro" s menší baterií (56,2 kWh).
Souboj o peněženku: Zde se láme chleba
Cenové srovnání jasně ukazuje novou realitu trhu.
Nakonfigurovaná Škoda Karoq 2,0 TDI s manuálem a metalízou vychází na celkových 767 000 Kč.
Nový elektrický Škoda Elroq ve výbavě Essence 60 startuje na 882 000 Kč.
Leapmotor B10 ve specifikaci Life Batterie Promax (s dojezdem 434 km) má akční cenu 780 000 Kč, ale v "Limitované nabídce na skladové vozy" klesá jeho cena na pouhých 720 000 Kč.
Elektrický B10 s velkou baterií je tak o 47 000 Kč levnější než dieselový Karoq s manuálem. Cenový rozdíl oproti nejdražšímu Elroqu je propastných 162 000 Kč.
| Model | Konfigurace | Cena (Kč) |
|---|---|---|
| Leapmotor B10 | Life Batterie Promax (Limitovaná nabídka) | 720 000 Kč |
| Škoda Karoq | Classic 2,0 TDI 85 kW (vč. metalízy) | 767 000 Kč |
| Škoda Elroq | Essence 60 (bez příplatků) | 882 000 Kč |
Srovnání velikosti a prostoru
Ačkoliv jsou si vozy velikostně blízké, Karoq je s délkou 4390 mm nejkratší, zatímco Elroq (4488 mm) a B10 (4515 mm) využívají delšího rozvoru elektrických platforem. Paradoxně, navzdory nejmenším vnějším rozměrům, nabízí Karoq suverénně největší zavazadlový prostor o objemu 521 litrů. Elroq nabízí 470 litrů a B10 se musí spokojit s nejmenším objemem 430 litrů.
| Parametr | Škoda Karoq | Škoda Elroq | Leapmotor B10 |
|---|---|---|---|
| Délka | 4390 mm | 4488 mm | 4515 mm |
| Zavazadlový prostor | 521 l | 470 l | 430 l |
Výbava: Proč je Karoq s manuálem poražen
Právě v poměru ceny a nabízené výbavy je rozdíl nejmarkantnější.
Škoda Karoq Classic (767 000 Kč)
Konfigurovaný Karoq se sice pyšní 10" virtuálním kokpitem, vyhřívanými sedadly a volantem, KESSY a dokonce virtuálním pedálem pro páté dveře. Tato výbava má ale zásadní háček: jde o vůz s manuální převodovkou. Ve voze za tři čtvrtě milionu korun navíc chybí moderní prvky jako 360° kamera (má jen zadní), adaptivní tempomat (má jen standardní) nebo panoramatická střecha. Pokud bychom chtěli Karoq dovybavit na úroveň B10, jeho cena by dalece přesáhla 800 000 Kč.
Škoda Elroq Essence 60 (882 000 Kč)
Cena 882 000 Kč je za základní model Elroq se základní výbavou. Vůz sice nabídne moderní asistenty jako Side Assist a prediktivní tempomat, ale šetří na viditelných místech. Má jen malý 5" kokpit, postrádá 360° kameru (má jen zadní), panoramatickou střechu což samozřejmě není nutnost, vyhřívání sedadel a především klíčovou technologii pro elektromobil: tepelné čerpadlo. I jeho rychlonabíjení (max 165 kW) je pouze srovnatelné s o 162 000 Kč levnější konkurencí.
Navíc chcete-li u vozů Škoda delší než dvouletou záruku, musíte si připlatit. To co je jinde standard, zde neplatí.
Leapmotor B10 Life Batterie Promax (720 000 Kč)
Za nejnižší cenu ve srovnání nabízí B10 výbavu, která deklasuje oba vozy Škoda. Ve standardu verze Life Promax získáte:
- Obří 14,6" centrální displej
- Tepelné čerpadlo (zásadní pro zimní dojezd)
- Panoramatickou střechu
- 360° kamera
- Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru
- Kompletní sadu asistentů včetně Adaptivního tempomatu (ACC) a držení v pruhu (LKA)
- Dojezd WLTP: 434 km
- Max. DC nabíjení: 168 kW (srovnatelné s Elroqem)
Jediným ústupkem ve verzi 'Life' je látkové čalounění a absence vyhřívání sedadel (to má až vyšší verze Design s cenou od 750 000 Kč).
Závěr: Jasný vítěz v poměru cena/výkon
Srovnání má jasného vítěze. Škoda Karoq v této konfiguraci působí jako vůz z minulé éry – drahý, s manuální převodovkou a chudou technologickou výbavou. Jedinou jeho výhodou zůstává velký kufr a pro někoho možnost rychlého tankování nafty.
Škoda Elroq je moderní, ale za vyšší cenu ve srovnání s Leapmotor. Elroq nabízí pouze základní výbavu a chybí mu klíčové prvky jako tepelné čerpadlo. Přesto i tak v segmentu SUV elektromobilů představuje zajímavou moderní volbu.
Leapmotor B10 vtrhl na trh s agresivní cenou 720 000 Kč. Za ni nabízí nejen plně srovnatelný dojezd a rychlost nabíjení jako Elroq, ale i tepelné čerpadlo a luxusní výbavu (panor. střecha, 360° kamera), o které si oba konkurenti za tuto cenu mohou nechat jen zdát. V poměru cena/výkon je B10 jasným vítězem. Dlouhá záruka (5 let na vůz, 8 na baterii) je pak jen finálním potvrzením této pozice.