Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Staré auto, nové srdce a cena pod 700 tisíc. Tohle je nový Chevrolet Bolt

Chevrolet Bolt EV | zdroj: pressroom.chevrolet.com
Foto: Chevrolet Bolt EV | zdroj: pressroom.chevrolet.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Říjen, 2025
Americký koncern General Motors (GM) představil novou generaci svého populárního elektromobilu Chevrolet Bolt. Ačkoliv navenek zůstává téměř beze změn, klíčové inovace se odehrály pod kapotou. Nový Bolt pro modelový rok 2026 přichází s modernější a levnější LFP baterií a především s agresivně nastavenou cenovkou, která na americkém trhu začíná pod hranicí 29 tisíc dolarů, tedy okolo 600 000 Kč.

General Motors se rozhodl pro strategii, která sází na osvědčený základ a snižování nákladů tam, kde je to nejdůležitější – u baterie. Místo úplně nového vozu tak přichází s evolucí, která si klade za cíl vrátit na trh jeden z nejdostupnějších elektromobilů ve Spojených státech.

Klíčem k nižší ceně je LFP baterie

Nejzásadnější změnou je přechod z lithium-iontových baterií s chemií NMC (nikl-mangan-kobalt) na modernější a levnější LFP (lithium-železo-fosfátové) akumulátory. Tato technologie, kterou ve velkém využívá například Tesla nebo čínské automobilky, sice nabízí o něco nižší energetickou hustotu, ale přináší řadu výhod. Mezi ně patří delší životnost, vyšší bezpečnost a především výrazně nižší výrobní náklady díky absenci drahého kobaltu.

Nová baterie má kapacitu 65 kWh a podle odhadů GM by měla poskytnout vozu dojezd okolo 410 kilometrů (255 mil). Zásadního vylepšení se dočkalo také nabíjení. Maximální DC nabíjecí výkon se zvýšil na 150 kW, což umožní nabití z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 26 minut. Vůz je pro americký trh vybaven nabíjecím portem NACS, což majitelům zajistí přístup k rozsáhlé síti Superchargerů od Tesly.

Větší než Fabia, menší než běžné SUV

Ačkoliv je Chevrolet Bolt primárně určen pro americký trh, je zajímavé porovnat jeho velikost s vozy známými z českých silnic. Nový model vychází z karoserie předchozí verze Bolt EUV (Electric Utility Vehicle), což je malý crossover.

S délkou 4 306 mm a šířkou 1 770 mm je nový Bolt přibližně o 20 centimetrů delší než nejnovější generace vozu Škoda Fabia (4 108 mm), přičemž jejich šířka je prakticky shodná. V porovnání s nedávno představeným malým městským elektromobilem Hyundai Inster (délka 3 825 mm) je Bolt výrazně větší, a to o téměř půl metru. Svými rozměry tak zapadá mezi klasické hatchbacky a menší kompaktní SUV. Je podobný vozům jako jsou Hyundai Kona nebo Škoda Kamiq.

Cena jako hlavní zbraň

GM si je vědom, že klíčem k úspěchu v masovém segmentu je cena. Základní verze LT, která dorazí na trh později, bude startovat na ceně 28 995 dolarů (přibližně 600 000 Kč bez daně a cla). Tím se Bolt stane jedním z nejlevnějších plnohodnotných elektromobilů na americkém trhu. První vozy, které se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2026, budou v lépe vybavené verzi RS za cenu okolo 32 000 dolarů.

Navzdory nízké ceně si vůz ponechává některé praktické prvky interiéru, jako jsou fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace a hlasitosti, což mnoho řidičů oceňuje.

Je důležité zdůraznit, že s oficiálním prodejem v České republice nebo Evropě se nepočítá, jelikož značka Chevrolet se z evropského trhu s výjimkou několika specifických modelů stáhla.

Zdroj: electrek.co

Štítky

  • EV novinky
  • Zahraničí
  • GM

Mohlo by vás zajímat

Hyundai Nexo | zdroj: hyundai.news

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou
Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v adopci bateriových vozů, toto SUV přináší odlišný přístup k...

Firefly EV - zdroj: https://www.firefly.world/

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper
Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po startu prodejů v Evropě vypluly na povrch informace o nové, výkonnějš...

Tesla Model 3 | ilustrační foto

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu
Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz, nulové emise a rostoucí síť dobíjecích stanic – to jsou jen některé z dů...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.