Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla v Polsku zaznamenala dramatický pád prodejů o 53%, zatímco elektromobilita roste rekordním tempem

Ilustrační foto
Shrnutí: Zatímco polský trh s elektromobily zaznamenal rekordní růst s více než 103 500 registrovanými elektrickými vozy do konce července 2025, Tesla čelí dramatickému poklesu prodejů o 53% kvůli politické kontroverzi a volání k bojkotu. Situaci však může změnit otevření největšího Superchargeru v zemi.

103 500

Elektrických vozů v Polsku do 7/2025

-53%

Pokles prodejů Tesla rok/rok

7,6%

Rekordní tržní podíl BEV v červnu 2025

Kontroverzní pád amerického giganta

Rok 2025 se pro Teslu v Polsku začal velmi nepříznivě. V prvních dvou měsících roku 2025 společnost prodala pouhých 300 vozů oproti 622 vozům za stejné období roku 2024, což představuje dramatický pokles o téměř 53% (leden, únor 2025). Zatímco celkový polský automobilový trh zaznamenal pozitivní trend s růstem o 14,1% na celkem 2 916 prodaných vozidel, Tesla se v této pozitivní vlně neproplula. Za celé první čtvrtletí Tesla v Polsku prodala o přibližně 29% méně vozů než ve stejném období v roce 2024.

Hlavní příčinou propadu jsou kontroverzní výroky Elona Muska během lednového předvolebního eventu pro německou stranu AfD, kdy vyjádřil názor, že Německo věnuje příliš pozornosti vině za minulost a že moderní Němci by se neměli cítit vinni za zločiny nacistů. V reakci na to polský ministr sportu a turismu Sławomir Nitras vyzval své krajany k bojkotu vozů Tesla.

Paradox rostoucího trhu elektromobility

Ironií osudu je, že zatímco Tesla zažívá nejhorší období v Polsku za poslední roky, celkový trh s elektromobily prožívá nebývalý boom. Podle oficiálních dat PZPM do konce července 2025 bylo v Polsku registrováno celkem 103 503 osobních a užitkových elektrických vozidel, což představuje nárůst o 23 243 jednotek, tedy o 65% více než za stejné období roku 2024.

Obzvláště červen 2025 se stal historickým měsícem - polský automobilový trh uzavřel s rekordními 3 779 plně elektrickými osobními automobily, což znamená nárůst o 79% oproti stejnému období loňského roku a nový rekordní tržní podíl 7,6%. Podle předsedy PZPM Jakuba Faryše organizace odhaduje, že rok uzavře s více než 25 000 prodanými elektrickými vozy.

Nejpopulárnější značky na růstu

V první polovině roku 2025 se nejprodávanějšími elektrickými modely staly 1/ Tesla Model Y, 2/ Tesla Model 3, 3/ Citroën e-C3. Paradoxně tedy Tesla navzdory poklesu stále dominuje v žebříčku jednotlivých modelů, což ukazuje na sílu jejích produktů, i když celkové prodeje klesají.

Klíčovými hnacími motory růstu se staly program NaszEauto a vstup čínských značek na polský trh. Noví hráči jako BYD a MG rozšířili dostupnost cenově dostupných modelů, zatímco tradiční výrobci zintenzivnili své komerční strategie.

Největší Supercharger v zemi jako naděje na obrodu

Na podzim 2025 Tesla otevřela Supercharger Odolion nedaleko Ciechocinka, který se stal největším v Polsku s 24 nabíjecími stojany pracujícími s výkonem až 250 kW. Strategicky umístěný u dálnice poskytuje ideální spojení pro cestující ze severu na jih a naopak.

Supercharger Odolion - technické specifikace

  • 24 nabíjecích stojanů: V4 generace s výkonem až 250 kW
  • Umístění: 7 Szosa Ciechocińska, Odolion 87-700
  • Dostupnost: Zatím pouze pro vozidla Tesla
  • Ceny: 1,7 zł/kWh mimo špičku, 1,9 zł/kWh ve špičce

Strategický význam

  • Lokalizace: Přímo u dálnice A1
  • Kapacita: Největší v Polsku
  • Budoucnost: Plánované otevření pro všechny značky

Celková situace elektromobility v Polsku

Rok 2024 skončil pro polský trh s elektromobily poklesem o 3% oproti roku 2023, kdy bylo registrováno 16 563 elektrických vozidel. Tento pokles byl z velké části způsoben pozastavením dotací v programu "Mój elektryk" v srpnu 2024.

Přechod na program "Mój elektryk 2.0" čelil kritice za vyloučení firem z možnosti získání dotací, přičom firmy tradičně představují 70% nákupů nových vozidel. Situaci však výrazně zlepšil program NaszEauto spuštěný v roce 2025.

2024

Pokles elektrických vozů o 3%
Pozastavení dotačního programu "Mój elektryk" v srpnu způsobilo zpomalení růstu. Tržní podíl zůstal pod 5%.

Q1 2025

Spuštění programu NaszEauto
Nový dotační program začal podporovat nákup elektrických vozidel pro širokou veřejnost.

6/2025

Rekordní měsíc pro elektromobilitu
3 779 nově registrovaných elektrických vozů s tržním podílem 7,6% - historické maximum.

9/2025

Otevření největšího Superchargeru
Tesla otevřela v Odolion stanici s 24 nabíjecími stojany - největší v Polsku.

Infrastruktura a budoucí vyhlídky

Polská síť veřejných nabíjecích bodů se rychle rozšiřuje a na konci července 2025 překročila 10 700 veřejně přístupných nabíjecích bodů. Evropský trh s elektromobily zaznamenal v první polovině roku 2025 nárůst o 34%, což ukazuje na celkový pozitivní trend v regionu.

Polsko se díky programu NaszEauto a silné nabídce elektrických vozidel (BEV) pozičuje mezi nejdynamičtější země v rámci Evropského bloku. Penetrace čínských značek byla klíčová, neboť noví hráči jako BYD a MG rozšířili dostupnost cenově dostupných modelů.

Plug-in hybridy jako doplněk

Plug-in hybridní vozidla (PHEV) také zaznamenala silné výsledky. Pouze v červnu 2025 bylo registrováno 2 652 jednotek - nárůst o 85% oproti stejnému měsíci roku 2024. V první polovině roku dosáhly celkové registrace PHEV 13 500 jednotek s nárůstem o 80%.

Co čeká Teslu v Polsku?

Navzdory současným problémům má Tesla v Polsku stále silné fundamenty. Nový Supercharger v Odolion může být katalyzátorem pro obnovu důvěry, zejména pokud se podaří zmírnit politické napětí. Stanice nabízí velmi konkurenční ceny - 1,7 zł/kWh mimo špičku, což je výrazně levnější než u většiny ostatních operátorů.

Zásadní otázkou zůstává, zda se Tesla dokáže vrátit k pozitivnímu růstu v době, kdy polský trh s elektromobily prožívá historický boom. Klíčové bude, jak společnost zvládne komunikaci s polskými zákazníky a zda dokáže překonat politickou kontroverzi prostřednictvím kvality svých produktů a služeb.

Výhled do budoucna: Tesla čelí v Polsku největší výzvě za dobu své přítomnosti v zemi. Zatímco trh s elektromobily roste rekordním tempem, americká značka musí obnovit důvěru zákazníků a využít svou silnou nabíjecí infrastrukturu jako konkurenční výhodu.

 

Zdroje: PZPM E-Mobility Index, EAFO, Mobility Portal Europe

📚 Další články o elektromobilitě: Nenechte si ujít naše pravidelné analýzy evropského trhu s elektromobily a nejnovější zprávy o nabíjecí infrastruktuře.

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 10 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xpeng Mona za 420 tisíc Kč míří do Evropy. Příjezd v roce 2026

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng potvrdil vstup cenově dostupné řady Mona na evropský trh v roce 2026. Model M03 s cenou od 420 tisíc... >>

Tesla právě vyrobila 100 000. Model Y v Berlíně: Jak ovlivní ceny elektromobilů v Česku?

Průlomová zpráva z Gigafactory Berlin otřásá evropským trhem s elektromobily. Tesla dosáhla monumentálního milníku a v srpnu 2025 vyrobila... >>

Čínský Leapmotor B10 přijíždí do Evropy za 29 900 eur: Dokáže ohrozit konkurenci svou výbavou a cenou?

Čínská automobilka Leapmotor ve spolupráci se Stellantisem představí 8. září 2025 na autosalonu IAA Mobility v Mnichově svůj kompaktní... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vogogna, ItalyVogogna, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krakow, PolandKraków, Poland
15 míst • 250 kW
Plattling, GermanyPlattling, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergkamen, GermanyBergkamen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Périgueux, FranceBoulazac Isle Manoire, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Larkhill, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.