Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tohle Porsche nabíjíte jako iPhone. A má přes 1 000 koní

Porsche Cayenne uvnitř | zdroj: newsroom.porsche.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Říjen, 2025
Německá automobilka Porsche včera odhalila interiér svého připravovaného elektrického SUV Cayenne Electric, které přinese dosud největší displeje v historii značky. Vozidlo nabídne zakřivený Flow Display, bezdrátové nabíjení výkonem 11 kW a ve verzi Turbo výkon přesahující 1 000 koní. Produkční verze se představí koncem letošního roku.

Porsche představilo ve svém lipském Experience Centru nový koncept digitálního interiéru, který bude základem pro všechny budoucí elektromobily značky. Prvním vozem s touto technologií bude Cayenne Electric, jehož kabina kombinuje sportovní DNA Porsche s pokročilou digitální inovací. Již dříve jsme psali, že půjde o první vůz značky, který bude mít možnost bezdrátového nabíjení.

Flow Display: Zakřivený displej jako srdce kabiny

Dominantou interiéru je nový Flow Display – největší displej, jaký kdy Porsche do svých vozů instalovalo. Tento zakřivený OLED panel plynule přechází do středové konzole a tvoří společně s digitálním přístrojovým štítem o úhlopříčce 14,25 palce a volitelným 14,9palcovým displejem pro spolujezdce největší souvislou digitální plochu v historii značky.

„Naším cílem bylo spojit základní charakteristiky modelu Cayenne s nově vyvinutými displeji a funkcemi nového systému Porsche Digital Interaction do harmonického celku. Celku, který je inovativní, progresivní a promyšlený až do nejmenšího detailu," vysvětluje Markus Auerbach, ředitel designu interiérů ve studiu Style Porsche.

Zakřivený displej se ohýbá v úhlu 45 stupňů, což umožňuje přirozenější ovládání. Řidič může opřít dlaň o takzvaný Ferry Pad – pojmenovaný po zakladateli Ferdinandu Porschemu – a prsty přirozeně dosáhnou na ovládací prvky na skloněné části displeje. Přestože je kabina výrazně digitalizována, Porsche zachovalo fyzická tlačítka pro klíčové funkce jako regulaci teploty, hlasitosti nebo rychlosti ventilátoru.

Obrázek
Porsche Cayenne uvnitř | zdroj: newsroom.porsche.com
Porsche Cayenne uvnitř | zdroj: newsroom.porsche.com

Komfort na nové úrovni

Cayenne Electric přináší řadu komfortních prvků, které doposud v žádném voze Porsche nebyly. Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná jako standard, což umožňuje flexibilní přechod mezi pohodlnou polohou a režimem pro větší zavazadlový prostor. Zavazadlový prostor se může rozšířit z 580 litrů až na 1 615 litrů při složených zadních sedadlech.

Novinkou je také povrchové vytápění, které neohřívá pouze sedadla, ale i loketní opěrky a části dveřních výplní. Tento systém vytváří příjemnou útulnou atmosféru v celém interiéru s větší účinností a rovnoměrnějším rozložením tepla než konvenční systém s teplým vzduchem.

Nejmohutnější panoramatická střecha, jakou Porsche kdy použilo, disponuje funkcí Variable Light Control. Přední část se otevírá jako klasický posuvný panel, zatímco celá plocha může přepínat mezi čirým a matným nastavením pomocí elektricky ovládané tekutokrystalické fólie. K dispozici jsou také dva poloprohledné režimy s 40 a 60 procenty neprůhlednosti.

Mood Modes: Orchestrace atmosféry

Nové funkce Mood Modes orchestrují osvětlení, klimatizaci, zvuk a funkce sedadel pro vytvoření různých výrazných atmosfér – ať už jde o relaxaci a soustředění, nebo o zvýšení zážitku z jízdy při využívání působivého výkonu vozu. Rozšířené ambientní osvětlení a komunikační světla doplňují rozsáhlé komfortní vybavení.

Umělá inteligence v hlasovém asistentovi

Cayenne Electric zavádí hlasového asistenta poháněného umělou inteligencí, který spolehlivě rozumí komplexním pokynům i spontánním doplňujícím otázkám bez nutnosti opakovat aktivační slovo. Voice Pilot ovládá komfortní funkce jako klimatizaci, vyhřívání sedadel, ambientní osvětlení a Mood Modes jednoduchými hlasovými příkazy. Rozpoznává také adresy, body zájmu a dopravní informace v přirozeném jazyce a dokáže přímo přehrávat mediální obsah.

Bezdrátové nabíjení jako v chytrém telefonu

Porsche se stane prvním výrobcem automobilů, který uvede na trh systém bezdrátového nabíjení s výkonem 11 kW pro bateriová elektrická vozidla. Cayenne Electric bude první model, který lze objednat s volitelnou jednotkou Porsche Wireless Charging umístěnou ve spodní části vozu mezi předními koly.

Nabíjecí podložka o rozměrech 117 × 78 × 6 centimetrů se instaluje v garáži nebo na parkovací ploše a připojí se k elektrické síti. Energie se přenáší bezkontaktně přes vzdálenost zhruba 10 až 15 centimetrů, přičemž vozidlo automaticky sníží světlou výšku pro optimalizaci přenosu. Podle Porsche dosahuje systém účinnosti až 90 procent.

Pro ty, kdo upřednostňují rychlé dobíjení na dlouhých cestách, nabízí Cayenne Electric možnost nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 400 kW. To znamená, že baterie s kapacitou 108 kWh (čistých) se může dobít z 10 na 80 procent za méně než 16 minut.

Výkon hodný supersportovního vozu

Cayenne Electric bude k dispozici ve třech výkonových variantách. Základní model bude nabízet kolem 500 koní, verze S přibližně 600 koní a vrcholná verze Turbo více než 1 073 koní (735 kW) s točivým momentem 1 500 Nm. To z něj činí nejvýkonnější silniční Porsche v historii, překonávající i Taycan Turbo GT.

S tímto výkonem zrychlí Cayenne Turbo Electric z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy a dosáhne rychlosti přes 250 km/h. Baterie s celkovou kapacitou 113 kWh (108 kWh použitelných) využívá pokročilou chemii s 86 procenty niklu a hliníku, což přináší o 7 procent vyšší hustotu energie oproti baterii v modelu Taycan.

Technologie Active Ride pro SUV

Cayenne Electric je prvním SUV, které dostane aktivní systém Porsche Active Ride. Tento systém doplňuje vzduchové odpružení o aktivně ovladatelné prvky, které dokážou reagovat každou milisekundu. Dokáže během 34 milisekund implementovat impulz a vytvořit tlak, což umožňuje extrémně rychlé reakce na nerovnosti vozovky.

Systém výrazně omezuje náklony karoserie při rychlé jízdě, zdvih i houpání při brzdění. Mimo silnici přináší i výhody – absence stabilizátorů výrazně zlepšuje artikulaci kol, což znamená, že je snazší udržet všechna čtyři kola na zemi a zachovat trakci. Maximální světlá výška dosahuje 245 milimetrů.

Personalizace v nebývalém rozsahu

Zákazníci si mohou vybrat z 13 barevných kombinací interiéru, čtyř interiérových balíčků a pěti akcentových balíčků. K dispozici jsou nové barvy jako Magnesium Grey, Lavender a Sage Grey. Pro zákazníky preferující interiér bez kůže je k dispozici provedení Race-Tex s textilií s potiskem Pepita, které vzdává hold ikonickým designům Porsche z minulosti.

Příchod na trh

Produkční verze Porsche Cayenne Electric se plně představí koncem roku 2025, dodávky zákazníkům by měly začít v polovině roku 2026. Elektrický model doplní stávající nabídku Cayenne se spalovacími a plug-in hybridními motory, která bude pokračovat ve výrobě s dalšími aktualizacemi.

Porsche tak ukazuje, že i v éře elektrifikace je možné zachovat sportovní charakter značky a zároveň přinést technologie, které definují budoucnost automobilového průmyslu. Cayenne Electric má potenciál stát se referenčním elektrickým SUV v prémiové třídě.

Zdroj: newsroom.porsche.com, caranddriver.com, edmunds.com, insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • Porsche
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čínský gigant BYD v Česku: Pokoří automobilku Škoda, nebo narazí na tvrdou realitu?

Přední světový výrobce elektrických vozů, čínská automobilka BYD, oficiálně vstoupila na český trh. Přináší špičkové technologie... >>

Ranní škrábání oken? Neznám. Jednoduchá funkce v mobilu, která se stala nutností

Sedat v zimě do dokonale vyhřátého vozu s čistým sklem je k nezaplacení. Právě ovládání klimatizace na dálku je přitom jen špičkou... >>

Dočkáme se levných elektromobilů? Těchto 5 modelů útočí na nízké ceny už dnes

Představa elektromobilu za milion a více pomalu přestává platit. Na český trh míří vlna dostupnějších vozů, které zpřístupňují... >>

Německý kancléř šlápl na brzdu. Zruší EU slibovaný konec spalovacích motorů?

Evropa s napětím sledovala rok 2035 jako milník, kdy z autosalonů zmizí nová benzinová a naftová auta. Teď ale přichází nečekaný obrat.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Meggenhofen, AustriaTrappenhof, Austria
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Calais, FranceCoquelles, France
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ankara, TürkiyeAnkara, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Poysdorf, AustriaPoysdorf, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cerignola, ItalyCerignola, Italy
8 míst • 120 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Laucha, GermanyLaucha, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.