Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Volvo | zdroj: media.volvocars.com
Foto: Volvo | zdroj: media.volvocars.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Říjen, 2025
Švédská automobilka Volvo představila novou iniciativu pro kupce elektrických vozů. Ve spolupráci s energetickou společností Vattenfall nabídne novým zákazníkům ve Švédsku rok bezplatného domácího dobíjení bezemisní elektřinou. Program odstartuje v únoru 2026 a umožní řidičům ujet až 25 000 kilometrů ročně bez nákladů na elektřinu. Uvítali byste podobnou "iniciativu" i u nás?

Švédsko jako pilotní trh

Od února 2026 získají noví majitelé plně elektrických vozů Volvo ve Švédsku roční kompenzaci nákladů na domácí dobíjení. Nabídka platí jak pro zákazníky, kteří si vůz koupí, tak pro ty, kteří využijí leasing. Podle automobilky by množství pokryté elektřiny mělo stačit na až 25 000 kilometrů ročního provozu.

Podmínkou čerpání benefitu je aktivní smlouva na dodávku elektřiny s společností Vattenfall a využívání funkce inteligentního dobíjení v mobilní aplikaci Volvo Cars. Systém automaticky posouvá dobíjení do časových úseků s nižšími cenami elektřiny, které zpravidla odpovídají obdobím s nižšími emisemi CO₂.

Volvo pokryje náklady na elektřinu až do výše 5 150 kilowatthodin ročně s maximální cenou 1,5 švédské koruny za kilowatthodinu. Aplikace průběžně sleduje spotřebu energie a stav baterie, přičemž náklady na dobíjení vozu jsou automaticky odečteny z měsíčního vyúčtování elektřiny od Vattenfall.

Podpora přechodu na elektromobilitu

„Nasloucháme našim zákazníkům a poskytováním nabídek bezplatného dobíjení doufáme, že pro ně vytvoříme hodnotu a urychlíme naši společnou cestu k chytřejší a ekologičtější společnosti," uvedl Alejandro Castro Pérez, viceprezident Volvo Cars pro energetická řešení.

Ze švédské pilotní fáze chce automobilka získat poznatky pro širší globální nasazení programu. Plánuje rozšíření iniciativy do dalších evropských zemí a trhů mimo Evropu, kde bude spolupracovat s lokálními udržitelnými poskytovateli energie. Je tedy možné, že se dočkáme i v Česku? Uvidíme.

Branislav Slavic, vedoucí oddělení zákazníků a řešení ve Vattenfall Nordics, program označil za pozitivní krok: „Vřele vítáme tuto iniciativu Volva na podporu budoucnosti, ve které si každý může zvolit bezemisní způsob dopravy. Spolupráce na podpoře využívání elektrických vozů s bezemisní elektřinou je neuvěřitelně inspirativní."

Dlouhodobá spolupráce Volva a Vattenfall

Obě společnosti mají společný cíl: urychlit přechod na elektromobilitu a pomoci zákazníkům co nejvíce využít potenciál elektrických vozů při současném snížení bariér pro nové zákazníky při přechodu na elektrický pohon.

Volvo Cars a Vattenfall spolupracují v oblasti udržitelné mobility již od roku 2012. Společně se podílely na vývoji prvního dieselového plug-in hybridu na světě – modelu Volvo V60, který byl uveden na trh v roce 2012. Vattenfall také dodává bezemisní energii do výrobního závodu Volva v Torslandě ve Švédsku.

Budoucnost: vozidla jako součást energetického ekosystému

Klíčovou ambicí Volva je ukázat vizi, jak mohou automobily hrát aktivní roli v budoucím energetickém ekosystému. Když bude v roce 2026 k dispozici technologie Vehicle-to-Everything (V2X), automobilka rozšíří program o speciální nabídku pro vozy s obousměrným dobíjením, jako je model EX90.

Zákazníci tak budou moci využívat baterii svého vozu jako dodatečný zdroj energie – například k napájení domácnosti nebo k prodeji elektřiny zpět do sítě. Tento koncept představuje další krok směrem k integraci elektrických vozidel do chytré energetické infrastruktury.

Náběh před debutem modelu EX60

Načasování spuštění programu není náhodné. Volvo v lednu příštího roku uvede na trh nový model EX60, plně elektrické SUV střední třídy, které má ambici stát se dalším bestsellerem značky v segmentu prémiových vozů.

Automobilka už nyní nabízí pět plně elektrických modelů a širokou paletu plug-in hybridů a mild-hybridů pro zákazníky, kteří ještě nejsou připraveni na přechod k čistě elektrickému pohonu. Program bezplatného dobíjení má pomoci odstranit jednu z hlavních překážek při rozhodování o pořízení elektrického vozu – obavy z nákladů na provoz.

Model EX60 jako klíčový projekt

EX60 bude představeno 21. ledna 2026 prostřednictvím živého přenosu ze Stockholmu. Půjde o první vůz postavený na nejnovější technologické platformě SPA3, která nabízí pokročilou, škálovatelnou a softwarem řízenou architekturu pro elektrická vozidla.

Podle automobilky nabídne EX60 delší dojezd než jakýkoliv jiný model Volvo v historii. Nové SUV vstoupí do vysoce konkurenčního prémiového segmentu středních elektrických SUV, kde se střetne s vozy jako Tesla Model Y, Audi Q6 e-tron, BMW iX3 nebo Porsche Macan Electric.

Výroba začne v první polovině roku 2026 v závodě Torslanda v Göteborgu. Model využije moderní výrobní technologie včetně megacastingu – velkých odlitých hliníkových součástí, které nahrazují desítky menších komponentů a snižují výrobní náklady při zachování vysoké bezpečnosti.

Podmínky programu

Pro čerpání nabídky musí zákazníci splnit několik podmínek. Kromě uzavřené smlouvy s Vattenfall musí dobíjet vozidlo pod stejným elektroměrem (rodinný či dvojdomek) a využívat funkci inteligentního dobíjení v aplikaci Volvo Cars.

Úspora se liší v závislosti na typu smlouvy na elektřinu, množství nabité energie a ceně elektřiny. Limit je stanoven na maximálně 1,5 švédské koruny za kilowatthodinu průměrné měsíční spotřeby. Volvo pokryje až 5 150 kWh ročně, což odpovídá 25 000 kilometrům jízdy na základě jízdního cyklu WLTP u modelu EX90.

Oprávnění zákazníci budou provedeni registračním procesem a bezplatné dobíjení začne v únoru 2026. Program představuje další krok v ambiciózní strategii Volva stát se výrobcem výhradně elektrických vozidel a dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2040.

Zdroj: media.volvocars.com

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %
Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý měsíc v řadě meziroční pokles dodávek, konkurenční Nio si připsalo silný růst 76,3 %. Klíčem k ob...

Výroba aut

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektr...

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl milníku 500 000 dodaných elektromobilů za necelých 20 měsíců. Jeho crossover YU7 v říjnu poprvé překonal v prodejích v Číně ikonický Tesla Model Y. Tržby z el...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

XPENG a NIO hlásí silný listopad: AI posouvá autonomii vpřed

Listopad 2025 byl pro čínské výrobce elektromobilů XPENG a NIO měsícem silného růstu dodávek. XPENG dodal 36 728 vozů a představil... >>

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou

Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v... >>

Traton získává půl miliardy eur na vývoj modulární platformy pro elektrické nákladáky

Evropská investiční banka poskytla koncernu Traton úvěr 500 milionů eur na vývoj modulární platformy TMS. Systém má urychlit... >>

Zatímco Evropa vede kulturní války o spalováky, Afrika počítá peníze. Elektromobilita tam vítězí díky selskému rozumu

V Česku je elektromobil často vnímán jako politický diktát nebo luxusní hračka pro bohaté. Pohled na africký kontinent nám ale nastavuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bradford, UKBradford, United Kingdom
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gulsvik, NorwayFlå, Norway
22 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kassel, Germany - GALERIAKassel, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.