Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

633 km na jedno nabití za necelý milion. Zkoušeli jsme novou Kiu EV4

Kia EV4
Foto: Kia EV4
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 15 Říjen, 2025
Korejská automobilka Kia představila na českém trhu svou nejnovější elektrickou novinku – model EV4. Jde o první elektromobil značky, který se vyrábí v Evropě, konkrétně v slovenské Žilině. Podle představitelů Kia jde o důležitý krok v elektrifikaci oblíbeného C segmentu, který je na českém trhu jedním z nejžádanějších.

Od prvního elektrického modelu e-Soul, který Kia představila před jedenácti lety, urazila korejská značka dlouhou cestu. V roce 2021 přišla s plánem dosáhnout uhlíkové neutrality a představila model EV6 – svůj první vůz postavený na čistě elektrické platformě E-GMP. Nyní přichází další krok: Kia EV4, kompaktní elektromobil určený přímo pro evropské zákazníky.

Dvě karoserie - evropská specialita

Kia EV4 přináší zajímavou novinku, kterou v rámci značky neuvidíte nikde jinde – nabízí se hned ve dvou karosářských verzích. Zatímco většina světa dostane pouze verzi fastback, evropští zákazníci si mohou vybrat mezi kompaktním hatchbackem a elegantnějším fastbackem se šikmou zádí.

Hatchback s více sportovním charakterem nabízí zavazadlový prostor 435 litrů, zatímco fastback s protáhlou siluetou disponuje ještě prostornějším kufrem o objemu 490 litrů. Obě verze sdílejí stejnou techniku, liší se však designem a aerodynamikou – fastback dosahuje mimořádně nízkého aerodynamického odporu 0,27 Cd.

Technika: Čtvrtá generace baterie a dojezd až 633 km

Pod kapotou, respektive v podlaze, najdeme v EV4 zcela novou, čtvrtou generaci akumulátoru. Podle Radima Vojtíška z Kia Learning Development se jedná o významný pokrok – nové uspořádání modulů umožnilo snížit počet teplotních senzorů až o 40 procent, což přispívá k vyšší spolehlivosti a efektivitě.

Zákazníci si mohou vybrat mezi dvěma variantami baterií:

  • Standardní baterie 58,3 kWh – dobíjení z 10 na 80 % za 29 minut
  • Long Range baterie 81,4 kWh – dobíjení z 10 na 80 % za 31 minut, dojezd až 625 km (hatchback) nebo 633 km (fastback)

Oba akumulátory spolupracují s předním elektromotorem o výkonu 150 kW. EV4 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy (respektive 7,4 s se standardní baterií) a maximální rychlost dosahuje 170 km/h.

Odolnost prověřená na Nürburgringu

Aby Kia prokázala odolnost své nové baterie, podrobila ji extrémním testům. Prototyp EV4 ujel celkem 110 000 km simulované jízdy na veřejných komunikacích a dalších 10 000 km na legendárním okruhu Nürburgring. Během celého testu na okruhu vozidlo jezdilo na maximální výkon a bylo dobíjeno výhradně ultra rychlým DC dobíjením. Výsledek? Po dokončení testů měl akumulátor stále 95% zdravotní stav (SOH), což dokládá mimořádnou životnost. Za zmínku stojí, že během testů muselo být vyměněno 35 sad pneumatik. Dle vyjádření technika, baterie vozů Kia vykazují odolnost, která překračuje 7 let - tedy dobu na kterou vám Kia poskytne záruku.

Obrázek
Kia EV4
Kia EV4 hatchback - pohled zepředu se sportovními rysy

První elektromobil z Evropy pro Evropany

Velkou novinkou je, že Kia EV4 je prvním elektromobilem značky, který se vyrábí v Evropě. Dosud všechny elektrické modely Kia pocházely z Koreje. Výroba v žilinském závodě začala 15. srpna a Kia očekává, že ročně vyrobí desítky tisíc vozidel. Továrna je schopna vyprodukovat 65 aut za hodinu a zajímavostí je, že na jedné lince sjíždějí jak elektrické modely (EV4 a další plánované elektrické novinky), tak i vozy se spalovacími motory, jako je třeba Sportage.

Výroba EV4 je přitom podle Kia méně náročná než výroba spalovacích aut. Závod využívá 100 procent obnovitelné elektřiny, buduje vlastní fotovoltaické elektrárny a využívá rekuperaci tepla například z lakovny. Důležité je také to, že jak bateriové články, tak celá skříň baterie se vyrábějí v Evropě, což snižuje uhlíkovou stopu a zajišťuje lepší dostupnost. A díky postupné instalaci obnovitelných zdrojů lze dále očekávat lepší a lepší hodnotu tohoto ukazatele.

Obrázek
Kia EV4
Kia EV4 hatchback - boční pohled ukazuje vysouvací kliky

Technologie pro moderní řidiče

Kia EV4 přináší řadu moderních technologií. Velkou novinkou je asistent s umělou inteligencí, který lze vyvolat buď tlačítkem na volantu, nebo hlasově povelm "Hey Kia" a dle všeho i "českou angličtinou". Jak dobře to funguje snad brzo vyzkoušíme. AI dokáže například vypnout ventilaci nebo ohřev sedadel a reagovat na přirozené pokyny řidiče.

Další novinkou je online navigace s integrací Google Places, která je v EV4 poprvé dostupná již z výroby po celou dobu vlastnictví vozu. Systém poskytuje aktuální informace o dostupnosti parkovacích míst, provozní době, cenách i uživatelských recenzích.

Pro firemní klientelu bude zajímavá funkce Digitální klíč 2.0, který umožňuje sdílení přístupu k vozu až s 15 uživateli prostřednictvím chytrých telefonů nebo hodinek. Ideální řešení pro sdílená firemní vozidla.

Bezpečnost doplňuje zajímavé řešení v podobě radarového senzoru zadních sedadel. Tento systém sleduje, zda ve vozidle nezůstal některý z pasažérů – například dítě nebo domácí mazlíček. Pokud senzor zachytí pohyb po zamčení vozu, pošle upozornění do mobilní aplikace Kia. Systém nelze deaktivovat, lze jej pouze odložit o 10 minut.

Obrázek
Kia EV4
Kia EV4

První dojmy z jízdy

Měl jsem možnost vůz otestovat na několika kilometrech středočeskými silnicemi a EV4 na mě zanechala celkově dobrý dojem. Hned při prvním blikání mě příjemně překvapila chytrá funkce – na displeji se zobrazil pohled z boční kamery, což je velmi praktické při odbočování, když potřebujete mít přehled o odstupu od ostatních vozidel.

Systém rekuperace lze poměrně solidně nastavovat a v maximálním režimu nabízí velmi silný brzdný účinek – srovnatelný například s MG ZS EV. EV4 zvládá i jízdu jedním pedálem, což oceníte zejména v městském provozu. Dynamika vozu je naprosto dostačující pro běžné použití. I přesto, že jde o předokolku, nepodařilo se mi protočit kola, takže ovladatelnost je na jedničku. Není to sice nejrychlejší vůz na silnici, ale zrychlení běžnému řidiči naprosto vyhovuje.

Ne všechno však bylo ideální. Na úzkých silničkách ve středních Čechách se se mnou vůz občas "pral" – asistent jízdních pruhů měl pocit, že jsem příliš blízko dělící čáry nebo krajnice, což je u nás bohužel častý jev kvůli úzkým komunikacím. Netuším, zda se tento systém dá v menu vypnout, ale v okolí Prahy by to bylo určitě příjemnější.

Pozitivní zpráva pro ty, kteří nesnášejí neustálé pípání: asistent kontroly rychlosti lze jednoduše vypnout dlouhým stiskem tlačítka na volantu – ale o tom snad podrobněji příště.

Co mě osobně zklamalo, je absence frunku. EV3 jej má, EV4 nikoliv – minimálně hatchback verze, kterou jsem testoval. Kufr vypadá, že by šel prohloubit vyjmutím podlážky, ale to jsem nezkoušel. Interiér na mě nepůsobil plastickým dojmem, na druhou stranu luxusem také nepřekypoval – je to prostě praktický vůz střední třídy.

Je třeba upozornit, že šlo o krátký test a neměl jsem možnost vyzkoušet všechny funkce vozu včetně AI asistenta nebo mobilní aplikace. Detailnější pohled na EV4 vám snad přineseme v následujících týdnech.

Udržitelnost v praxi

Kia EV4 také klade důraz na udržitelnost použitých materiálů. V interiéru i exteriéru najdeme celkem 10 různých typů recyklátů, což potvrzuje závazek značky k šetrnému přístupu k životnímu prostředí.

Cena a dostupnost

Kia EV4 vstupuje na český trh se startovní cenou 939 980 Kč. Podle produktového oddělení Kia se v České republice prodávají lépe varianty s větší baterií, což by mělo být u EV4 právě provedení Long Range s dojezdem přes 600 kilometrů.

Objednávky jsou již otevřené a první vozy by se k českým zákazníkům měly dostat v nejbližších týdnech. S ohledem na to, že jde o oblíbený C segment a vůz se vyrábí v sousedním Slovensku, lze očekávat poměrně krátké dodací lhůty.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektromobilita
  • Domácí

Mohlo by vás zajímat

Baterie

CATL a GAC podepsaly desetiletou smlouvu na výměnu baterií
Čínský gigant CATL uzavřel s automobilkou GAC desetiletou strategickou dohodu o rozvoji technologie výměny baterií. Spolupráce zahrnuje společnou výstavbu stanic a pronájem baterií v rámci ekosystému ...

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026
Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5, nazvanou Ultra. Tento model slibuje nejen sofistikovanější jízdní...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.