Leapmotor potvrzuje dominanci i v Evropě
Společnost Leapmotor si v září připsala další úspěšný měsíc, když dodala zákazníkům 66 657 vozů. Tímto výsledkem nejenže překonala svůj vlastní dosavadní rekord, ale zároveň se již sedmý měsíc v řadě udržela na pozici nejprodávanějšího čínského NEV startupu. Tento úspěch podtrhuje nedávné dosažení významného milníku – výroby jednoho milionu vozů. Leapmotoru trvalo pouhých 343 dní, než navýšil produkci z půl milionu na jeden milion vozů, což svědčí o jeho schopnosti efektivně škálovat výrobu. Značka nedávno oficiálně vstoupila i na český trh, kde využívá silného zázemí koncernu Stellantis, který v Leapmotoru drží podíl. Prodej a servis tak probíhá přes zavedenou síť, což zákazníkům poskytuje jistotu. V Česku Leapmotor aktuálně nabízí dva modely: malé městské auto T03 a prostorné rodinné D-SUV C10, které je dostupné v čistě elektrické variantě (BEV) i jako verze s prodlouženým dojezdem (REEV).

Xpeng roste, sází na nové modely
Na druhém místě se v září umístil Xpeng s 41 581 dodanými vozy. Pro Xpeng to představuje nejen nový prodejní rekord, ale také impozantní 95% meziroční nárůst. Za prvních devět měsíců roku 2025 dodala společnost celkem 313 196 vozidel, což je o 218 % více než ve stejném období loňského roku. Tahounem prodejů je zejména model Mona M03, kterého se v září prodalo přes 10 000 kusů. Podobně jako Leapmotor, i Xpeng již zahájil prodej v České republice. Tuzemským zákazníkům nabízí trojici modelů: střední SUV G6, které je přímým konkurentem Tesly Model Y, větší prémiové SUV G9 a elegantní sedan P7. Xpeng se profiluje jako technologicky vyspělá značka s pokročilými asistenčními systémy a inteligentním operačním systémem Xmart OS.

Li Auto čelí výzvám
Naopak Li Auto, které se dlouhodobě řadilo mezi špičku, v září reportovalo 33 951 prodaných vozů. Ačkoliv firma ve třetím čtvrtletí dodala celkem 93 211 vozidel a nedávno představila nové pětimístné SUV Li i6, zářijová čísla naznačují zpomalení. Některé analytické odhady dokonce předpovídaly pokračující meziroční pokles. Li Auto se tak nachází v situaci, kdy musí reagovat na zostřující se konkurenci a přizpůsobit svou strategii aktuálním trendům na trhu, kde stále větší roli hrají i cenově dostupnější modely a různé typy pohonu, včetně čistě elektrických vozů a plug-in hybridů.

Celkový pohled na čínský NEV trh
Čínský trh s NEV vozidly jako celek v září nadále rostl, i když mírnějším tempem než v předchozích obdobích. Maloobchodní prodeje NEV za prvních 27 dní v září dosáhly 1,039 milionu kusů, což představuje 9% meziroční nárůst. Podíl NEV na celkových prodejích osobních vozů v Číně se v tomto období pohyboval kolem 58,5 %. Tato čísla potvrzují, že přechod k elektrifikované dopravě v Číně pokračuje, ale trh se stává stále více konkurenčním a fragmentovaným. Úspěch jednotlivých značek tak bude stále více záviset na jejich schopnosti inovovat, efektivně řídit náklady a oslovit zákazníky správnou kombinací modelů, technologií a ceny.
Zdroj: carnewschina.com