Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Historický milník: Česko má 50 tisíc elektromobilů, ale Norsko nás demoluje

Ilustrační foto
Shrnutí: Česká republika překročila 3. září 2025 hranici 50 tisíc registrovaných bateriových elektromobilů. Od začátku roku 2025 vzrostl jejich počet o 37%, což představuje téměř 14 tisíc nových vozidel. Současně se rozšiřuje dobíjecí infrastruktura na více než 7 tisíc veřejně přístupných bodů.

50k

Elektromobilů v ČR k září 2025

37%

Nárůst od začátku roku 2025

7k

Veřejných dobíjecích bodů

Rekordní růst elektromobility v Česku pokračuje

Podle aktuálních dat z portálu cistadoprava.cz došlo od začátku roku 2025 k nárůstu počtu bateriových elektromobilů o téměř 14 tisíc vozidel, což představuje zvýšení o 37%. Pro srovnání – tento přírůstek odpovídá prakticky celému nárůstu za předchozí rok 2024.

Aktuální počet elektromobilů odpovídá předpokladům stanoveným v Národním akčním plánu čisté mobility (NAP ČM). Tento strategický dokument počítá s dosažením cca 250 tisíc elektromobilů do roku 2030 a jednoho milionu do roku 2035.

Zatímco dnes na jeden veřejný dobíjecí bod připadá přibližně sedm osobních bateriových elektromobilů, v horizontu deseti let by tento poměr měl podle NAP ČM vzrůst na zhruba šestnáct vozidel. To znamená nejen podstatné rozšíření vozidlového parku, ale i významné zvýšení vytíženosti veřejné dobíjecí infrastruktury.

— Jindřich Frič, ředitel Centra dopravního výzkumu

Prognóza: Dvojnásobek do dvou let?

Centrum dopravního výzkumu nově publikuje měsíční prognózy vývoje počtu bateriových elektromobilů na dvouleté období. Podle aktuální prognózy by se mohl počet elektromobilů kategorie M1 a N1 v České republice během následujících dvou let přiblížit k hranici 100 tisíc vozidel – tedy zhruba dvojnásobku současného stavu.

Na přesnost prognózy bude působit řada faktorů, zejména nastavení dotačních programů, vývoj cen nových a ojetých elektromobilů, rozšiřování dobíjecí infrastruktury a chování firemních flotil.

Nejoblíbenější značky na českém trhu

V českém vozidlovém parku jsou nejčastěji zastoupeny elektromobily značek Tesla (23,1% s 11 596 vozidly), Škoda (8 824 vozidel) a Volkswagen (5 216 vozidel). Na primárním trhu nových elektromobilů dominuje Škoda s 35% tržním podílem, zatímco na sekundárním trhu s dovezenými ojetými elektromobily vede Tesla s 32%.

České regiony a elektromobilita na podzim 2025

Z celkového počtu 6,77 milionu osobních automobilů v České republice tvoří elektromobily přibližně 0,74%. Podíl se však v jednotlivých regionech výrazně liší. Nejvyšší je v hlavním městě Praze s 1,49% (15 972 vozidel), následuje Středočeský kraj s 0,85% a Jihomoravský kraj s 0,74%.

2022

Překonání 10 tisíc elektromobilů
Český trh elektromobility začal výrazněji akcelerovat s rostoucí nabídkou modelů a podporou ze strany státu.

Březen 2025

40 tisíc elektromobilů
První jarní den byl překonán milník 40 tisíc registrovaných bateriových elektrických vozidel kategorie M1.

Září 2025

Hranice 50 tisíc
Během pěti měsíců a dvou týdnů přibylo dalších 10 tisíc elektromobilů, což ukazuje na zrychlující tempo přijímání této technologie.

2027

Očekávaný milník 100 tisíc
Podle prognóz by se český trh mohl přiblížit k hranici 100 tisíc elektromobilů, což by představovalo zdvojnásobení současného stavu.

Česko v evropském kontextu: Velký prostor pro růst

Zatímco Česká republika dosahuje významných milníků v absolutních číslech, v mezinárodním srovnání podílu elektromobilů na trhu nových vozů zaostáváme za evropskou špičkou. Podle nejnovějších dat dosahujeme přibližně 4,77% podílu elektromobilů na celkovém trhu.

🇳🇴 Norsko
96,89%

Světový lídr v elektromobilitě

🇭🇰 Hongkong
84,96%

Asijský průkopník

🇩🇰 Dánsko
68,99%

Severská úspěšná strategie

🇩🇪 Německo
19,00%

Automobilová velmoc

🇫🇷 Francie
14,96%

Postupná transformace

🇨🇿 Česko
4,77%

Rostoucí potenciál

🇯🇵 Japonsko
1,66%

Pro někoho možná ne zase tak překvapující

Norský fenomén: Cesta k téměř 100% elektromobilitě

Norsko dosáhlo v červnu 2025 rekordního 96,9% podílu elektromobilů na trhu nových vozů, což představuje nárůst oproti 89% podílu na konci roku 2024. Tato úspěšná transformace je výsledkem dlouhodobé strategie kombinující daňové zvýhodnění, investice do infrastruktury a postupné ukončování podpory spalovacích motorů.

Infrastruktura: Klíč k dalšímu růstu

V České republice je aktuálně provozováno 7 069 veřejných dobíjecích bodů. Z toho tvoří 69,6% běžné AC stanice, 19,9% výkonné DC stanice do 149 kW a 10,4% velmi výkonné ultrarychlé stanice nad 150 kW. Ve srovnání s EU průměrem máme menší podíl běžných stanic, ale více rychlých dobíjecích bodů orientovaných na zkrácení doby dobíjení.

Do konce roku 2025 má být v rámci Operačního programu Doprava vyhlášeno dalších pět výzev zaměřených na rozvoj dobíjecí infrastruktury s celkovou alokací přesahující 2 miliardy korun.

Budoucnost elektromobility v Česku

Národní akční plán čisté mobility stanovuje ambiciózní cíle pro následující desetiletí. Pro rok 2030 počítá s 20 800 dobíjecími body a 250 tisíci elektromobily. Do roku 2035 by měl počet elektromobilů vzrůst na jeden milion vozidel s podporou 63 810 dobíjecích bodů.

Výhled na podzim 2025: Podle aktuálních trendů by Česko mohlo do konce roku 2025 přiblížit hranici 55 tisíc elektromobilů, což by potvrdilo pokračující pozitivní trend v přijímání čisté mobility.

Zdroj: cistadoprava.cz, International Council on Clean Transportation

Štítky

  • EV novinky
  • Statistiky prodejů
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 5 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Mazda hlásí růst prodejů o 5,6 % navzdory poklesu výroby v červenci 2025

Japonská automobilka Mazda Motor Corporation zveřejnila smíšené výsledky za červenec 2025. Zatímco globální prodeje vzrostly o 5,6 %,... >>

Pochopte tarify: Jak se v roce 2025 vyznat v cenách za nabíjení a neplatit zbytečně navíc?

S koncem prázdnin a blížícím se podzimem 2025 se elektromobilisté v Česku stále častěji ptají: Kde je nabíjení nejlevnější a jak se... >>

Nio Firefly zahajuje dodávky v Evropě: Bezpečný a prémiový elektromobil

Čínský výrobce Nio spouští prodej svého prémiového malého elektromobilu Firefly v Evropě, konkrétně v Norsku a Nizozemsku od 14. srpna.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Törökbálint, HungaryTörökbálint, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Reiskirchen, GermanyReiskirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imperia, ItalyImperia, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Neuville-en-Ferrain, FranceNeuville-en-Ferrain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.