Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Kia spouští útok na levné elektromobily. Zbraň? Dvě novinky ze Slovenska a výroba přes 100 000 aut ročně

Kia EV4
Foto: Kia EV4
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Říjen, 2025
Korejská automobilka Kia potvrdila ambiciózní výrobní plány pro své nové městské elektromobily EV2 a EV4 – od roku 2027 chce vyrábět 100 000 kusů každého modelu ročně. S investicí 108 milionů eur do slovenského závodu v Žilině a cílovou cenou EV2 kolem 30 000 eur se Kia připravuje konkurovat evropským městským elektromobilům jako Renault 5 či Citroën ë-C3. Model EV4 je už nyní dostupný v České republice s dojezdem až 633 km a cenou pod milion korun, zatímco menší EV2 dorazí během první poloviny roku 2026.

Tato strategie představuje zásadní posun v přístupu Kie k evropskému trhu. Místo jednoho sporadického elektrického modelu tu a tam automobilka nyní staví na masové výrobě cenově dostupných elektromobilů přímo v Evropě. Žilinský závod se tak stává klíčovým pilířem elektrické budoucnosti značky – v roce 2027 by měla tvořit výroba EV2 a EV4 dohromady až 180 000 vozů ročně, tedy více než polovinu kapacity celého závodu.

Kia EV4: již v prodeji s rekordním dojezdem

Kia EV4 vstoupila na český trh v říjnu 2025 s cenovou nabídkou, která začíná na 939 980 Kč za základní hatchback Air s menší 58,3kWh baterií. To je skutečně pod hranicí milionu korun, jak automobilka slibovala. Ostatně nedávno jsme o tomto voze psali zde.

Takže jen ve zkratce. EV4 nabízí dvě varianty karoserie – kompaktnější pětidveřový hatchback o délce 4 430 mm a protáhlejší fastback sedan měřící 4 730 mm. Obě verze sdílejí stejný rozvor 2 820 mm, což zajišťuje výborný prostor pro cestující vzadu. Hatchback je navíc postavena níže a jezdí se dynamičtěji díky o 40 mm nižší karoserii a o 20 mm níže položenému těžišti oproti fastbacku.

Cenová nabídka v České republice zahrnuje tři výbavové stupně – Air (základní), Earth (střední) a GT-Line (nejvyšší). Zatímco základní Air startuje pod milionem korun, nejvyšší GT-Line s větší baterií stojí 1 289 980 Kč u hatchbacku a 1 329 980 Kč u fastbacku. GT-Line nabízí koženkové čalounění, prémiový Harman Kardon audiosystém, elektricky nastavitelná a ventilovaná přední sedadla nebo 12palcový head-up displej.

EV2: městský elektromobil za 25 000 eur míří v roce 2026

Menší sourozenec EV2 dorazí na trh v první polovině roku 2026 s jasně vymezeným cílem – stát se vstupním modelem do elektromobilové nabídky Kie a zároveň konkurovat evropským městským elektromobilům v cenové hladině kolem 25 000 eur (přibližně 600 000 korun).

Vývoj EV2 probíhal s jasným zaměřením na evropský trh. Koncept byl oficiálně představen 27. února 2025 na Kia EV Day ve španělské Tarragoně, kde CEO automobilky Ho Sung Song uvedl: „Kia Concept EV2 představuje odvážný krok vpřed pro budoucnost městské mobility... nabízí inovativní technologie a praktičnost přesahující jeho rozměry... činí elektromobily skutečně dostupnými pro všechny."

Rozměrově půjde o kompaktní crossover s délkou přibližně 3 800 až 4 000 mm, tedy zhruba o 300 mm kratší než EV3. To ho staví do blízkosti modelů jako Hyundai Inster (3 825 mm) a dělá z něj ideální nástroj pro městskou mobilitu s lehkým parkováním. Přesto bude rozvor 2 555-2 560 mm zajišťovat překvapivě štědrý vnitřní prostor.

Připravovaný model EV2 má ambice stát se klíčovým hráčem v segmentu dostupnějších elektromobilů a podle dostupných informací k tomu využije osvědčenou techniku v chytrém balení. Ačkoliv vůz bude s největší pravděpodobností postaven na moderní platformě E-GMP, podobně jako jeho větší sourozenci EV6 a EV9, očekává se použití 400V elektrické architektury namísto 800V systému. Podobně jako u EV3 či EV4. 

Očekává se, že DC nabíjení bude podporovat výkon pohybující se okolo 120 kW. Pro uživatele by to v praxi znamenalo velmi solidní čas nabíjení, kdy by se baterie mohla z 10 na 80 % své kapacity dobít přibližně za 20 až 30 minut, což je v této třídě vozů konkurenceschopná hodnota.

Dvě varianty baterie pro odlišné potřeby

Kia pravděpodobně nabídne zákazníkům dvě varianty baterií, čímž pokryje širší spektrum potřeb a rozpočtů:

  • Standardní verze s LFP baterií: Základní model by mohl být osazen baterií typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou odhadovanou mezi 42 a 49 kWh. Tato varianta cílí na co nejnižší cenu a nabídne dojezd okolo 300 km dle cyklu WLTP. Výhodou LFP článků jsou nižší výrobní náklady a delší životnost.
  • Verze s prodlouženým dojezdem a NMC baterií: Pro náročnější zákazníky bude zřejmě určena varianta s NMC baterií (nikl-mangan-kobalt) o kapacitě 58 až 62 kWh. Díky vyšší energetické hustotě těchto článků by se dojezd mohl přiblížit hranici 440 km, což z vozu činí univerzálnější dopravní prostředek i pro delší cesty.

Pohon a dynamika

O pohon se má starat jediný elektromotor umístěný vpředu, jehož výkon by se mohl pohybovat okolo 150 kW (cca 204 koní), podobně jako u EV3 a EV4. Tato výkonová jednotka by vozu měla udělit solidní dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h by se mohlo odehrát za přibližně 7,5 sekundy. Maximální rychlost bude pravděpodobně elektronicky omezena na hodnotu okolo 170 km/h v zájmu efektivity a bezpečnosti.

Důležitou součástí nabídky budou funkce V2L (Vehicle-to-Load) a V2G (Vehicle-to-Grid) s výkonem 3,6 kW, bezdrátové aktualizace softwaru (OTA) a aktivní aerodynamické klapky pro zlepšení efektivity.

Výrobní plány: 100 000 kusů jako cesta k ziskovosti

V říjnu 2025 CEO Ho Sung Song potvrdil v rozhovorech pro Automotive News Europe a další média ambiciózní výrobní cíle. „Průměrná roční výroba nadcházejícího EV2 by měla dosáhnout přibližně 100 000 jednotek v závodě Žilina na Slovensku v roce 2027," uvedl Song. Pro EV4 platí podobný cíl – do roku 2027 plánuje Kia vyrábět více než 80 000 hatchbacků ročně v Žilině, přičemž když se přičtou fastbacky vyráběné v Koreji, dosáhne celková globální výroba EV4 přibližně 100 000 jednotek.

Song vysvětlil strategickou logiku těchto čísel: „Naším konečným cílem je vyrábět 100 000 modelů EV2 a EV4 globálně každý rok, protože to je dostatečně vysoký objem pro dodavatele a také pro to, aby byly modely ziskové."

Tyto cíle představují výrazné navýšení oproti původním odhadům. Ještě v srpnu 2025 hovořil CEO Kia Europe Marc Hedrich o tom, že kombinovaná výroba EV2 a EV4 by mohla tvořit 10-20 % produkce Žiliny v roce 2026, tedy řádově 20 000-30 000 vozů EV4. Plány byly upraveny poté, co EV4 získala po srpnovém uvedení na trh lepší než očekávanou odezvu od médií a zákazníků.

Investice do závodu Žilina činí 108 milionů eur (přibližně 125 milionů dolarů) určených speciálně na výrobu EV2 a EV4. Závod má základní kapacitu 320 000 vozidel ročně, která je rozšiřitelná na 350 000 s přesčasovou výrobou. V roce 2027 by tedy EV2 a EV4 dohromady mohly tvořit více než polovinu celkové produkce.

Žilina se stala historicky prvním závodem Kie vyrábějícím elektromobily v Evropě. Výroba hatchbacku EV4 byla zahájena 20. srpna 2025, symbolicky pokřtěna legendárním českým hokejistou Jaromírem Jágrem. Tato událost nejen zvýšila zájem o model napříč Evropou, ale také podtrhla význam středoevropské výroby pro distribuci v regionu.

Závod zaměstnává 3 800 pracovníků a 530 robotů, od roku 2006 vyrobil více než 4 miliony vozidel a 5 milionů motorů. Produkty ze Žiliny směřují na 76 světových trhů a tvoří přibližně 50 % evropských prodejů Kie.

Ambiciózní plány s reálným potenciálem

Kia představila jasnou a konkrétní strategii pro roky 2025-2026, která nekončí prázdnými sliby. Investice 108 milionů eur, zahájení výroby EV4 v srpnu 2025, potvrzený výrobní cíl 100 000 kusů ročně pro každý model a schválené specifikace ukazují, že automobilka myslí elektrickou budoucnost vážně.

Model EV4 už dnes v České republice dokazuje, že Kia dokáže dodat konkurenceschopný elektromobil s dojezdem 633 km za cenu lehce nad milionem korun.

EV2 přichází v roce 2026 do bodu zlomu evropského automobilového průmyslu. Cenově dostupné městské elektromobily s dostatečným dojezdem a rychlým nabíjením se stávají standardem, ne výjimkou. Konkurence je silná – Renault 5 získal skvělé ohlasy, Citroën ë-C3 podřezává ceny, Mini nabízí prémiový zážitek. Kia musí najít vlastní cestu mezi hodnotou, technologií a designovou přitažlivostí.

Sedmiletá záruka, výroba v Evropě, ověřená platforma E-GMP a cílová cena 30 000 eur jsou silné trumfy. Pokud Kia dodrží slíbené parametry – dojezd 440 km u verze s NMC baterií, rychlé nabíjení kolem 120 kW, moderní infotainment a flexibilní interiér – má EV2 potenciál stát se jedním z pilířů evropského elektrického trhu druhé poloviny dekády.

Zdroj: Electrek, Kia Global Media Center, InsideEVs, TopElectricSUV

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektromobilita
  • Domácí
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma
Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300...

Elektrifikace - vodíkový pohon - e-paliva

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou
Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě elektrická vozidla jedinou efektivní cestou k dosažení klimatické neu...

Výroba aut

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektr...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla čelí propadu v Evropě: Prodeje ve Francii a Dánsku klesly o desítky procent

Listopadové statistiky registrací elektromobilů odhalily pro Teslu znepokojivý trend v Evropě. V klíčových trzích, jako je Francie a... >>

O elektromobily není zájem? Ano na Marsu, v Evropě však stoupá prodej o 34 %

Říjen 2025 přepsal pravidla evropského automobilového trhu. Škoda Elroq se stala nejprodávanějším elektromobilem kontinentu a poprvé v... >>

Tesla FSD v plném proudu: Španělsko otevírá dveře autonomní jízdě bez dohledu

Tesla Full Self-Driving (Supervised) se v Evropě rozjíždí naplno. Španělsko se stalo průkopníkem s programem ES-AV, který umožňuje... >>

GWM Ora 5: Nové elektro-SUV za 390 tisíc korun míří na čínský trh

Čínská značka Ora představila svůj první elektrický SUV model Ora 5 s cenou od 390 tisíc korun. Kompaktní elektromobil nabízí dojezd až... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Torrent Northbound, SpainTorrent, Spain
2 míst • 150 kW
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lagonegro, ItalyLagonegro, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.