Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Kia spouští útok na levné elektromobily. Zbraň? Dvě novinky ze Slovenska a výroba přes 100 000 aut ročně

Kia EV4
Foto: Kia EV4
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Říjen, 2025
Korejská automobilka Kia potvrdila ambiciózní výrobní plány pro své nové městské elektromobily EV2 a EV4 – od roku 2027 chce vyrábět 100 000 kusů každého modelu ročně. S investicí 108 milionů eur do slovenského závodu v Žilině a cílovou cenou EV2 kolem 30 000 eur se Kia připravuje konkurovat evropským městským elektromobilům jako Renault 5 či Citroën ë-C3. Model EV4 je už nyní dostupný v České republice s dojezdem až 633 km a cenou pod milion korun, zatímco menší EV2 dorazí během první poloviny roku 2026.

Tato strategie představuje zásadní posun v přístupu Kie k evropskému trhu. Místo jednoho sporadického elektrického modelu tu a tam automobilka nyní staví na masové výrobě cenově dostupných elektromobilů přímo v Evropě. Žilinský závod se tak stává klíčovým pilířem elektrické budoucnosti značky – v roce 2027 by měla tvořit výroba EV2 a EV4 dohromady až 180 000 vozů ročně, tedy více než polovinu kapacity celého závodu.

Kia EV4: již v prodeji s rekordním dojezdem

Kia EV4 vstoupila na český trh v říjnu 2025 s cenovou nabídkou, která začíná na 939 980 Kč za základní hatchback Air s menší 58,3kWh baterií. To je skutečně pod hranicí milionu korun, jak automobilka slibovala. Ostatně nedávno jsme o tomto voze psali zde.

Takže jen ve zkratce. EV4 nabízí dvě varianty karoserie – kompaktnější pětidveřový hatchback o délce 4 430 mm a protáhlejší fastback sedan měřící 4 730 mm. Obě verze sdílejí stejný rozvor 2 820 mm, což zajišťuje výborný prostor pro cestující vzadu. Hatchback je navíc postavena níže a jezdí se dynamičtěji díky o 40 mm nižší karoserii a o 20 mm níže položenému těžišti oproti fastbacku.

Cenová nabídka v České republice zahrnuje tři výbavové stupně – Air (základní), Earth (střední) a GT-Line (nejvyšší). Zatímco základní Air startuje pod milionem korun, nejvyšší GT-Line s větší baterií stojí 1 289 980 Kč u hatchbacku a 1 329 980 Kč u fastbacku. GT-Line nabízí koženkové čalounění, prémiový Harman Kardon audiosystém, elektricky nastavitelná a ventilovaná přední sedadla nebo 12palcový head-up displej.

EV2: městský elektromobil za 25 000 eur míří v roce 2026

Menší sourozenec EV2 dorazí na trh v první polovině roku 2026 s jasně vymezeným cílem – stát se vstupním modelem do elektromobilové nabídky Kie a zároveň konkurovat evropským městským elektromobilům v cenové hladině kolem 25 000 eur (přibližně 600 000 korun).

Vývoj EV2 probíhal s jasným zaměřením na evropský trh. Koncept byl oficiálně představen 27. února 2025 na Kia EV Day ve španělské Tarragoně, kde CEO automobilky Ho Sung Song uvedl: „Kia Concept EV2 představuje odvážný krok vpřed pro budoucnost městské mobility... nabízí inovativní technologie a praktičnost přesahující jeho rozměry... činí elektromobily skutečně dostupnými pro všechny."

Rozměrově půjde o kompaktní crossover s délkou přibližně 3 800 až 4 000 mm, tedy zhruba o 300 mm kratší než EV3. To ho staví do blízkosti modelů jako Hyundai Inster (3 825 mm) a dělá z něj ideální nástroj pro městskou mobilitu s lehkým parkováním. Přesto bude rozvor 2 555-2 560 mm zajišťovat překvapivě štědrý vnitřní prostor.

Připravovaný model EV2 má ambice stát se klíčovým hráčem v segmentu dostupnějších elektromobilů a podle dostupných informací k tomu využije osvědčenou techniku v chytrém balení. Ačkoliv vůz bude s největší pravděpodobností postaven na moderní platformě E-GMP, podobně jako jeho větší sourozenci EV6 a EV9, očekává se použití 400V elektrické architektury namísto 800V systému. Podobně jako u EV3 či EV4. 

Očekává se, že DC nabíjení bude podporovat výkon pohybující se okolo 120 kW. Pro uživatele by to v praxi znamenalo velmi solidní čas nabíjení, kdy by se baterie mohla z 10 na 80 % své kapacity dobít přibližně za 20 až 30 minut, což je v této třídě vozů konkurenceschopná hodnota.

Dvě varianty baterie pro odlišné potřeby

Kia pravděpodobně nabídne zákazníkům dvě varianty baterií, čímž pokryje širší spektrum potřeb a rozpočtů:

  • Standardní verze s LFP baterií: Základní model by mohl být osazen baterií typu LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou odhadovanou mezi 42 a 49 kWh. Tato varianta cílí na co nejnižší cenu a nabídne dojezd okolo 300 km dle cyklu WLTP. Výhodou LFP článků jsou nižší výrobní náklady a delší životnost.
  • Verze s prodlouženým dojezdem a NMC baterií: Pro náročnější zákazníky bude zřejmě určena varianta s NMC baterií (nikl-mangan-kobalt) o kapacitě 58 až 62 kWh. Díky vyšší energetické hustotě těchto článků by se dojezd mohl přiblížit hranici 440 km, což z vozu činí univerzálnější dopravní prostředek i pro delší cesty.

Pohon a dynamika

O pohon se má starat jediný elektromotor umístěný vpředu, jehož výkon by se mohl pohybovat okolo 150 kW (cca 204 koní), podobně jako u EV3 a EV4. Tato výkonová jednotka by vozu měla udělit solidní dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/h by se mohlo odehrát za přibližně 7,5 sekundy. Maximální rychlost bude pravděpodobně elektronicky omezena na hodnotu okolo 170 km/h v zájmu efektivity a bezpečnosti.

Důležitou součástí nabídky budou funkce V2L (Vehicle-to-Load) a V2G (Vehicle-to-Grid) s výkonem 3,6 kW, bezdrátové aktualizace softwaru (OTA) a aktivní aerodynamické klapky pro zlepšení efektivity.

Výrobní plány: 100 000 kusů jako cesta k ziskovosti

V říjnu 2025 CEO Ho Sung Song potvrdil v rozhovorech pro Automotive News Europe a další média ambiciózní výrobní cíle. „Průměrná roční výroba nadcházejícího EV2 by měla dosáhnout přibližně 100 000 jednotek v závodě Žilina na Slovensku v roce 2027," uvedl Song. Pro EV4 platí podobný cíl – do roku 2027 plánuje Kia vyrábět více než 80 000 hatchbacků ročně v Žilině, přičemž když se přičtou fastbacky vyráběné v Koreji, dosáhne celková globální výroba EV4 přibližně 100 000 jednotek.

Song vysvětlil strategickou logiku těchto čísel: „Naším konečným cílem je vyrábět 100 000 modelů EV2 a EV4 globálně každý rok, protože to je dostatečně vysoký objem pro dodavatele a také pro to, aby byly modely ziskové."

Tyto cíle představují výrazné navýšení oproti původním odhadům. Ještě v srpnu 2025 hovořil CEO Kia Europe Marc Hedrich o tom, že kombinovaná výroba EV2 a EV4 by mohla tvořit 10-20 % produkce Žiliny v roce 2026, tedy řádově 20 000-30 000 vozů EV4. Plány byly upraveny poté, co EV4 získala po srpnovém uvedení na trh lepší než očekávanou odezvu od médií a zákazníků.

Investice do závodu Žilina činí 108 milionů eur (přibližně 125 milionů dolarů) určených speciálně na výrobu EV2 a EV4. Závod má základní kapacitu 320 000 vozidel ročně, která je rozšiřitelná na 350 000 s přesčasovou výrobou. V roce 2027 by tedy EV2 a EV4 dohromady mohly tvořit více než polovinu celkové produkce.

Žilina se stala historicky prvním závodem Kie vyrábějícím elektromobily v Evropě. Výroba hatchbacku EV4 byla zahájena 20. srpna 2025, symbolicky pokřtěna legendárním českým hokejistou Jaromírem Jágrem. Tato událost nejen zvýšila zájem o model napříč Evropou, ale také podtrhla význam středoevropské výroby pro distribuci v regionu.

Závod zaměstnává 3 800 pracovníků a 530 robotů, od roku 2006 vyrobil více než 4 miliony vozidel a 5 milionů motorů. Produkty ze Žiliny směřují na 76 světových trhů a tvoří přibližně 50 % evropských prodejů Kie.

Ambiciózní plány s reálným potenciálem

Kia představila jasnou a konkrétní strategii pro roky 2025-2026, která nekončí prázdnými sliby. Investice 108 milionů eur, zahájení výroby EV4 v srpnu 2025, potvrzený výrobní cíl 100 000 kusů ročně pro každý model a schválené specifikace ukazují, že automobilka myslí elektrickou budoucnost vážně.

Model EV4 už dnes v České republice dokazuje, že Kia dokáže dodat konkurenceschopný elektromobil s dojezdem 633 km za cenu lehce nad milionem korun.

EV2 přichází v roce 2026 do bodu zlomu evropského automobilového průmyslu. Cenově dostupné městské elektromobily s dostatečným dojezdem a rychlým nabíjením se stávají standardem, ne výjimkou. Konkurence je silná – Renault 5 získal skvělé ohlasy, Citroën ë-C3 podřezává ceny, Mini nabízí prémiový zážitek. Kia musí najít vlastní cestu mezi hodnotou, technologií a designovou přitažlivostí.

Sedmiletá záruka, výroba v Evropě, ověřená platforma E-GMP a cílová cena 30 000 eur jsou silné trumfy. Pokud Kia dodrží slíbené parametry – dojezd 440 km u verze s NMC baterií, rychlé nabíjení kolem 120 kW, moderní infotainment a flexibilní interiér – má EV2 potenciál stát se jedním z pilířů evropského elektrického trhu druhé poloviny dekády.

Zdroj: Electrek, Kia Global Media Center, InsideEVs, TopElectricSUV

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektromobilita
  • Domácí
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?
Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný dojezd jim běžně překračuje 340 kilometrů. Přesto existuje jedna věc, která ...

Ilustrační foto

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?
Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející jsou zprávy od gigantů jako Volkswagen, kteří omezují výrobu a st...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč
Dlouho to vypadalo jako sen, teď je to realita. Plnohodnotný elektrický hatchback za cenu pod 600 tisíc korun vstupuje na český trh. MG masivním cenovým zvýhodněním 190 000 Kč posílá model MG4 na 589 ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

Je to zpráva, která otřásá autoprůmyslem. Carlos Tavares, donedávna nejmocnější muž Stellantis, byl loni odvolán. Nyní ve své knize... >>

Češi kupují elektromobily o 41 % rychleji než loni. A ve Francii se právě stalo něco historického

Zatímco český trh s elektromobily exploduje tempem, které překvapilo i některé analytiky, Francie právě překročila hranici, o které se... >>

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?

Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející... >>

Klíčový den pro Volkswagen. QuantumScape odeslal dlouho očekávané „zázračné“ baterie

Americký partner Volkswagenu, společnost QuantumScape, hlásí splnění zásadního cíle pro rok 2025. Odeslal první B1 vzorky svých... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Paderborn, GermanyPaderborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaunas, LithuaniaBiruliškės, Lithuania
8 míst • 250 kW
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barcelona, Spain - L'Illa DiagonalBarcelona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Hengersberg, GermanyHengersberg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.