Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

Tesla
Foto: Tesla
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Listopad, 2025
Dlouholetá strategie uzavřeného ekosystému Tesly se dnes, zásadně mění. Americká automobilka v tichosti aktualizovala svou mobilní aplikaci a umožnila přidání nabíjecích karet a účtů třetích stran (MSP). Zjišťovali jsme, které karty fungují a proč je to pro Evropu i Česko klíčový moment, na který čekali především správci firemních flotil.

Pokud jste doposud chtěli nabíjet na síti Tesla Supercharger, měli jste v podstatě jedinou možnost: mít v aplikaci uloženou svou soukromou nebo firemní platební kartu (kreditní či debetní). Přímá fakturace přes roamingové partnery, na kterou jsou řidiči zvyklí u sítí jako Ionity nebo Fastned, byla u Tesly dlouho tabu. To se však dnešním dnem mění.

Podle informací, které jako první přinesl server Electrive, a které jsme ověřili přímo v české verzi aplikace Tesla, začala automobilka v Evropě akceptovat vybrané poskytovatele služeb e-mobility (EMP).

Konec "šuplíkových" účtenek

Pro běžného uživatele se nemusí jednat o zásadní novinku, ale pro firemní zákazníky jde o „game-changer“. Správci flotil se doposud vyhýbali posílání zaměstnanců na Superchargery právě proto, že účtování probíhalo napřímo z karty řidiče, což generovalo stovky drobných účtenek a komplikovalo odpočty DPH.

Zavedením podpory pro karty jako DKV Mobility nebo UTA eCharge Tesla otevírá své brány tisícům služebních vozů, které mají nabíjení centralizované pod jednou fakturou. Tímto krokem Tesla de facto srovnává krok s konkurencí a odstraňuje jednu z posledních bariér pro masové nasazení ve firemních flotilách.

Co vidíme v aplikaci: Směsice gigantů a neznámých hráčů

Prozkoumali jsme aktuální nabídku v menu Peněženka -> Přidat způsob platby -> Nabíjecí karta. Seznam podporovaných poskytovatelů je pestrý, nicméně pro českého uživatele může působit zpočátku cizokrajně. Jak ukazuje náš aktuální snímek z aplikace, chybí zde zatím lokální lídři jako ČEZ, PRE či E.ON (pokud nejsou skryti pod mezinárodními roamingovými dohodami, což aplikace explicitně neuvádí).

Které služby tedy Tesla aktuálně podporuje?

  • DKV Mobility a UTA eCharge: Dva nejdůležitější hráči pro logistiku a firemní flotily v Evropě. Tyto karty má v peněžence mnoho českých řidičů služebních vozů.
  • Chargemap: Populární francouzská platforma, kterou využívají cestovatelé pro její široké pokrytí napříč Evropou.
  • Polestar Charge: Specifická služba pro majitele vozů Polestar.
  • WEX: Globální gigant v oblasti firemních plateb.
  • Další služby: Joulz, team Mobility Card, Mobilitics, Elton (Norsko), Elbilappen.

Je zřejmé, že Tesla cílí primárně na trhy západní a severní Evropy, kde jsou služby jako Elton nebo Joulz etablované. Nicméně přítomnost DKV a UTA je jasným signálem, že cílem je B2B sektor napříč celým kontinentem.

Obrázek
Nabíjecí karty v aplikaci Tesla
Aktuální seznam podporovaných nabíjecích karet

Proč to Tesla dělá?

Odpověď je pragmatická: vytížení sítě. Síť Superchargerů je jednou z nejhustších a nejspolehlivějších na světě. Tesla si je vědoma, že pokud chce udržet profitabilitu svých nabíječek i po otevření sítě pro vozy jiných značek (tzv. Non-Tesla Supercharging), musí nabídnout platební metody, které preferují velké korporace.

Zatímco dříve Tesla diktovala podmínky, trh v roce 2025 je mnohem dospělejší. Firmy nechtějí řešit složité proplácení výdajů zaměstnancům. Chtějí jednu fakturu na konci měsíce od svého poskytovatele palivových/dobíjecích karet. Tesla tímto krokem fakticky říká: „Chceme vaše firemní peníze a uděláme to pro vás tak jednoduché, jak jste zvyklí u čerpacích stanic.“

Jak novinku aktivovat?

Funkce je dostupná v nejnovější verzi aplikace Tesla pro iOS i Android. Postup je následující:

  1. Otevřete aplikaci Tesla.
  2. Přejděte do nabídky v pravém horním rohu.
  3. Zvolte sekci Nabíjení.
  4. Klikněte na Správa plateb a vyberte Platba a následně Přidat nabíjecí kartu.
  5. Ze seznamu vyberte svého poskytovatele a postupujte podle pokynů k propojení účtu.

Je důležité poznamenat, že ceny za nabíjení se mohou lišit v závislosti na podmínkách vašeho poskytovatele karty (MSP), stejně jako je tomu u jiných veřejných nabíječek. Doporučujeme si před nabíjením ověřit tarif přímo v aplikaci vaší karty.

Zda se dočkáme v seznamu i ryze českých řešení jako je Powerpass (Škoda Auto) nebo čipů od ČEZu napřímo, zůstává zatím otázkou budoucích jednání.

Štítky

  • EV novinky
  • Domácí
  • Tesla
  • Elektromobilita
  • nabíjení

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil a čistá energie

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku
Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem produkovat až 10 milionů kusů ročně. Paradoxně, v tentýž den společ...

Tesla

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce
Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění. Místo za mřížemi by odsouzení dostali robotického "průvodce"...

Statistiky elektromobilů

Li Auto propustilo desítky zaměstnanců kvůli svolání 10 tisíc vozů
Čínský výrobce elektromobilů Li Auto propustil 14 zaměstnanců po nákladném svolání poloviny všech prodaných vozů Li Mega. Důvodem byl požár vozu způsobený únikem chladicí kapaliny, který může společno...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV

Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zella-Mehlis, GermanyZella-Mehlis, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.