Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Není nebe bez mráčků. Hrozba náhlé ztráty výkonu straší 13 000 majitelů Tesel

Tesla Model 3 | ilustrační foto
Foto: Tesla Model 3 | ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 23 Říjen, 2025
Americká automobilka Tesla oznámila svolávací akci v Číně, která se dotkne téměř 13 000 starších importovaných vozů. Důvodem je softwarová chyba v systému řízení baterie (BMS), která může v krajním případě vést až k náhlé ztrátě výkonu během jízdy. Oprava proběhne pro Teslu typicky – vzdálenou aktualizací.

Ikonický výrobce elektromobilů, společnost Tesla, čelí další technické výzvě. Čínský Státní úřad pro regulaci trhu (SAMR) oznámil, že automobilka svolává 12 997 vozidel dovezených do země. Nejedná se o vozy vyrobené v místní Gigafactory Šanghaj, ale o starší importované kusy.

Svolávací akce se konkrétně týká modelů Model S, Model X a Model 3, které byly vyrobeny v širokém časovém rozmezí – mezi zářím 2014 a prosincem 2022. Jde tedy o vozidla pokrývající téměř osmileté produkční období.

Obrázek
Tesla Model S | zdroj: tesla.com
Nová Tesla Model S

Problém je v softwaru, hrozí ztráta výkonu

Jádrem problému není fyzická závada na hardwaru baterií, ale chyba v softwaru systému řízení baterie (BMS). Podle čínského regulátora SAMR může tato softwarová závada vést k nesprávným výpočtům stavu baterie.

V praxi to pro řidiče může znamenat dvě nepříjemné situace. Buď palubní systém zobrazí nesprávný, typicky nižší nebo nulový, stav nabití, přestože v baterii zbývá energie. V horším, a především nebezpečnějším scénáři, může dojít k náhlé a neočekávané ztrátě výkonu během jízdy. Taková situace samozřejmě představuje vážné bezpečnostní riziko a zvyšuje pravděpodobnost dopravní nehody.

Oprava proběhne na dálku

Pro majitele dotčených vozů naštěstí situace nebude znamenat nutnost navštívit servisní středisko. Tesla, jak je jejím zvykem, využije své silné stránky v oblasti konektivity a problém vyřeší pomocí vzdálené aktualizace softwaru (OTA – Over-the-Air). Toto je obrovská přednost moderních elektromobilů -  v "běžném světě" totiž i s tímto by majítelé vozů museli do servisu.

Automobilka již zahájila distribuci softwarové záplaty, která chybu v BMS opravuje. Majitelé vozidel budou vyzváni k instalaci aktualizace přímo na centrálním displeji svého vozu. Tesla v prohlášení uvedla, že vozidla, která již mají nainstalovanou verzi softwaru 2024.38.4 nebo novější, jsou již v bezpečí a chyba je u nich opravena.

Ačkoliv jsou svolávací akce řešené formou OTA pro zákazníky Tesly výrazně pohodlnější než klasické návštěvy servisů, tento případ znovu ukazuje, jak zásadní je správná funkce softwaru pro bezpečný provoz moderních vozidel. Jakýkoliv problém, který může vést ke ztrátě výkonu za jízdy, je regulátory po celém světě brán velmi vážně.

Zdroj: azexpress.net, Reuters

Štítky

  • Tesla
  • EV novinky
  • Zahraničí
  • Elektromobilita
  • Baterie

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor B03X | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor odtajnil plány na rok 2026: Do Česka míří dostupné SUV B03X i „lék“ na úzkost z dojezdu
Pokud jste čekali na elektromobil, který nabídne prémiové technologie za rozumnou cenu, zpozorněte. Čínský Leapmotor, těžící ze zázemí koncernu Stellantis, chystá na českém trhu modelovou smršť. Kromě...

Ilustrační foto

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %
Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý měsíc v řadě meziroční pokles dodávek, konkurenční Nio si připsalo silný růst 76,3 %. Klíčem k ob...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"
Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během posledního roku sedmkrát cestoval do Číny testovat konkurenci – a to, c...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi... >>

Může nový patent Tesly výrazně zlevnit elektromobily?

Nový patent Tesly publikovaný 27. listopadu popisuje technologii, která by mohla snížit cenu baterií až o polovinu. Konec obřích továrních... >>

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci

Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Füssen, GermanyFüssen, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Porto Sant'Elpidio, ItalyPorto Sant'Elpidio, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gensingen, GermanyGensingen, Germany
22 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vila-seca, SpainVila-seca, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.