Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen rozšiřuje legendární řadu GTI o elektrické modely

EV novinky

Elektrická GTIska: Tradice v novém kabátě

Volkswagen potvrzuje, že GTI označení zůstane výsadou především předokolních vozů, což přináší technologickou výzvu. Při vysokém výkonu hrozí tzv. torque steer – nežádoucí směrové vibrace řízení způsobené přenosem krouticího momentu. Řešením je sofistikovaný elektronický diferenciál a optimalizované zavěšení.

Modulární platformy jako klíč k úspěchu

Současné elektrické modely ID stojí na platformě MEB určené pro zadokolní pohony. Od roku 2029 je plánován přechod na univerzální SSP architekturu, která kombinuje výhody předního i zadního pohonu. Tato modularita umožní vytvořit různé verze GTI modelů, včetně možného rozšíření na nehatchbackové karoserie.

Technologie vs. řidičský zážitek

Testovací jezdci popisují prototypy jako "skutečné gokarty", což naznačuje důraz na nízké těžiště a přesné řízení. Pro srovnání – elektrický Mini Cooper s 180 k dokazuje, že výkon není jediným měřítkem zábavy za volantem. Nová Alpina A290 s 220 k tuto filozofii dále rozvíjí.

Bateriová revoluce na obzoru

Společnost PowerCo, dceřiný podnik Volkswagenu, spolupracuje s QuantumScape na solid-state bateriích s vyšší hustotou energie. Pilotní výroba těchto článků startuje v roce 2027, což koresponduje s plánovaným uvedením GTI modelů. Technologie slibuje kratší dobíjení a delší životnost baterií.

Budoucnost GTI v elektrické éře

Vůbec první elektrické GTI bychom mohli vidět již v roce 2026, kdy Volkswagen oslaví 50 let od uvedení původního Golfu GTI. ID.2 GTI má nabídnout sportovní vlastnosti v kompaktním formátu, zatímco elektrický Golf GTI by měl převzít štafetu současného ID.3 po jeho faceliftu. Výzvou zůstává adaptace těchto modelů pro globální trhy, kde hrají klíčovou roli parametry dojezdu.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana, dne 21 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Mercedes-Benz CLA EV: Technologický skok, který předbíhá českou infrastrukturu

Nový elektromobil Mercedes-Benz CLA EV přináší revoluční 800V architekturu, která však naráží na limity americké dobíjecí... >>

Elektroauto nenastartovalo? Tohle je nejčastější příčina – a snadné řešení

Ráno spěcháte do práce, ale vaše elektroauto zůstává potichu. Ani světla, ani obrazovka, ani zvuk. Přitom baterie byla večer nabitá. Co... >>

Recenze: Renault Scenic E-Tech a naše první zkušenost s tímto rodinným elektromobilem

Renault Scenic E-Tech je elektromobil, který míří přímo na rodiny. V naší recenzi přinášíme první dojmy z testovací jízdy, hodnocení... >>

Geely vstupuje na polský trh: nabídne elektromobil EX5 a plug-in hybridní SUV

Čínská automobilka Geely vstupuje na polský trh s elektromobily a plug-in hybridy. Ve spolupráci s mezinárodním distributorem Jameel Motors... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.