Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ
Foto: XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 21 Listopad, 2025
Čínská automobilka Xpeng oznámila významný milník ve své jedenáctileté historii – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Oznámení přišlo 21. listopadu 2025 v rámci zahájení autosalonu v Guangzhou, kde generální ředitel He Xiaopeng potvrdil, že dosažení druhé poloviny milionu trvalo firmě pouhých 14 měsíců. Pro srovnání, cesta od prvního vozu k půl milionu vyrobených aut zabrala 82 měsíců.

Rychlý růst po letech budování

Xpeng, který na trh vstoupil v roce 2014, uvedl svůj první sériový model až v prosinci 2018. Tehdy na trh přivedl elektrické SUV G3. Od této chvíle firma systematicky rozšiřovala portfolio a investovala do technologického vývoje. Současná dynamika výroby ukazuje, že se čínské firmě podařilo výrazně urychlit tempo růstu – zatímco prvních 500 000 aut trvalo téměř sedm let, druhá polovina milionového milníku byla hotová za necelé čtrnáct měsíců.

Podle údajů zveřejněných CnEVPost dosáhly kumulativní dodávky Xpengu ke konci října 945 588 vozidel. Miliontý vůz by tedy měl být zákazníkům dodán během několika následujících dnů, s ohledem na logistické procesy.

Rekordní prodeje v roce 2025

Letošní rok se pro Xpeng vyvíjí mimořádně úspěšně. V říjnu automobilka dodala 42 013 vozidel, což představuje 75,66 % růst oproti stejnému období loňského roku a zároveň čtvrtý měsíc rekordních prodejů v řadě. Za prvních deset měsíců roku 2025 Xpeng dodal celkem 355 209 vozidel, což znamená meziroční nárůst o 190 procent.

Tento dynamický růst provází i další významné kroky. Firma nedávno představila rozšířenou verzi svého velkého MPV X9 s prodlužovačem dojezdu, který startuje na ceně 309 800 jüanů (zhruba 1,08 milionu korun). Tímto krokem Xpeng vstupuje na trh vozů s extended-range pohonem, což mu umožňuje oslovit širší spektrum zákazníků.

Finanční stabilizace na obzoru

Důležitým signálem pro investory i zákazníky je zlepšující se finanční situace společnosti. Management během konferenčního hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí oznámil, že firma plánuje dosáhnout bodu zvratu ve čtvrtém čtvrtletí 2025. Ve třetím čtvrtletí Xpeng vykázal čistou ztrátu 380 milionů jüanů, což je nejnižší hodnota od třetího čtvrtletí roku 2020.

Evropská expanze a výroba v Rakousku

Pro evropské zákazníky je klíčovou zprávou zahájení lokální výroby. V září 2025 Xpeng spustil výrobu modelů G6 a G9 v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu. Toto rozhodnutí pomáhá firmě obejít vysoká dovozní cla Evropské unie na čínské elektromobily a zároveň snižuje dobu dodání vozů evropským zákazníkům.

Závod v Grazu, který má za sebou dlouhou historii spolupráce s předními automobilkami jako Mercedes-Benz, BMW nebo Jaguar Land Rover, představuje pro Xpeng první evropskou výrobní linku. Firma plánuje postupně rozšířit výrobu i na další modely.

V první polovině roku 2025 bylo v Evropě registrováno přes 8 000 vozů Xpeng, přičemž model G6 tvořil 67 procent všech evropských prodejů značky. Tento středně velký elektromobil s 800voltovou architekturou a možností rychlého nabíjení výkonem až 280 kW se stal základním kamenem evropské strategie firmy.

Tři modely pro český trh

Na českém trhu Xpeng nabízí trojici elektrických modelů. Všechny vozy získaly maximální hodnocení pět hvězd v nárazových testech Euro NCAP, což podtrhuje důraz značky na bezpečnost.

Xpeng G6 je středně velké crossover SUV s 800voltovou architekturou umožňující nabíjení výkonem až 300 kW. Model nabízí dojezd až 550 kilometrů podle WLTP. V České republice je dostupný od 1 119 900 korun a vyrábí se v Rakousku.

Xpeng G9 je vlajková loď značky – velké prémiové SUV s vzduchovým odpružením od German Vibra Acoustic. Také využívá 800voltovou architekturu s nabíjecím výkonem až 300 kW. Verze s dlouhým dojezdem zvládne na jedno nabití až 570 kilometrů. Základní cena v ČR činí 1 499 900 korun. I tento model se vyrábí v rakouském Grazu.

Xpeng P7 je sportovní liftback s dojezdem až 576 kilometrů. Nejvýkonnější verze zrychlí z nuly na sto za 4,1 sekundy. Baterie s kapacitou 82,7 kWh podporuje nabíjení výkonem až 175 kW. Model je v ČR k dispozici od 1 229 900 korun a na rozdíl od SUV se zatím vyrábí v Číně.

Technologie a spolupráce s Volkswagenem

Xpeng se prezentuje jako technologicky zaměřená firma. Vyvíjí vlastní systém autonomního řízení Xpilot, který využívá data z pěti radarů, dvanácti ultrazvukových senzorů a dvanácti kamer. Firma také provozuje vývojová centra v Číně, USA a Evropě, kde v září otevřela nové centrum v Mnichově.

Strategickým partnerem Xpengu je německý Volkswagen, který vlastní pětiprocentní podíl ve firmě. Obě společnosti spolupracují na vývoji elektrických vozidel pro čínský trh a budují společnou síť rychlonabíjecích stanic v Číně.

Budoucí plány

Xpeng má ambiciózní plány pro nadcházející roky. Firma oznámila záměr rozšířit působnost na více než 60 globálních trhů do konce roku 2025 s dlouhodobým cílem prodávat polovinu vozů mimo Čínu. V Evropě plánuje postupné rozšiřování modelové řady, přičemž v první polovině roku 2026 by měl dorazit aktualizovaný sedan P7+.

Dosažení milionového milníku výroby je pro jedenáctiletou společnost důležitým potvrzením životaschopnosti jejího obchodního modelu. Zda se Xpengu podaří udržet současné tempo růstu a prosadit se na konkurenčních evropských trzích, ukážou následující měsíce.

Štítky

  • EV novinky
  • Xpeng
  • Elektromobilita
  • Domácí
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Baterie

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost
Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s energetickou hustotou 270 Wh/kg slibuje výrazně delší dojezd a zásadní zvý...

Xpeng G6

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující 380 milionů RMB (přibližně 1,2 miliardy Kč). Společnost se tak výrazně...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů

První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vestec, Czech RepublicVestec U Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bautzen, GermanyBautzen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Moncalieri, Italy - Corso SavonaMoncalieri, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zagreb, CroatiaZagreb, Croatia
6 míst • 110 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.