Trh s bateriovými vozy (BEV) zažívá ochlazení poptávky a výrobci musí reagovat. Pryč jsou doby, kdy se na nový elektromobil čekalo déle než rok a prodával se prakticky bez slev. Nyní, zejména s příchodem cenově agresivní čínské konkurence, začíná boj o zákazníka, který je pro kupující velmi dobrou zprávou.
MG4 Electric: Šokující sleva 190 000 Kč
Jak jsme již na EV Magazínu informovali, značka MG přistoupila k velmi razantnímu kroku. U svého klíčového modelu MG4 Electric nasadila plošné cenové zvýhodnění 190 000 Kč. Tato akce platí pro skladové vozy od 7. listopadu 2025 až do vyprodání zásob.
Nejatraktivnější je díky tomu základní verze:
- Model: MG4 Electric, výbava Emotion
- Akční cena: 589 900 Kč
- Původní cena: 779 900 Kč
- Baterie: 49 kWh
- Dojezd (WLTP): 350 km
Dostat se s plnohodnotným elektromobilem nižší střední třídy pod hranici 600 tisíc korun je krok, který výrazně mění pravidla hry. Navíc MG stále nabízí svou nadstandardní tovární záruku na 7 let nebo 150 000 km, která se vztahuje na celé vozidlo včetně baterie.
Sleva se týká i vyšších verzí. Například varianta Elegance se 64 kWh baterií a dojezdem 450 km (WLTP) nyní startuje na 694 900 Kč.
Leapmotor B10: Nové SUV pod 700 tisíc
Jen o měsíc dříve vstoupila na český trh oficiálně značka Leapmotor a její první model, elektrické SUV B10, rovněž nemíří vysoko s cenou. Ceník platný od 1. října 2025 ukazuje speciální "limitovanou nabídku na skladové vozy".
Základní provedení tohoto prostorného SUV, které je délkou 4,5 metru srovnatelné například se Škodou Enyaq, startuje na částce, která je v dané třídě bezprecedentní:
- Model: Leapmotor B10, výbava LIFE BATTERIE PRO
- Akční cena: 690 000 Kč
- Původní cena: 790 000 Kč
- Baterie: 56,2 kWh
- Dojezd (WLTP): 361 km
Leapmotor B10 tak nabízí výrazně větší vůz než MG4 za cenu jen o 100 tisíc vyšší. Zajímavostí je i záruční politika, která se liší od MG: 5 let (nebo 150 000 km) na vůz a 8 let (nebo 150 000 km) na baterii. I vyšší verze s větší 67,1 kWh baterií a dojezdem 434 km (WLTP) se v rámci akce vejde do 720 000 Kč.
Jak reaguje konkurence?
Agresivní cenotvorba nových značek staví zavedené hráče do obtížné pozice. Ceny evropských, korejských nebo amerických elektromobilů se stále pohybují o statisíce výše.
Výjimkou, která možná celý souboj odstartovala, je Tesla Model Y. Nejprodávanější elektromobil v Evropě v průběhu roku také zlevňoval a jeho základní verze "Standard" se nyní v Česku nabízí těsně pod psychologickou hranicí jednoho milionu korun. Nabízí se tak otázka, zda masivní slevy MG a Leapmotoru nejsou přímou reakcí právě na tento krok lídra trhu, který se snaží obsadit i cenově dostupnější segment.
Ostatní zavedené značky jsou pod větším tlakem. Například domácí Škoda Enyaq se po nedávné modernizaci drží výrazně nad milionem, ačkoli dealeři mohou nabízet individuální pobídky. Také značky jako Hyundai nebo Kia nabízejí spíše bonusy v řádu desetitisíců nebo zvýhodněné balíčky výbavy, nikoli takto plošné a hluboké slevy.
Závěr: Skvělá doba pro kupující
Pro zákazníka, který uvažuje o pořízení elektromobilu, nastává velmi zajímavá doba. Cenová "válka", kterou evidentně odstartovaly nové čínské značky a Tesla, tlačí ceny dolů v celém segmentu. Nabídky jako MG4 za 590 tisíc nebo plnohodnotné SUV B10 za 690 tisíc byly ještě před rokem naprosto nemyslitelné.
Otázkou zůstává, jak dlouho tyto "limitované nabídky" vydrží a jak na ně zareaguje zavedená konkurence. Jedno je jisté: éra drahých elektromobilů dostupných jen pro nadšence pomalu končí a na trh přichází tvrdý konkurenční boj o masového zákazníka.