Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Klíčový den pro Volkswagen. QuantumScape odeslal dlouho očekávané „zázračné“ baterie

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Říjen, 2025
Americká společnost QuantumScape, klíčový hráč na poli vývoje lithium-metalových baterií s pevným elektrolytem, oznámila dosažení jednoho ze svých hlavních cílů pro rok 2025. Firma ve třetím čtvrtletí zahájila dodávky vzorků B1 svého článku QSE-5. Tyto vzorky jsou považovány za zásadní krok k budoucí komerční výrobě pro elektromobily.

Společnost QuantumScape, sídlící v San José v Kalifornii, se dlouhodobě zaměřuje na vývoj technologie baterií, která slibuje vyšší energetickou hustotu, rychlejší nabíjení a lepší bezpečnost oproti současným lithium-iontovým článkům. Nyní firma potvrdila, že začala distribuovat své dosud nejpokročilejší články QSE-5 klíčovým partnerům, jak uvedla ve své oficiální tiskové zprávě.

Tyto vzorky B1 jsou první, které využívají separátory vyrobené pomocí nového, efektivnějšího výrobního procesu společnosti, známého jako Cobra. Právě zvládnutí výroby tenkých a odolných pevným elektrolytů (separátorů) je největší technickou výzvou v tomto odvětví. Spojení designu QSE-5 s procesem Cobra má představovat významný posun k velkoobjemové komerční výrobě.

Kdo je QuantumScape?

QuantumScape je americká společnost zaměřená na výzkum a vývoj solid-state baterií. Původně vznikla jako projekt na Stanfordské univerzitě. Získala si globální pozornost díky masivním investicím od strategických partnerů, mezi něž patří především koncern Volkswagen Group. Právě Volkswagen je jedním z hlavních partnerů, kteří na komercializaci této technologie čekají.

Cílem QuantumScape je nahradit konvenční tekutý elektrolyt v bateriích pevným keramickým separátorem. To by mělo eliminovat tvorbu dendritů při použití anody z čistého lithia, což by umožnilo dramaticky zvýšit energetickou hustotu a zkrátit dobu nabíjení.

Testování v reálném světě: Ducati V21L

Ačkoliv primárním cílem jsou elektromobily, první reálné testování článků QSE-5 založených na procesu Cobra proběhne ve specifickém programu. Baterie budou nasazeny v elektrickém motocyklu Ducati V21L, přičemž Ducati je součástí koncernu VW Group.

Tento program má sloužit jako demonstrace výkonnostního profilu solid-state technologie QuantumScape v náročných podmínkách reálného provozu. Nejde tedy zatím o nasazení v masově vyráběných osobních vozech, ale o klíčovou fázi validace.

Další krok: Pilotní linka Eagle Line

Dosažení milníku v podobě dodávek vzorků B1 je pro firmu signálem k přechodu do další fáze. QuantumScape ve svém sídle v San José v Kalifornii v současné době instaluje vysoce automatizovanou pilotní výrobní linku nazvanou Eagle Line.

Tato linka má být klíčová pro dosažení spolehlivosti automobilové úrovně (automotive-grade) a pro otestování procesů nutných k budoucí velkosériové výrobě. "Spolupracujeme s našimi partnery, abychom naši přelomovou technologii solid-state lithium-metalových baterií dostali na trh co nejrychleji," uvedl Dr. Luca Fasoli, provozní ředitel (COO) společnosti QuantumScape.

Zahájení dodávek vzorků B1 je pro QuantumScape splněným ročním plánem, ale analytici upozorňují, že cesta k plné komercializaci je stále dlouhá. Klíčový bude právě přechod z laboratorní výroby na škálovatelnou produkci. Zmiňovaná pilotní linka Eagle Line, jejíž dokončení se očekává do konce roku 2025 a postupné najetí na přelomu let 2025 a 2026, je pouze mezikrokem. Jejím cílem je ověřit automatizaci a spolehlivost pro budoucí C-vzorky. 

Dle oficiálních vyjádření managementu společnosti je start skutečné sériové (masové) výroby pro elektromobily, například pro partnera Volkswagen (PowerCo), nadále plánován až na rok 2029.

Štítky

  • EV novinky
  • Technologie
  • Baterie
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

EU regulace

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?
Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035. Politický ústupek přichází v době, kdy globální prodeje elektromobilů rost...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

PowerCo spouští gigafabriku v Salzgitteru: Evropa má vlastní "jednotnou" baterii

Dne 18. prosince 2025 dosáhl Volkswagen Group se svou dceřinou společností PowerCo SE klíčového milníku. V německém Salzgitteru byla... >>

Kia EV2 se ukáže v Bruselu. Nejmladší elektromobil značky bude konkurovat Renaultu 5

Korejská Kia odhalí 9. ledna 2026 na Bruselském autosalonu svůj nejmenší elektromobil. Model EV2 postavený na platformě E-GMP nabídne dojezd... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka

Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Maison CazesRivesaltes, France
3 míst • 22 kW
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cuneo, ItalyCuneo, Italy
2 míst • 100 kW • ne-Tesla
La Jonquera, SpainLa Jonquera, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.