Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Klíčový den pro Volkswagen. QuantumScape odeslal dlouho očekávané „zázračné“ baterie

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Říjen, 2025
Americká společnost QuantumScape, klíčový hráč na poli vývoje lithium-metalových baterií s pevným elektrolytem, oznámila dosažení jednoho ze svých hlavních cílů pro rok 2025. Firma ve třetím čtvrtletí zahájila dodávky vzorků B1 svého článku QSE-5. Tyto vzorky jsou považovány za zásadní krok k budoucí komerční výrobě pro elektromobily.

Společnost QuantumScape, sídlící v San José v Kalifornii, se dlouhodobě zaměřuje na vývoj technologie baterií, která slibuje vyšší energetickou hustotu, rychlejší nabíjení a lepší bezpečnost oproti současným lithium-iontovým článkům. Nyní firma potvrdila, že začala distribuovat své dosud nejpokročilejší články QSE-5 klíčovým partnerům, jak uvedla ve své oficiální tiskové zprávě.

Tyto vzorky B1 jsou první, které využívají separátory vyrobené pomocí nového, efektivnějšího výrobního procesu společnosti, známého jako Cobra. Právě zvládnutí výroby tenkých a odolných pevným elektrolytů (separátorů) je největší technickou výzvou v tomto odvětví. Spojení designu QSE-5 s procesem Cobra má představovat významný posun k velkoobjemové komerční výrobě.

Kdo je QuantumScape?

QuantumScape je americká společnost zaměřená na výzkum a vývoj solid-state baterií. Původně vznikla jako projekt na Stanfordské univerzitě. Získala si globální pozornost díky masivním investicím od strategických partnerů, mezi něž patří především koncern Volkswagen Group. Právě Volkswagen je jedním z hlavních partnerů, kteří na komercializaci této technologie čekají.

Cílem QuantumScape je nahradit konvenční tekutý elektrolyt v bateriích pevným keramickým separátorem. To by mělo eliminovat tvorbu dendritů při použití anody z čistého lithia, což by umožnilo dramaticky zvýšit energetickou hustotu a zkrátit dobu nabíjení.

Testování v reálném světě: Ducati V21L

Ačkoliv primárním cílem jsou elektromobily, první reálné testování článků QSE-5 založených na procesu Cobra proběhne ve specifickém programu. Baterie budou nasazeny v elektrickém motocyklu Ducati V21L, přičemž Ducati je součástí koncernu VW Group.

Tento program má sloužit jako demonstrace výkonnostního profilu solid-state technologie QuantumScape v náročných podmínkách reálného provozu. Nejde tedy zatím o nasazení v masově vyráběných osobních vozech, ale o klíčovou fázi validace.

Další krok: Pilotní linka Eagle Line

Dosažení milníku v podobě dodávek vzorků B1 je pro firmu signálem k přechodu do další fáze. QuantumScape ve svém sídle v San José v Kalifornii v současné době instaluje vysoce automatizovanou pilotní výrobní linku nazvanou Eagle Line.

Tato linka má být klíčová pro dosažení spolehlivosti automobilové úrovně (automotive-grade) a pro otestování procesů nutných k budoucí velkosériové výrobě. "Spolupracujeme s našimi partnery, abychom naši přelomovou technologii solid-state lithium-metalových baterií dostali na trh co nejrychleji," uvedl Dr. Luca Fasoli, provozní ředitel (COO) společnosti QuantumScape.

Zahájení dodávek vzorků B1 je pro QuantumScape splněným ročním plánem, ale analytici upozorňují, že cesta k plné komercializaci je stále dlouhá. Klíčový bude právě přechod z laboratorní výroby na škálovatelnou produkci. Zmiňovaná pilotní linka Eagle Line, jejíž dokončení se očekává do konce roku 2025 a postupné najetí na přelomu let 2025 a 2026, je pouze mezikrokem. Jejím cílem je ověřit automatizaci a spolehlivost pro budoucí C-vzorky. 

Dle oficiálních vyjádření managementu společnosti je start skutečné sériové (masové) výroby pro elektromobily, například pro partnera Volkswagen (PowerCo), nadále plánován až na rok 2029.

Štítky

  • EV novinky
  • Technologie
  • Baterie
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Hyundai Nexo | zdroj: hyundai.news

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou
Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v adopci bateriových vozů, toto SUV přináší odlišný přístup k...

Porsche

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení
Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za pouhých 16 minut při výkonu 400 kW. Premiéra 19. listopadu ukáže,...

Tesla

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce
Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění. Místo za mřížemi by odsouzení dostali robotického "průvodce"...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

Překvapení z Asie: Jak nové elektromobily mění pravidla hry a kolik ušetříte?

Elektromobilita zažívá revoluci, a to zejména díky inovacím z Asie. Nové modely, jako je Onvo L60, přinášejí nevídanou kombinaci... >>

Volvo zaplatí celý rok elektřiny a spouští ofenzivu před startem EX60

Švédská automobilka Volvo odstraňuje jednu z největších bariér přechodu na elektromobilitu – náklady na provoz. Od února 2026 nabídne... >>

Na tohle jsme v Evropě čekali. BMW iX3 má přes 3000 objednávek a nestíhá vyrábět

Po letech čekání je tady. BMW iX3 nové generace zaznamenalo přes 3000 objednávek během prvních šesti týdnů – a mateřská společnost... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hamburg - Service Center, GermanyHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Meggenhofen, AustriaTrappenhof, Austria
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.