Tlak na výrobu a příslib kompenzací
Aby společnost uspokojila obrovskou poptávku, zavedla výrobní základna SAIC Passenger Vehicle třísměnný provoz. Cílem je maximalizovat produkci, avšak s důrazným příslibem zachování nejvyšší kvality výrobků. Automobilka si je vědoma, že čekací lhůty mohou být pro zákazníky frustrující, a proto představila takzvaný „Závazek bezstarostného doručení“.
V rámci tohoto plánu, pokud vozidlo nebude připraveno k předání do 39 dnů od finálního potvrzení objednávky, poskytne společnost zákazníkovi kompenzaci ve výši 50 jüanů (cca 165 Kč) za každý další den zpoždění. Maximální výše dotace může dosáhnout až 2 000 jüanů (cca 6 600 Kč). Dodávky budou probíhat striktně podle pořadí potvrzených objednávek, aby byla zajištěna spravedlnost.
Agresivní cena jako klíč k úspěchu
Model MG4 byl oficiálně představen na autosalonu v Čcheng-tu na konci srpna 2025. Vůz je k dispozici v pěti výbavových stupních a jeho časově omezená dotovaná cena se pohybuje v rozmezí od 65 800 jüanů do 99 800 jüanů. To v přepočtu znamená neuvěřitelných 217 000 Kč až 330 000 Kč. S touto cenovou politikou MG4 drtivě útočí na konkurenci.
Pro srovnání, hlavní konkurenti v segmentu kompaktních elektromobilů v Číně, jako je SAIC Volkswagen ID.3, začínají na ceně 129 888 jüanů (cca 429 000 Kč) a model Baojun Cloud na 95 800 jüanech (cca 316 000 Kč). MG4 je tak výrazně cenově dostupnější.
Moderní technika a pokročilé baterie
MG4 stojí na čistě elektrické platformě E3 od SAIC a je poháněn integrovaným elektromotorem „šest v jednom“ s maximálním výkonem 120 kW a maximální rychlostí 160 km/h. Na výběr jsou dvě varianty baterií:
- 42,8 kWh Lithium Iron Phosphate (LFP) baterie s dojezdem 437 km dle cyklu CLTC.
- 53,9 kWh verze s dojezdem 530 km dle cyklu CLTC.
Obě varianty podporují rychlé nabíjení, které umožňuje dobít baterii z 30 % na 80 % za přibližně 20 minut. Vrcholná verze Anxin Edition je navíc vybavena inovativní polovodičovou (semi-solid-state) baterií, která slibuje vyšší energetickou hustotu a bezpečnost.
Design a výbava
S rozměry 4 395 mm na délku, 1 842 mm na šířku a rozvorem 2 750 mm se MG4 řadí mezi prostorné hatchbacky. Design exteriéru zaujme přepracovanou přídí s osvětleným logem MG a zadními světly ve tvaru šipek, inspirovanými modelem MG Cyberster. Uvnitř dominuje moderní palubní deska se systémem konektivity MG x Oppo Smart Connectivity. V závislosti na výbavě je k dispozici 10,25palcový, 12,8palcový nebo dokonce 15,6palcový centrální displej. Vyšší modely jsou poháněny čipem Qualcomm Snapdragon 8155 a platformou Horizon Journey J6e, což umožňuje pokročilé asistenční funkce jako je navigace s asistovanou jízdou (NOA), udržování v jízdním pruhu či automatizované parkování.
Úspěch modelu MG4 v Číně je jasným signálem, že značka MG pod křídly koncernu SAIC má globální ambice. S agresivní cenou, moderními technologiemi a atraktivním designem má potenciál výrazně zamíchat kartami i na evropském trhu, kde již úspěšně působí.
Zdroj: carnewschina.com, globalchinaev.com