Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

MG4 trhá rekordy: 26 000 objednávek za 15 dní. Výroba jede na tři směny

MG novinky - news.mgmotor.eu
Čínský automobilový trh je svědkem nového fenoménu. Nově uvedený elektrický kompakt MG4 od automobilky MG (součást koncernu SAIC) si za pouhých 15 dní od uvedení na trh připsal více než 26 000 závazných objednávek. Tento nečekaný zájem výrazně překonal původní odhadovanou měsíční výrobní kapacitu 15 000 kusů a donutil výrobce k okamžitým opatřením.

Tlak na výrobu a příslib kompenzací

Aby společnost uspokojila obrovskou poptávku, zavedla výrobní základna SAIC Passenger Vehicle třísměnný provoz. Cílem je maximalizovat produkci, avšak s důrazným příslibem zachování nejvyšší kvality výrobků. Automobilka si je vědoma, že čekací lhůty mohou být pro zákazníky frustrující, a proto představila takzvaný „Závazek bezstarostného doručení“.

V rámci tohoto plánu, pokud vozidlo nebude připraveno k předání do 39 dnů od finálního potvrzení objednávky, poskytne společnost zákazníkovi kompenzaci ve výši 50 jüanů (cca 165 Kč) za každý další den zpoždění. Maximální výše dotace může dosáhnout až 2 000 jüanů (cca 6 600 Kč). Dodávky budou probíhat striktně podle pořadí potvrzených objednávek, aby byla zajištěna spravedlnost.

Agresivní cena jako klíč k úspěchu

Model MG4 byl oficiálně představen na autosalonu v Čcheng-tu na konci srpna 2025. Vůz je k dispozici v pěti výbavových stupních a jeho časově omezená dotovaná cena se pohybuje v rozmezí od 65 800 jüanů do 99 800 jüanů. To v přepočtu znamená neuvěřitelných 217 000 Kč až 330 000 Kč. S touto cenovou politikou MG4 drtivě útočí na konkurenci.

Pro srovnání, hlavní konkurenti v segmentu kompaktních elektromobilů v Číně, jako je SAIC Volkswagen ID.3, začínají na ceně 129 888 jüanů (cca 429 000 Kč) a model Baojun Cloud na 95 800 jüanech (cca 316 000 Kč). MG4 je tak výrazně cenově dostupnější.

Moderní technika a pokročilé baterie

MG4 stojí na čistě elektrické platformě E3 od SAIC a je poháněn integrovaným elektromotorem „šest v jednom“ s maximálním výkonem 120 kW a maximální rychlostí 160 km/h. Na výběr jsou dvě varianty baterií:

  • 42,8 kWh Lithium Iron Phosphate (LFP) baterie s dojezdem 437 km dle cyklu CLTC.
  • 53,9 kWh verze s dojezdem 530 km dle cyklu CLTC.

Obě varianty podporují rychlé nabíjení, které umožňuje dobít baterii z 30 % na 80 % za přibližně 20 minut. Vrcholná verze Anxin Edition je navíc vybavena inovativní polovodičovou (semi-solid-state) baterií, která slibuje vyšší energetickou hustotu a bezpečnost.

Design a výbava

S rozměry 4 395 mm na délku, 1 842 mm na šířku a rozvorem 2 750 mm se MG4 řadí mezi prostorné hatchbacky. Design exteriéru zaujme přepracovanou přídí s osvětleným logem MG a zadními světly ve tvaru šipek, inspirovanými modelem MG Cyberster. Uvnitř dominuje moderní palubní deska se systémem konektivity MG x Oppo Smart Connectivity. V závislosti na výbavě je k dispozici 10,25palcový, 12,8palcový nebo dokonce 15,6palcový centrální displej. Vyšší modely jsou poháněny čipem Qualcomm Snapdragon 8155 a platformou Horizon Journey J6e, což umožňuje pokročilé asistenční funkce jako je navigace s asistovanou jízdou (NOA), udržování v jízdním pruhu či automatizované parkování.

Úspěch modelu MG4 v Číně je jasným signálem, že značka MG pod křídly koncernu SAIC má globální ambice. S agresivní cenou, moderními technologiemi a atraktivním designem má potenciál výrazně zamíchat kartami i na evropském trhu, kde již úspěšně působí.

Zdroj: carnewschina.com, globalchinaev.com

Štítky

  • EV novinky
  • MG
  • Elektroauta
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 12 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Toyota investuje 16,6 miliardy v Česku: první plně elektrické vozy značky vzniknou v Kolíně

Toyota oznámila zásadní krok pro český automobilový průmysl – v kolínském závodě vybuduje novou linku na výrobu bateriových... >>

MG4 trhá rekordy: 26 000 objednávek za 15 dní. Výroba jede na tři směny

Čínský automobilový trh je svědkem nového fenoménu. Nově uvedený elektrický kompakt MG4 od automobilky MG (součást koncernu SAIC) si za... >>

Tesla Model Y drží dominanci: Žebříček Q2/2025 ukazuje dramatické změny na americkém trhu elektromobilů

Americký trh elektromobilů prožil ve druhém čtvrtletí 2025 jedno z nejdramatičtějších období ve své historii. Tesla Model Y dominovala s... >>

LFP nebo NMC baterie? Proč byste měli znát rozdíl před nákupem elektromobilu

Nevíte, proč Tesla u některých modelů doporučuje nabíjet na 100 % a u jiných jen na 80 %? Rozdíl je v chemickém složení baterie. LFP... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carcassonne, FranceCarcassonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Seu d'Urgell, SpainLa Seu d'Urgell, Spain
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Alessandria, ItalyAlessandria, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chivasso, ItalyChivasso, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France -  Flexiplus LoungeCoquelles, France
2 míst • 125 kW • ne-Tesla
Imst, AustriaImst, Austria
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.