Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Musk kapituluje? Tesla tajně testuje CarPlay po letech zuřivého odporu

Tesla model Y - www.tesla.com
Foto: Tesla model Y - www.tesla.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 14 Listopad, 2025
Americká automobilka Tesla interně testuje podporu systému Apple CarPlay, což představuje dramatickou změnu strategie společnosti. Elon Musk desítky let odmítal tuto funkci implementovat s argumentem, že vlastní systém Tesly je lepší. Tento krok přichází v době, kdy Tesla čelí výraznému poklesu prodejů na klíčových trzích včetně Evropy a Spojených států.

Překvapivá změna kurzu

Podle informací agentury Bloomberg, která cituje osoby obeznámené se situací, Tesla aktivně vyvíjí a testuje integraci systému Apple CarPlay do svých vozidel. Jde o jeden z nejžádanějších prvků ze strany zákazníků, který však Elon Musk dlouhodobě odmítal.

„CarPlay je berle. Rozhraní Tesly je navrženo od základu pro automobil," prohlásil Musk v roce 2017. O tři roky později, během telekonference k výsledkům za třetí čtvrtletí 2020, ještě zdůraznil: „Nemáme žádné plány podporovat CarPlay nebo Android Auto. Věříme, že náš vlastní software je lepší a více integrovaný s vozidlem."

Důvody změny strategie

Situace se však výrazně změnila. Tesla v roce 2024 zaznamenala první meziroční pokles dodávek ve své historii, když počet prodaných vozů klesl z 1,8 milionu v roce 2023 na 1,79 milionu. Současně studie společnosti McKinsey & Company z roku 2024 ukázala, že přibližně 30 % kupců elektromobilů považuje absenci CarPlay nebo Android Auto za zásadní překážku při rozhodování o koupi vozidla.

V Evropě je situace ještě dramatičtější. Podle dostupných dat prodeje Tesly v některých evropských zemích klesly o více než 50 %. V Německu, největším evropském trhu pro Teslu, zaznamenala společnost v lednu 2025 pokles registrací o 60 % meziročně. Ve Francii dosáhl propad 63 %.

Evropský trh pod tlakem

Problém není jen v samotných číslech. Zatímco celkový trh s elektromobily v Evropě roste – v prvních čtyřech měsících roku 2025 vzrostly prodeje bateriových elektromobilů o 26 % – Tesla z tohoto růstu těží stále méně. Konkurence v podobě tradičních výrobců jako Volkswagen, Stellantis či Renault, ale především čínských značek jako BYD, intenzivně útočí na pozice americké automobilky.

Jak bude CarPlay v Tesle fungovat

Podle zdrojů obeznámených se situací bude Tesla implementovat CarPlay poněkud odlišným způsobem než většina konkurence. Systém se zobrazí v okně uvnitř stávajícího rozhraní Tesly, nikoliv jako plnohodnotná náhrada celého displeje, jak je běžné u ostatních výrobců.

Tesla plánuje využít standardní verzi CarPlay, nikoliv novější variantu CarPlay Ultra, která byla představena v několika modelech značky Aston Martin a umožňuje ovládat i klimatizaci, sedadla či přístrojovou desku. Řidiči budou moci propojit iPhone bezdrátově přes Wi-Fi a Bluetooth, bez nutnosti kabelu.

Android Auto, konkurenční systém od společnosti Google, podle dostupných informací Tesla aktivně nevyvíjí.

Změněný vztah mezi Muskem a Apple

Vztah mezi Elonem Muskem a společností Apple prošel v posledních letech výraznou proměnou. Musk dlouhodobě kritizoval Apple, zejména kvůli politikám App Store a také kvůli tomu, že Apple najímal inžýnýry Tesly pro svůj projekt vlastního elektromobilu Project Titan.

Situace se však změnila poté, co Apple v roce 2024 projekt Titan definitivně zrušil a stáhl se z ambicí vyrábět vlastní automobil. Navíc Musk nyní spoléhá na Apple jako na klíčového partnera pro distribuci své sociální sítě X a služby umělé inteligence Grok.

Opačný trend u GM

Zajímavé je, že zatímco Tesla zvažuje přidání CarPlay, její konkurent General Motors jde přesně opačným směrem. CEO Mary Barra nedávno potvrdila, že společnost plánuje odstranit Apple CarPlay a Android Auto ze všech svých budoucích vozidel, nejen z elektromobilů.

GM argumentuje tím, že jejich vlastní systém založený na Android Automotive poskytuje „mnohem více pohlcující prostředí" a umožňuje lepší integraci s funkcemi vozidla. Rozhodnutí však vzbudilo masivní vlnu kritiky ze strany zákazníků, z nichž mnozí prohlásili, že kvůli absenci CarPlay už nebudou vozidla GM kupovat.

Kdy CarPlay dorazí?

Podle informací Bloombergu Tesla diskutovala o možném uvedení v průběhu následujících měsíců, nicméně oficiální plán zatím není finalizován. Tesla má historii s tím, že vývoj nových funkcí někdy odloží nebo úplně zruší i po rozsáhlém testování.

Ani Tesla, ani Apple se k těmto informacím oficiálně nevyjádřily. Zástupci obou společností odmítli zprávy komentovat.

Potenciální přidání Apple CarPlay do vozidel Tesla je jasným signálem měnící se dynamiky na trhu s elektromobily. Automobilka, která se dlouhodobě pyšnila svou soběstačností v oblasti softwaru a uživatelského rozhraní, nyní ustupuje z pozic pod tlakem klesajících prodejů a rostoucích požadavků zákazníků.

Ukáže se, zda tento krok pomůže Tesle oživit prodeje a přilákat nové zákazníky, kteří dosud váhali právě kvůli absenci oblíbené funkce smartphone mirroring. V každém případě jde o pragmatický obrat společnosti, která se musí přizpůsobit realitě trhu místo setrvávání na dříve proklamovaných principech.

Štítky

  • Tesla
  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Tesla Model 3 | ilustrační foto

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu
Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz, nulové emise a rostoucí síť dobíjecích stanic – to jsou jen některé z dů...

Dálnice

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů
Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí nepříjemné změně. Programové prohlášení vlády Andreje Babiše jasně říká...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý... >>

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku

Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem... >>

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Grandate, ItalyGrandate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Béziers, FranceVilleneuve-lès-Béziers, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ioannina, GreeceIoannina, Greece
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.