Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové BMW iX3 ujede 805 km a už brzo bude v předprodeji - cena vás překvapí

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Foto: BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Září, 2025

BMW oficiálně oznámilo cenu nového elektrického SUV iX3, prvního modelu z revolučního portfolia Neue Klasse. České zastoupení potvrdilo startovní cenu 1 725 100 Kč včetně DPH pro variantu 50 xDrive s pohonem všech kol.

Oficiální cena BMW iX3 50 xDrive: 1 725 100 Kč včetně DPH
Financování od 18 990 Kč měsíčně včetně pojištění

Nová éra BMW začíná s iX3

Nové BMW iX3 představuje zásadní změnu pro bavorskou značku. Na rozdíl od předchozího modelu, který byl adaptací konvenčního X3, je nový iX3 postaven od základů na platformě Neue Klasse, která byla navržena výhradně pro elektrická vozidla. Neue Klasse značí novou kapitolu v historii BMW, podobně jako v 60. letech minulého století, kdy stejnojmenná řada vozů zachránila značku.

Podle BMW představuje Neue Klasse největší investici v historii společnosti. Platforma přináší 30% větší dojezd, 30% rychlejší nabíjení a 25% vyšší efektivitu oproti předchozím generacím elektromobilů BMW.

Technické specifikace a výkon

ParametrBMW iX3 50 xDrive
Výkon celkový345 kW (469 k)
Zrychlení 0-100 km/h4,8 sekundy
Dojezd WLTP678-805 km
Spotřeba WLTP15,1 - 17,9 kWh
Maximální nabíjecí výkon400 kW DC

Revolučně rychlé nabíjení

Nový iX3 využívá pokročilou 800voltovou architekturu s křemíkovými karbidovými (SiC) mikroprocessory, které umožňují nejrychlejší nabíjení ve své třídě. Při použití ultrarychlých nabíječek o výkonu 400 kW lze za pouhých 10 minut získat energii na 350 kilometrů jízdy.

Unikátní technologie "Heart of Joy"
BMW vyvinulo speciální řídicí jednotku nazvanou "Heart of Joy", která koordinuje všechny systémy vozidla - pohon, brzdy, regeneraci, řízení i nabíjení. Výsledkem je reakce systémů s přesností na milisekundy.

Design a interiér budoucnosti

Nový iX3 přináší zcela nový designový jazyk Neue Klasse. Čistší linie, zapuštěné kliky dveří a hladší povrchy přispívají k vynikajícímu koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,24 (předchozí generace měla 0,29).

Interiér dominuje nový koncept BMW Panoramic iDrive - široký displej táhnoucí se přes celou palubní desku. Systém poprvé kombinuje reálný a virtuální svět projekcí informací přímo na čelní sklo.

Rozměry a praktičnost

Nový iX3 měří 4 780 mm na délku, 1 895 mm na šířku a 1 635 mm na výšku. Rozvor náprav činí 2 895 mm, což je výrazně více než u konvenčního X3. Zavazadlový prostor pojme 520 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1 750 litrů. Poprvé u BMW SUV je k dispozici také přední zavazadlový prostor (frunk) o objemu 58 litrů.

Udržitelnost na prvním místě

BMW iX3 je jednim z nejudržitelnějších vozů v historii BMW Group. Při výrobě se používá 50% sekundárních materiálů u lithia, kobaltu a niklu v baterii. Celkové emise CO₂ při výrobě jsou o 35% nižší než u předchozí generace.

Platforma Neue Klasse byla navržena s ohledem na principy cirkulární ekonomiky - už při vývoji se počítalo s možností recyklace materiálů po konci životnosti vozidla.

Dostupnost a konkurence

Objednávky BMW iX3 50 xDrive začínají již brzy, uvedení na český trh je plánováno na jaro 2026. V příštím roce se představí také cenově dostupnější varianty iX3 40 a iX3 40 xDrive, později i vrcholná sportovní verze M60 xDrive.

Hlavními konkurenty budou Tesla Model Y, Mercedes-Benz EQC, Audi Q6 e-tron a Lexus RZ. BMW však doufá, že pokročilé technologie Neue Klasse a tradiční jízdní vlastnosti značky mu zajistí výraznou konkurenční výhodu.

BMW Úvěr Select
Pro zájemce o financování je připraven BMW Úvěr Select již od 18 990 Kč měsíčně včetně pojištění. Podmínky platí do 31. 12. 2025.

Závěr

BMW iX3 z rodiny Neue Klasse představuje novou éru pro bavorskou značku. Kombinace pokročilých technologií, udržitelného přístupu a tradičních hodnot BMW z něj činí jeden z nejočekávanějších elektromobilů roku 2026. S cenou 1 725 100 Kč se řadí do prémiového segmentu, kde však nabízí technologie a výkony, které konkurence teprve představí.

Zdroj: press.bmwgroup.com, bmwblog.com

Štítky

  • EV novinky
  • BMW
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor B03X | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor odtajnil plány na rok 2026: Do Česka míří dostupné SUV B03X i „lék“ na úzkost z dojezdu
Pokud jste čekali na elektromobil, který nabídne prémiové technologie za rozumnou cenu, zpozorněte. Čínský Leapmotor, těžící ze zázemí koncernu Stellantis, chystá na českém trhu modelovou smršť. Kromě...

Tesla Semi | zdroj: tesla.com

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025
V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada. Nejnovější zprávy naznačují, že výrobní linky jsou téměř připraveny, ...

Kia EV2 | zdroj: kia-express.cz

Kia EV2 se ukáže v Bruselu. Nejmladší elektromobil značky bude konkurovat Renaultu 5
Korejská Kia odhalí 9. ledna 2026 na Bruselském autosalonu svůj nejmenší elektromobil. Model EV2 postavený na platformě E-GMP nabídne dojezd až 440 kilometrů a výrobu ve slovenské Žilině. Kompaktní SU...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tip na víkend: e-Salon 2025 startuje v Letňanech s přehlídkou elektromobility s desítkami novinek

Některé německé značky tentokrát vynechaly. e-Salon 2025, který právě probíhá v Letňanech, nabídne něco jiného – masivní nástup... >>

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech

Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident... >>

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce

Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění.... >>

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?

Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Cagnes-sur-Mer, FranceCagnes-Sur-Mer, France
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Kassel, GermanyKassel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mont-Saint-Michel, FranceSaint-Georges-de-Gréhaigne, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France -  Flexiplus LoungeCoquelles, France
2 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.