Více než jen jeden model
„Co přijde po tomto voze, ať už se bude jmenovat Bolt nebo jinak, bude rodina vozidel s nízkou cenou," vysvětlil Reuss. „A když říkám rodina, nebudou adoptované. Budou ve stejném duchu velikosti a ceny."
Konkrétně to znamená, že GM chystá několik kompaktních elektromobilů v ceně kolem 30 000 dolarů, tedy přibližně 630 000 Kč. Samotný nový Bolt půjde do prodeje za startovní cenu 29 990 dolarů včetně poplatků. Podle Reussových slov budou další modely „plus minus" v této cenové relaci.
Bolt 2027: Návrat s modernější technologií
Chevrolet Bolt se na trh vrací po tříleté pauze se zásadními vylepšeními. Nová generace dostává lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii s kapacitou 65 kWh, která nahrazuje předchozí chemii. Baterie pochází od čínského dodavatele CATL, ačkoliv GM plánuje od konce roku 2027 vlastní výrobu LFP článků v závodě v Tennessee.
Klíčovým vylepšením je rychlejší nabíjení – výkon až 150 kW je více než 2,5násobný oproti předchůdci s maximem 55 kW. Nabití z 10 na 80 procent tak zabere 26 minut místo více než hodiny. Dojezd dosahuje 255 mil (410 km), což je mírné navýšení oproti předchozímu modelu Bolt EV.
Vůz je prvním Chevroletem s konektorem NACS (North American Charging Standard), což mu umožňuje přímý přístup k síti Tesla Supercharger. Zajímavostí je i podpora obousměrného nabíjení (V2H) s výkonem až 9,6 kW.
„Bílá místa" na trhu
Ohledně dalších plánovaných modelů je GM zatím zdrženlivý. Reuss však naznačil, že nové vozy by mohly zaplnit „bílá místa" na trhu elektromobilů – segmenty, kde zatím chybí dostupná nabídka.
„Myslím, že existují bílá místa ve velikosti, třídě, formách – nejen Bolt, který jsme právě představili, ale i některé odlišné věci pro různé stylové preference lidí," uvedl Reuss.
Jedním z nejzřetelnějších „bílých míst" je segment kompaktních elektrických pickupů. Ford slaví úspěch s modelem Maverick (který se prodává více než 150 000 kusů ročně), ale elektrickou verzi zatím nenabízí. Ford sice pracuje na elektrickém pickupu za přibližně 30 000 dolarů s plánovaným příchodem v roce 2027, ale GM má zkušenosti s designem dostupného elektrického pickupu ve svém studiu.
Vysoké ceny velkých elektrických pickupů, jako je Silverado EV nebo GMC Hummer EV, totiž na trhu příliš nezabraly. Kompaktní a cenově dostupnější alternativa by mohla být logickým krokem.
Bolt jako „peněžní stroj"
Důležitým aspektem nové strategie GM je ziskovost. Na rozdíl od předchozího Boltu, který byl často prodáván se ztrátou, má nová generace být podle Reusse „peněžní stroj" pro společnost.
„Bolt 2027 nabídne stejnou hodnotu jako původní Bolt a mnohem víc. A bude pro nás vydělávat peníze. Zamyslete se nad tím," prohlásil Reuss loni v říjnu na investorském setkání.
Výroba probíhá v závodě Fairfax Assembly v Kansas City ve státě Kansas, kde GM již začal s předprodukcí. První vozy dorazí k zákazníkům v lednu 2026. Později v průběhu roku přijde ještě levnější verze LT za 27 600 dolarů (bez poplatků), sportovní verze RS pak startuje na 31 600 dolarech.
Nová architektura pro nižší náklady
Ačkoliv Bolt 2027 vypadá podobně jako předchozí Bolt EV, pod karoserií je téměř vše nové. Elektrická architektura je kompletně přepracovaná, přičemž GM využívá komponenty z většího Chevroletu Equinox EV.
Motor s integrovanou elektronikou X76, stejný jako v Equinoxu, poskytuje výkon 210 koní (o 10 koní více než předchůdce), ale točivý moment klesl ze 266 na 169 liber-stop kvůli odlišným charakteristikám LFP článků.
„Myslím, že je to další příležitost, jak se podívat na chemii a formu baterie a odlišnou architekturu, která může být ještě efektivnější a nabídnout lidem ještě více auta za peníze," řekl Reuss.

Soutěž o vstupenky na e-SALON!
Chcete zažít veletrh čisté mobility? Zkuste náš rychlý kvíz a vyhrajte 2 vstupenky na e-SALON! Stačí pár správných odpovědí a lístky mohou být vaše.
Šance pro Evropu? Minimální, ale prostor na trhu existuje
Chevrolet Bolt 2027 je určen výhradně pro severoamerický trh a GM oficiálně neplánuje jeho prodej v Evropě. Společnost se od roku 2023 do Evropy vrací pouze se značkou Cadillac a prémiovou strategií zaměřenou na severské země a Švýcarsko.
Přesto je zajímavé, že GM v minulosti první generaci Boltu v Evropě nabízel jako Opel Ampera-e (2017-2018), byť jen s omezeným úspěchem. Po prodeji Opelu a Vauxhallu skupině PSA v roce 2017 však Chevrolet ztratil evropskou distribuční síť.
Proč by ale Bolt v Evropě mohl mít smysl? V cenové kategorii pod 35 000 eur (zhruba 800 000 Kč) prakticky chybí rodinná elektrická SUV a crossovery s rozumným dojezdem. Elroq Essence 60 je takovou první vlaštovkou. Aktuální cena tohoto modelu je 882 000 Kč a dojezd 429 km. A statistiky prodejů ukazují, že je o Elroq velký zájem. Což jsme předpokládali už po jeho uvedení na trh. Tesla Model Y Standard, která se prodává těsně pod milionem korun je další vlaštovkou. Uvidíme, jak moc pozitivně se tento model projeví na prodejích Tesly. Předpokládáme, že pozitivně.
Bolt EV není malý městský vůz jako Renault 5 nebo Dacia Spring – je to plnohodnotný kompaktní crossover s prostorem pro rodinu, který by v přepočtu vycházel kolem 650 000 Kč. To je cenový segment, kde evropský trh vykazuje značnou mezeru mezi malými elektromobily (do 600 000 Kč) a středně velkými SUV (nad 900 000 Kč).
Problémem zůstává absence distribuční sítě Chevroletu v Evropě a strategie GM zaměřená na vyšší marže. Výroba v USA a dovoz do Evropy by navíc model zdražil kvůli clům a nepříznivému směnnému kurzu. Pokud by se však GM rozhodl pro lokální výrobu nebo partnerství s evropským výrobcem, mohl by Bolt či podobný model najít své místo na trhu.
Zatím však platí, že evropští zákazníci zajímající se o dostupný rodinný elektromobil musí sáhnout např. po Elroq Essence 60, Tesle Model Y Standard nebo čínských značkách nebo počkat na nové modely evropských výrobců plánované na roky 2026-2027. Uvidíme zda se cenovky dostanou pod 1 milion korun i u modelů, které mají dojezd více než 500 km podle WLTP.
Uvítali byste Chevrolet Bolt na českém trhu?