Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

4000 nabíječek za čtvrtletí: Tesla dosáhla historického rekordu

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 2 Říjen, 2025
Ve třetím čtvrtletí roku 2025 otevřela Tesla 4000 nových nabíjecích stání po celém světě – což je historicky nejvíce za jediné čtvrtletí. Firma zároveň spustila první nabíječku nové generace V4 s výkonem až 500 kilowattů. Jedno nové stání se otevírá každých 32 minut.

Tesla dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2025 historického milníku v expanzi své nabíjecí sítě. Firma otevřela 4000 nových Superchargerů po celém světě, což představuje největší čtvrtletní nárůst v historii společnosti. Informaci potvrdil oficiální účet @TeslaCharging na sociální síti X.

Tempo růstu je impozantní: každých 32 minut se někde na světě otevře nové nabíjecí stání. Globální síť Superchargerů tak meziročně vzrostla o 18 procent a nyní čítá přes 70 000 nabíjecích míst.

4 000 Nových stání v Q3
54 mil. Nabíjecích relací
+31% Meziroční růst
500 kW Výkon V4 nabíječky

Nová generace: 500 kilowattů a dvojnásobná kapacita

Rekordní čtvrtletí přineslo i technologický milník. Koncem září Tesla zprovoznila v kalifornském Redwood City první plně funkční nabíjecí stanici generace V4. Na rozdíl od předchozích instalací, kde firma měnila pouze nabíjecí stojany, nová stanice využívá kompletně nové skříňové systémy V4.

Parametry nové technologie jsou působivé. Každý skříňový systém V4 dokáže napájet až osm stání – dvojnásobek oproti předchozí generaci V3. Maximální výkon na jedno stání dosahuje 500 kilowattů, což je dvojnásobek oproti předchozím 250 kW. Systém podporuje baterie s napětím až 1000 voltů.

"Může se zdát divné být tak nadšený z bílé bedny, ale skříň V4 je mistrovským dílem v oblasti nabíjení," napsal Max de Zegher, ředitel divize nabíjení Tesly pro Severní Ameriku. Nový systém má trojnásobnou hustotu výkonu a výrazně nižší náklady na instalaci – podle odhadů Tesly pod 40 000 dolarů na jedno stání.

Kdo z rychlonabíjení profituje?

Plný výkon 500 kW zatím dokáže využít pouze Tesla Cybertruck s 800voltovou architekturou baterie. Pro tento pickup znamená nová technologie přibližně o 30 procent rychlejší nabíjení. Z téměř vybitého stavu dokáže nabít 44 procent kapacity za pouhých 15 minut.

Starší modely Tesla – Model 3, Model Y, Model S a Model X – zůstávají kvůli 400voltové architektuře omezeny na 250 kW. Ovšem s tím, jak Tesla otevírá svou síť konkurenčním značkám, z vyššího výkonu budou těžit vozidla jako Lucid Gravity, Hyundai Ioniq 9 nebo Porsche Taycan, která pracují s vyššími napětími.

Zatím mohou V4 nabíječky využívat pouze vozy Tesla, ale firma plánuje zpřístupnit je ostatním značkám ve čtvrtém čtvrtletí 2025 po dokončení závěrečných inženýrských ověření.

Poptávka rychle roste

Rekordní expanze přichází v době, kdy poptávka po nabíjení prudce stoupá. Ve třetím čtvrtletí evidovala Tesla 54 milionů nabíjecích relací po celém světě, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Síť dodala 1,8 terawatthodin energie, což podle Tesly odpovídá úspoře 842 milionů litrů benzinu.

Rostoucí čísla dokládají, že Superchargery se stávají klíčovou konkurenční výhodou Tesly. Firma ostatně nedávno začala poprvé propagovat své nabíječky na dálničních značkách v USA, což signalizuje, že svou síť vnímá jako důležité lákadlo nejen pro vlastní zákazníky, ale i pro rostoucí počet řidičů jiných značek.

A co Diner v Hollywoodu?

Tesla ve třetím čtvrtletí odhalila i zajímavé statistiky ze své restaurace. Supercharger Diner v Los Angeles, který otevřela koncem července, prodal 50 000 hamburgerů za necelé tři měsíce provozu. To je v průměru 704 burgerů denně.

Při ceně 13,50 dolaru za kus to znamená tržby kolem 675 000 dolarů pouze z prodeje hamburgerů, bez započítání ostatních položek z menu. Tesla si z toho utahuje a hlásí "100procentní růst chutnosti" burgeru.

Výzva pro konkurenci

Rychlá expanze přichází v době, kdy se konkurence na trhu elektromobilů zostřuje. Zatímco prodeje vozů Tesla v Evropě klesají, síť Superchargerů roste nejrychleji v historii společnosti. To je strategicky důležité – kvalitní nabíjecí infrastruktura zůstává jednou z hlavních obav potenciálních kupců elektromobilů.

S kombinací rychlejšího hardwaru V4 a viditelnosti prostřednictvím dálničních značek vypadá Tesla v oblasti nabíjení nadále jako lídr trhu. Otázkou zůstává, jak rychle dokážou konkurenční sítě dohnat náskok Tesly v počtu stání, spolehlivosti a uživatelské přívětivosti.

Podle analytiků je právě nabíjecí síť jeden z faktorů, který může rozhodnout o budoucím úspěchu elektromobility. Tesla nyní ukazuje, že umí růst i v době, kdy její prodeje vozů stagnují. Zda se jí podaří udržet tempo instalace nových stání i v dalších čtvrtletích, ukáže čas.

Zdroje:

Zdroj: teslanorth.com, teslarati.com, evchargingstations.com

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
  • nabíjení
  • Elektromobilita
  • Svět
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tajemství levnější Tesly Y odhaleno: Nízká cena si vyžádá oběti. Vyplatí se?

Sen mnoha českých řidičů o vlastnictví Tesly se může brzy stát skutečností. Na obzoru je cenově dostupnější verze globálního... >>

Miliardová investice ve Vitorii: Mercedes zde bude vyrábět novou generaci elektrických vozů pro rodiny i firmy.

Výrobní závod Mercedes-Benz ve španělském městě Vitoria prochází zásadní transformací, podpořenou investicí přesahující jednu... >>

Čínský Leapmotor Lafa 5 odhaluje design: Nový elektrický rival VW ID.3 míří do Evropy

Čínská automobilka Leapmotor odhalila nový elektrický hatchback Lafa 5, který zamíří v roce 2026 na český trh prostřednictvím dealerské... >>

Audi mění všechno: Concept C ukazuje, jak budou vypadat elektroauta budoucnosti – první detaily z Milano 2025

Audi představilo v září 2025 v Miláně koncept Concept C, který ztělesňuje zbrusu novou designovou filozofii značky založenou na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rezekne, LatviaRēzekne, Latvia
4 míst • 150 kW
Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Preston, UK - SouthPreston, United Kingdom
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg - Ostenviertel, GermanyRegensburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lübeck, Germany - Dänischburger LandstraßeLübeck, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Quimper, FranceQuimper, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau, GermanyHanau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.