Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

USA investují miliardy do rozvoje nabíjecí infrastruktury pro elektromobily

Ilustrační foto

Americká vláda prostřednictvím programu Charging and Fueling Infrastructure (CFI) významně podporuje rozvoj nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. Nově schválené projekty mají za cíl zlepšit dostupnost nabíjení napříč Spojenými státy a urychlit přechod na udržitelnou dopravu.

Zacílení na znevýhodněné oblasti a venkovské regiony

Značná část financování směřuje do znevýhodněných komunit a venkovských oblastí, kde je nabíjecí infrastruktura nedostatečná. Například projekt v Maricopa County v Arizoně získal 15 milionů dolarů na instalaci veřejně přístupných nabíjecích stanic u škol a firem s více než 50 zaměstnanci. Tato iniciativa má za cíl vyrovnat přístup k nabíjení elektromobilů a podpořit jejich adopci v oblastech, kde by soukromý sektor pravděpodobně neinvestoval.

Inovativní přístupy k rozšíření nabíjecí sítě

Projekty podporované CFI přinášejí inovativní řešení pro rozšíření nabíjecí infrastruktury. Město Detroit obdrželo více než 23 milionů dolarů na dva projekty: jeden zaměřený na instalaci nabíječek podél dálnic a druhý na vytvoření sítě nabíjecích stanic v komunitních parcích a veřejných parkovištích. Tyto projekty také zahrnují programy pro přípravu pracovní síly v oblasti elektromobility a vytváření pracovních míst.

Podpora multimodální dopravy a sdílené mobility

Mnoho projektů se zaměřuje na integraci nabíjecí infrastruktury s veřejnou dopravou a sdílenými mobilitními službami. Například New York City získalo 15 milionů dolarů na vytvoření největšího programu nabíjení elektromobilů u obrubníků v zemi s 700 zásuvkami. Nejméně polovina z nich bude umístěna ve znevýhodněných oblastech a čtvrtích, kde žijí nízkopříjmoví pracovníci.

Důraz na udržitelnost a odolnost

Projekty CFI kladou důraz na udržitelnost a odolnost nabíjecí infrastruktury. Například Fort Independence Indian Community v Kalifornii obdrží více než 15 milionů dolarů na instalaci spolehlivého a odolného nabíjecího hubu podél koridoru U.S. Route 395. Tento projekt bude využívat solární mikrosíť s kombinovanou výrobou tepla a energie a bateriovým úložištěm.

Příprava na budoucnost elektromobility

Investice do nabíjecí infrastruktury v USA jsou klíčové pro budoucnost elektromobility. S rozšiřováním sítě nabíjecích stanic se očekává rychlejší adopce elektromobilů, snížení emisí skleníkových plynů a zlepšení kvality ovzduší ve městech. Tyto projekty také vytvářejí nové pracovní příležitosti a podporují ekonomický rozvoj v komunitách napříč zemí.

Závěr: Transformace americké dopravní infrastruktury

Program CFI představuje významný krok k transformaci americké dopravní infrastruktury. Investice do nabíjecích stanic nejen usnadňují přechod na elektromobily, ale také přispívají k řešení klimatické změny a zlepšují kvalitu života v městských i venkovských oblastech. S pokračující podporou podobných iniciativ se Spojené státy posouvají blíže k udržitelné budoucnosti dopravy.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 29 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

WeRide zavádí robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem

Čínská společnost WeRide, specializující se na autonomní řízení, spouští komerční službu robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem a... >>

MG MGS5 EV: Nové elektrické SUV s dojezdem 480 km startuje od 789 900 Kč

Značka MG uvádí na český trh zcela nový model MGS5 EV - kompaktní 100% elektrické SUV, které je od 13. června 2025 k dispozici k... >>

BYD plánuje globální útok - do roku 2030 chce polovinu prodejů mimo Čínu

Čínský gigant BYD překvapil automobilový svět ambiciózním plánem: do roku 2030 chce prodávat polovinu svých vozů mimo domácí trh. V... >>

Extrémně dlouhý dojezd: Changan představuje solid-state baterie s dojezdem až 1500 km

Čínská automobilka Changan oznámila průlomový pokrok ve vývoji solid-state baterií, které by mohly definitivně vyřešit problém s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.