Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Dočkáme se levných elektromobilů? Těchto 5 modelů útočí na nízké ceny už dnes

Dacia - media.dacia.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Září, 2025
Elektrická mobilita už dávno není jen výsadou luxusních značek s cenovkami přesahujícími milion korun. Český trh se v roce 2025 stává svědkem tichého, ale významného nástupu cenově dostupných elektromobilů. Podívali jsme se na pět modelů, které boří mýty o vysokých pořizovacích nákladech a zpřístupňují cestování na elektřinu širší veřejnosti. I když pravdou je, že jde zatím spíše o menší vozy.

Pořízení elektromobilu je pro mnoho řidičů stále velkou neznámou, kde hlavní roli hraje cena a dojezd. Výrobci si to dobře uvědomují a na trh uvádějí vozy, které cílí na běžné spotřebitele hledající efektivní a ekologický dopravní prostředek především do města a jeho okolí. Zde je pětice vozů, které v roce 2025 definují spodní cenovou hranici elektromobility v Česku.

1. Dacia Spring

Dacia Spring si drží pověst absolutního cenového lídra. Tento malý crossover je esencí pragmatismu – nenabízí oslnivý výkon ani luxusní výbavu, ale poskytuje vše potřebné pro každodenní městské a příměstské cestování za bezkonkurenční cenu. S kompaktními rozměry je ideální do ucpaných ulic a na plné nabití ujede přes 200 kilometrů, což pro většinu denních nájezdů bohatě stačí.

  • Cena od: přibližně 420 000 Kč
  • Baterie: cca 27 kWh
  • Dojezd (WLTP): až 230 km
  • Klíčová výhoda: Nejnižší pořizovací cena na trhu.

2. Citroën ë-C3

Citroën s modelem ë-C3 míří na zákazníky, kteří chtějí dostupný elektromobil, ale nejsou ochotni slevit z komfortu. Vůz staví na platformě "Smart Car" a klade důraz na pohodlné odpružení Citroën Advanced Comfort. Nabízí výrazně větší baterii a delší dojezd než Dacia, čímž se stává univerzálnějším vozem, vhodným i pro občasné delší výlety. To vše při zachování velmi agresivní cenové politiky.

  • Cena od: přibližně 580 000 Kč
  • Baterie: 44 kWh
  • Dojezd (WLTP): až 320 km
  • Klíčová výhoda: Vynikající poměr mezi cenou, dojezdem a komfortem.

3. Dongfeng Box

Čínská automobilka Dongfeng vstupuje na český trh s modelem Box, který se snaží zaujmout především praktičností a prostorností v segmentu malých vozů. Jako jeden z mála v této cenové kategorii nabízí plnohodnotné pětimístné uspořádání. Design je jednoduchý a funkční, přičemž výbava a dojezd odpovídají standardům třídy. S akční cenou se stává zajímavou alternativou k zavedeným evropským značkám.

  • Akční cena od: 514 000 Kč
  • Baterie: cca 31 kWh
  • Dojezd (WLTP): přibližně 240 km
  • Klíčová výhoda: Pět míst k sezení a konkurenceschopná cena.

4. Hyundai Inster

Novinka od automobilky Hyundai, model Inster, je malý městský crossover postavený na základech spalovacího modelu Casper. Přináší svěží a robustní design a hlavně moderní technologie. Nabízí dvě velikosti baterie, přičemž větší z nich slibuje nejdelší dojezd v této pětici. Hyundai také klade důraz na bezpečnostní asistenty a rychlé nabíjení, což z Insteru dělá technologicky vyspělého hráče v dostupné elektromobilitě.

  • Cena od: 549 990 Kč
  • Baterie: 42 kWh nebo 49 kWh
  • Dojezd (WLTP): až 370 km (s větší baterií)
  • Klíčová výhoda: Moderní technologie a nejlepší dojezd ve své třídě.

5. MG4 Electric

MG4 představuje v tomto výběru nejvyspělejší a největší vůz, který se díky agresivní cenové politice dostal na dosah levnějším konkurentům. Na rozdíl od ostatních nabízí pohon zadních kol (ve vyšších verzích i 4x4), což mu propůjčuje lepší jízdní vlastnosti. Už v základní výbavě Emotion s akční cenou nabízí solidní dojezd a bohatou výbavu, včetně adaptivního tempomatu a digitálního přístrojového panelu.

  • Akční cena od: 709 900 Kč
  • Baterie: 49 kWh (Emotion)
  • Dojezd (WLTP): 350 km (Emotion)
  • Klíčová výhoda: Skvělé jízdní vlastnosti a nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.

Jsme teprve na začátku zlevňování

Představená pětice vozů je jasným důkazem, že elektromobilita se stává dostupnější. Jsme však teprve na začátku trendu, který v následujících letech ještě zrychlí. Hlavním motorem tohoto vývoje je setrvalý pokles cen baterií, které tvoří až 40 % celkových nákladů na výrobu elektromobilu. Renomovaná výzkumná agentura BloombergNEF potvrdila, že průměrná cena lithium-iontových bateriových sad klesla na historické minimum a tento trend bude pokračovat.

Kromě levnějších baterií přispívají ke snižování cen i inovace ve výrobních procesech. Automobilky investují do nových platforem určených výhradně pro elektromobily a zefektivňují výrobu pomocí automatizace. Analytici ze společnosti Gartner dokonce předpovídají, že přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných aut se spalovacím motorem. To nevyhnutelně povede k dalšímu rozšíření nabídky cenově dostupných modelů a stále více elektromobilů se bude prodávat hluboko pod hranicí jednoho milionu korun.

Český trh s elektromobily v roce 2025 jasně ukazuje, že elektrické auto nemusí být nedostupným snem. Zatímco Dacia Spring osloví ty s nejpřísnějším rozpočtem, Citroën ë-C3 a Hyundai Inster nabízejí skvělý kompromis mezi cenou a moderními technologiemi. Dongfeng Box je praktickou volbou pro ty, kdo potřebují pět míst, a MG4 představuje bránu k dospělejším elektromobilům s vynikajícími jízdními vlastnostmi za stále velmi atraktivní peníze. Pravdou však stále zůstává, že cenově dostupná elektroauta jsou spíše z kategorie městských vozů než-li primárního vozu do rodiny.

Zdroj: dacia.cz, hyundai.com, citroen.cz, dongfengmotor.cz

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Dacia
  • Dongfeng
  • hyundai
  • MG
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Po pěti letech vývoje je tu Polestar 5 – elektrický sedan vyšší třídy s revoluční hliníkovou platformou, špičkovou technologií a... >>

Podzim 2025 přinese velké výstavy elektromobility: Praha, Mnichov, Tokio i Bologna. Kde zažijete testovací jízdy?

Na podzim 2025 se elektromobilita představí v plné síle – od pražského e-Salonu a Salónu Elektromobilů v Ostravě, přes prestižní IAA... >>

Delší dojezd a konec strachu z požáru. Dodavatel Fordu a Hyundai odstartoval výrobu klíčové baterie

Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede o stovky kilometrů více a jehož baterie je prakticky nehořlavá. Tuto vizi... >>

Volkswagen odhalí za týden nejlevnější elektro-SUV: ID.2X za 740 tisíc korun?

Německá automobilka Volkswagen představí již 9. září na veletrhu IAA Mobility v Mnichově svůj nejdostupnější elektrický SUV - model... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Varneville-Bretteville, FranceVarneville-Bretteville, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Wittlich, Germany - Justus-von-Liebig-StraßeWittlich, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palmi, ItalyPalmi, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Düsseldorf - Ando CampusDüsseldorf, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aime-la-Plagne, FranceAime-la-Plagne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Frontier, UKBlackburn, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.